آلودگی صوتی بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد تبلیغات کلاهبرداری در فضای مجازی را بشناسید «اضطراب دیابت» با افزایش خطر مشکلات سلامت روان همراه است واژگونی سمند در جاده نیشابور به مشهد با پنج مجروح حریق کابین آسانسور در مجیدیه مشهد (۴ مرداد ۱۴۰۳) هشدار اورژانس مشهد: گرمازدگی شدید می‌تواند منجر به فوت شود نجات چهار شهروند از حادثه حریق منزل مسکونی در مشهد (۴ مرداد ۱۴۰۳) مرگ پیرمرد ۷۰ ساله بر اثر کتک خوردن از پسر همسایه! قتل جوان ۳۰ ساله بر سر ارث پدر رفیقش| قاتل اعدام شد زلزله ۴.۶ ریشتری قلعه قاضی را در نزدیکی بندرعباس لرزاند باز هم رکورد گرم‌ترین روز ثبت‌شده در تاریخ شکسته شد افزایش ۲۳ درصدی مصرف آب در پی گرمای کم‌سابقه مشهد (۴ مرداد ۱۴۰۳) غلظت خون را جدی بگیرید پلیس مبارزه با مواد مخدر ۳۳ کیلوگرم موادمخدر و روانگردان را در پایتخت کشف کرد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳) | دمای مناطق گرمسیری استان به ۴۵ درجه می‌رسد با روش‌های مختلف فریز کردن رب گوجه‌فرنگی خانگی آشنا شوید جزایر گرمایی چیست؟ سه‌گانه خون بار سلطان صاحب‌قران | مروری بر حادثه ترور ناصرالدین‌شاه اختصاص ۳هزار کلاس درس به اسکان زائرین در مشهد باشگاه پشت میزنشین‌ها | چند حرکت ورزشی مخصوص کارمندان دانش‌آموزان و دانشجویان برای اعزام به سفر‌های زیارتی مانعی ندارند انفعال نهاد‌های بین المللی در زمینه ساخت مدرسه برای دانش آموزان اتباع در  مشهد
سرخط خبرها

سبد لوبیا؛ غذایی هوس‌انگیز برای کودکان

  • کد خبر: ۷۹۴۵۰
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
سبد لوبیا؛ غذایی هوس‌انگیز برای کودکان
حبوبات شامل انواع لوبیاها، باقلا، نخود و... از جمله مواد غذایی هستند که با دارا بودن حجم بالایی از آمینو اسید‌های ضروری برای بدن کودک در کنار فیبر بالا و برخی از ویتامین‌ها و املاح مانند فولات، منیزیم، پتاسیم همیشه از جمله منابع خوب تغذیه‌ای بوده که متخصصان تغذیه تاکید به مصرف آن‌ها در رژیم غذایی کودک می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، بچه‌ها عاشق غذا‌های فست‌فودی و کبابی هستند. برای همین، تمایلی به خوردن غذا‌های سالم و سنتی نشان نمی‌دهند. از این رو، لازم است که مامان‌های عزیز در سبک آشپزی‌شان تغییراتی ایجاد کنند تا بتوانند غذا‌های سالم را با شکل و شمایل غذا‌های امروزی به خورد بچه‌ها بدهند. یکی از این غذا‌ها سبد لوبیاست که به شکل مافین پخته می‌شود و ما امروز قصد داریم روش پخت آن را آموزش بدهیم.

مواد لازم برای تهیه سبد لوبیا:

نان سبوس‌دار
۱۲ تکه
کره آب‌شده
۲ قاشق غذاخوری
کنسرو لوبیاچیتی
۴۲۰ گرم
تخم‌مرغ
۴ عدد
پنیر چدار
۳ برش

-با یک وردنه ضخامت نان‌ها را کمی نازک کنید. سپس با یک قلم‌مو، کره آب‌شده را روی نان‌ها بمالید.

-تکه‌های نان را از آن سمتی که به کره آغشته است داخل قالب‌های مافین قرار دهید و مدت ۱۰ دقیقه داخل فری که از قبل آن را گرم کرده‌اید با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد بپزید تا نان‌ها طلایی شوند.

-تخم‌مرغ‌ها را در ظرفی بشکنید و خوب هم بزنید. از کنسرو لوبیا به‌مقدار مساوی داخل نان‌ها بریزید. سپس مقداری تخم‌مرغ هم‌زده روی آن بریزید.

-برش‌های پنیر چدار را تکه‌تکه کنید و روی مخلوط لوبیا و تخم‌مرغ بریزید. حالا قالب‌های مافین را دوباره درون فر بگذارید و با همان دمای قبل حدود ۱۰ دقیقه بپزید تا سبد لوبیای شما کاملا طلایی شود.

*استفاده از کنسرو لوبیا چیتی برای راحتی کار شماست وگرنه بهتر است خودتان لوبیا را در خانه بپزید. یادتان باشد کنسرو لوبیا را حتما ۲۰ دقیقه‌ای بجوشانید.

*برای تزیین روی مافین‌ها می‌توانید از سبزیجات یا هر چیز دیگری که کودکتان دوست دارد استفاده کنید.

سبد لوبیا؛ غذایی هوس‌انگیز برای کودکان

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->