حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد
سرخط خبرها

نوجوانان «پدیده» والیبال، «ناپدید» نشوند!

  • کد خبر: ۷۹۶۱۴
  • ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
نوجوانان «پدیده» والیبال، «ناپدید» نشوند!
تیم ملی والیبال نوجوانان به مقام سومی مسابقات قهرمانی جهان دست یافت.

سیف اله ترابی/شهرآرانیوز، مسابقات والیبال نوجوانان جهان برای تیم آینده دار ایران یک مدال برنز داشت تا به بازگشت تیم ایران روی سکوی پر افتخار جهانی با احترام، غرور و سربلندی نگاه کنیم. تیمی که محصول انتخاب درست و دقیق بازیکنان توسط مربیان در میدان قهرمانی نوجوانان ایران در کاشان بود. هرچند که کسب افتخار و قرار گرفتن روی سکوی سوم برای چهارمین بار ارزشمند است، ولی ما از انتخاب مربیان و این تیم شایسته، یک تیم قوی برای جوانان ایران و درنهایت برای راهیابی به تیم ملی می‌خواهیم. همان راهی که در سال ۱۹۸۹ در نوجوانان جهان در امارات و درسال ۱۹۹۸ در جوانان آسیا در تهران ودر سال ۲۰۰۱ با قهرمانی در مسابقات نوجوانان آسیا در اصفهان وکسب مقام دوم در قهرمانی جهان در مصر آغاز شد که نسلی تابناک به والیبال ایران تزریق کرد. نسلی که در تداوم آن چهره‌هایی مثل محمد حسین نجاتی، محمد غیاثی، علیرضا امانی، جلال لطیف زاده، فرهاد ظریف، محمد محمد کاظم، حمزه زرینی، آرش کشاورزی، رحمان داوودی، محمد سلیمانی، محمد موسوی، عادل غلامی، امیر غفور، فرهاد قائمی، علیرضا جدیدی، پوریا فیاضی، مهدی مهدوی، علیزاده، میلاد عبادی پور، امیر حسین اسفندیار، پوریا یلی، مرتضی شریفی، محمدرضا حضرت پور، اصغر مجرد، جواد کریمی، امیرحسین توخته، بردیا سعادت و. برای ما به ارمغان آورد.
حالا نیز باید به دست پرورده‌های آینده دار انتخاب شده مسعود آرمات مربی سختکوش و یاران و کادرایرانی همراهش، نگاه ویژه داشته باشیم.
نوجوانانی که در عرض کمتر از پنج ماه ازقهرمانی نوجوانان باشگاه‌های برتر کشور در کاشان (زمستان ۱۳۹۹) بدون حضور تجربه آور در قهرمانی آسیا به یکباره میدان جهانی را پیش چشم خود داشتند. میدانی که برای هر نوجوان تازه کار، سخت التهاب آور و پر از خطر نمود پیدا می‌کرد.
اما این التهاب وکم تجربگی با تمرینات سخت حرفه ای، کوشش نسل جدید مربیان ایرانی در اردو‌ها و کوچینگ دقیق و خوب، به شکلی رقم خورد، که مدال برنز را برای والیبال و شادی را ملت ایران به ارمغان آورد که این مقام سوم و مدال برنز هدیه‌ای بود که «مسعود آرمات» به عنوان نماینده مربیان ایرانی به هموطنان گرانقدر در زیر بار گرانی و فشار اقتصادی تقدیم کرد.
بدون شک، این افتخار را باید درمیان حضور پرقدرت کشور‌های صاحب نام و غول‌های جهانی، به روی چشم گذاشت و از طرفی دیگر هم، نسل جدید و آینده دار والیبال را باور کرد! نسلی که ما اوج هنرنمایی و بازی مدرن و زیبای آنان را در ست سوم در برتری ۲۴ بر ۲۲ روسیه دیدیم. دراین امتیاز بود که یاران تیم ایران ورق را برگرداند و بابرتری ۲۷ بر ۲۵ به نام خود رقم زدند. آنهم در برابر تیم پرقدرت روسیه که در این دوره عالی و بسیار پرقدرت سرویس می‌زد که دریافت آن از نوجوانان تازه کارایران سخت بود.
در ست سوم در اوج ناامیدی، کوچینگ خوب و تایم‌های به موقع، برتری ایران را با غیرت شیران نوجوان آشکار شد و در ادامه هم، ست پنجم را با پیروزی شگفتی آور و غیرمنتظره از آن خود کردیم. بدین ترتیب نوجوانان ایران در برابر تیم روسیه در ست پنجم ۱۵ بر ۶رپیروز شد که کسب این امتیاز، از معادلات غیر منتظره بود! بااین وصف، برخلاف برخی از حرف‌ها، اگر باور کنیم که روزی در شهر اصفهان درمسابقات جام فجر تیم جوانان ژاپن با مربیگری «ماسا یوکی مینامی» تیم ملی ایران را ناک اوت کرد! به اوج کار تیم نوجوانان آینده دار دراین رویداد بیشتر ایمان خواهید آورد!
اوج غیرت و جنگندگی و بازی مدرن تیم ایران در نواختن سرویس، دفاع روی تور و پوشش ارزشمند دفاع ازمدافع و نواختن اسپک محکم‌وامتیاز آور درتوپ‌های برگشتی، به گونه‌ای بود که حسرت خوردیم که کاش این بازی را مقابل لهستان در نیمه نهایی می‌کردیم و درفینال به سوی مدال طلا خیز بر می‌داشتیم. افسوس خوردیم که کاش مسابقات بازهم ادامه پیدا می‌کرد تا باور کنیم که تیم ما راه افتاده بود و بچه‌ها نوجوان ما تازه «راه و چاه» را پیدا کرده بودند! به هر حال در میدان نوجوانان برای ما همان ست سوم و پنجم کافی بود تا ارزش‌های فنی بازیکنی جسور مثل امیرمحمدگلزاده را باور کنیم و به سجادجلودار زاده، یوسف کاظمی، عرشیا به نژاد نگاه ویژه داشته باشیم و دیگر یاران تیم مثل ایران، مثل عرفان نوروزی، پوریا خانزاده و یونس جوان، ایلشن داوودی پور، امیر محمد حیدری، شایان سپهری فرد، عرفان اصغرزاده و مبین نصری را مورد توجه و تحسین قرار دهیم و همگان را به ستایش این تیم دعوت کنیم.
آفرین بر شیران نوجوان ایران که دل ما و دل ملت قهرمانپرور ایران را شاد کردند. این هشتمین مدال ایران در قهرمانی پسران زیر ۱۹سال والیبال جهان بود. ایران حالا در ردیف سوم جدول مدال داران جهان (با ۲مدال طلا، ۲ مدال نقره، ۳ مدال برنز) می‌درخشد.
ایران دوعنوان چهارم، دوعنوان پنجم، یک عنوان نهم مشترک (با سه تیم دیگر) و یک عنوان دهمی در کارنامه خود ثبت کرده است. در بالا جدول برزیل با شش مدال طلا و یک نقره قرار دارد. روسیه هم با اضافه کردن افتخارات شوروی سابق با ۳مدال طلا،۲مدال نقره ویک برنز در ردیف دوم قراردارد. ایران در مجموع پرافتخارترین تیم نوجوانان والیبال قاره آسیا و اقیانوسیه (کنفدراسیون آسیا) به حساب می‌آید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->