نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

حمله به ستارگان در مشهد

  • کد خبر: ۷۹۹۰
  • ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶
حمله به ستارگان در مشهد
نیم‌فصل دوم لیگ برتر فوتسال با جدالی انتقامی برای فرش‌آرا آغاز می‌شود
نیم‌فصل دوم لیگ برتر فوتسال از امروز در سراسر کشور آغاز می‌شود و فرش‌آرا به‌عنوان تنهانماینده استان در این مسابقات از ساعت ۱۷ امروز در سالن شهید بهشتی در اولین دیدار خانگی دور برگشت میزبان تیم ستارگان ورامین است. زردپوشان مشهدی که امسال بار دیگر مجید مرتضایی را به‌عنوان نفر اول نیمکت خود می‌بینند، درحالی مهیای حضور در دور برگشت لیگ شده‌اند که در نیم‌فصل اول با تکیه‌زدن بر رتبه چهارم تا حد زیادی حضورشان را در مرحله پلی‌آف (که درواقع بخش اصلی لیگ برتر است) مسجل کرده‌اند. شرایط لیگ در‌حال‌حاضر به‌گونه‌ای است که از همین حالا می‌توان ۸ تیم حاضر در مرحله پلی‌آف را پیش‌پینی کرد و شاید چند اتفاق عجیب باعث شود جای یکی‌دو تیم در این فهرست عوض شود که فرش‌آرا مشهد قطعا در بین این تیم‌ها نیست. نماینده خراسان رضوی در نهمین فصل حضورش در لیگ برتر مانند سال گذشته عملکرد خوبی در مرحله مقدماتی لیگ داشته، ولی آنچه سرنوشت‌ساز و تعیین‌کننده است، مرحله پلی‌آف لیگ است؛ جایی که پارسال در اولین دوره برگزاری لیگ به این شکل با ناکامی فرش‌آرا همراه شد و این تیم در ۲ بازی رفت‌وبرگشت به نماینده شهر قم باخت تا یکی از حذف‌شدگان مرحله نخست پلی‌آف باشد. در این فصل باید منتظر ماند و دید فرش‌آرا در مرحله پلی‌آف می‌تواند نمایشی همانند دور گروهی لیگ داشته باشد و به فینال برسد؟! دور برگشت لیگ درواقع حکم بازی‌های تدارکاتی برای تیم‌هایی، چون فرش‌آرا دارد تا خودشان را برای بازی‌های مهم پلی‌آف آماده کنند.

بازی انتقامی با ورامین
تیم ورامینی در اول فصل سیلی محکمی به مشهدی‌ها زد و با یک شکست سنگین، فرشی‌ها را راهی خانه کرد. پس از آن در هفته دوم هم فرش‌آرا اولین شکست خانگی خود را متحمل شد تا شروع تلخی داشته باشد؛ اما پس از این ۲ ضربه محکم، شاگردان مجید مرتضایی از خواب بیدار شدند و در ۱۱ هفته متوالی تا نیم‌فصل دیگر شکست نخوردند و تمام بازی‌های داخلی را بردند و از طرفی از دیدار‌های خارج از خانه یک پیروزی و ۴ تساوی کسب کردند تا نیم‌فصل را با ۲۳ امتیاز به اتمام برسانند. فرش‌آرا نیم‌فصل را هم‌امتیاز با ۲ تیم گیتی‌پسند و سن‌ایچ به پایان برد تا برای نیم‌فصل دوم آماده شود. فرش‌آرا در نیم‌فصل اول ۶ پیروزی کسب کرده بود که در رده دوم بیشترین برد‌ها قرار گرفت. همچنین با کسب ۵ تساوی جزو چهارتیمی بود که بیشترین تساوی را در نیم‌فصل کسب کرده بودند. ۲ باخت ۲ هفته اول فرش‌آرا حاصل عملکرد این تیم بود که در کنار گیتی‌پسند کمترین شکست نیم‌فصل را داشتند.۳۵ گل زده و ۲۷ گل خورده با تفاضل مثبت ۸، عملکرد مشهدی‌ها در گل‌زنی بود. این تیم گل خورده‌های کمی را در کارنامه ثبت کرد، اما در گل‌زنی هم وضعیت خیلی خوبی نداشت و قدرت بهادری با ۷ گل زده، بهترین گل‌زن این تیم بود.

رفتن خودی‌ها، برگشتن خودی‌ها!
شرایط نیم‌فصل دوم با چند تغییر برای فرش‌آرا همراه شده است. ۲ خروجی و ۲ ورودی تمام تحرکات این تیم برای نیم‌فصل است و جالب اینکه آن‌هایی که رفته‌اند و آن‌هایی که آمده‌اند، همگی از دل همین تیم رشد کرده‌اند. ۲ جداشده فرش‌آرا محمد عیدی و سروش احمد‌نیا هستند که اولی حتی برای این تیم در لیگ دسته‌اول (یعنی ۱۰ سال پیش) هم بازی کرده و دومی که محصول چند دوره استعدادیابی باشگاه در سال‌های گذشته است، ۷ سال بازیکن زردپوشان بود که البته هر دو با نوعی دلخوری از این تیم رفته‌اند. عیدی که در این سال‌ها چند بار به فرش‌آرا آمده و رفته، فصل قبل به این تیم برگشت و نمایش متوسطی در تیم محسن حسن‌زاده داشت. بااین‌همه در این فصل نتوانست جایی در تیم مرتضایی پیدا کند و برای چندمین باراز این تیم جدا شد و این‌بار به تیم سن‌ایچ ساوه پیوست که با جذب مصطفی نظری، گلر سابق تیم ملی در نیم‌فصل، شرایط بهتری پیدا کرده است. سروش احمدنیا نیز به تیم شهروند ساری پیوست و هم‌بازی علی اسعدی، دیگربازیکن مشهدی این تیم، شد که تحت هدایت رضا لک در لیگ حضور یافته‌اند. فرش‌آرا به‌جای این ۲ بازیکن، ۲ بازیکن سابق خود را به خدمت گرفته است. معین افشار که پس از اتمام دوران خدمت سربازی به تیم سابقش برگشته و اکبر کاظمی ملی‌پوش افغانستان که در رده امید‌ها برای فرش‌آرا بازی کرده بود.

مرتضایی: امیدوارم تماشاگران از ما حمایت کنند
سرمربی فرش‌آرا در تعطیلات نیم‌فصل بیش از ۷ بازی تدارکاتی برای تیمش در نظر گرفته بود که مهم‌ترین آن‌ها ۲ دیدار بین‌المللی با تیم‌های ملی تاجیکستان و الشرطه عراق بود که در هر دو بازی به پیروزی رسید. مرتضایی درباره شروع نیم‌فصل دوم و میزان آمادگی تیمش گفت: تمرین‌های خوبی را انجام دادیم، اما در چند مرحله ملی‌پوشان ما در تمرین‌ها حضور نداشتند که گاهی به مشکل برخورد می‌کردیم. ضمن اینکه ۳بازیکن رده امید‌های تیم را که در بازی‌های لیگ برتر امید‌ها درخشش داشتند، به تمرین‌های تیم بزرگ‌سالان دعوت کردم تا ضمن کسب تجربه، روند پشتوانه‌سازی را ادامه دهیم. وی درباره اولین دیدار نیم‌فصل اول نیز گفت: مهم‌ترین نکته، حضور و حمایت تماشاگران است که باید از آن‌ها تقدیر کنم. این حمایت باعث انگیزه تمام عوامل باشگاه است و امیدوارم در شروع نیم‌فصل دوم هم با همین انرژی، تیم شهر خود را حمایت کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->