نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود
سرخط خبرها

استرا به دنبال شکستن طلسم هفت ساله

  • کد خبر: ۷۹۸۳
  • ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
استرا به دنبال شکستن طلسم هفت ساله
استقلال و تراکتور گل بازی های هفته نهم لیگ برتر فوتبال
هفته نهم لیگ برتر، عصر امروز با برگزاری ۵ دیدار آغاز خواهد شد. در بازی‌های امروز ۳ تیم از ۴ تیم بالای جدول به دیدار حریفان خود خواهند رفت. شهرخودرو که یک بازی کمتر از سایر رقبا دارد، با سایپا دیدار خواهد داشت. پرسپولیس در استادیوم آزادی به‌مصاف ماشین‌سازی می‌رود و سپاهان در جم میهمان پارس جنوبی است. در ادامه بازی‌های این هفته، فردا جدال حساس استقلال با تراکتور برگزار خواهد شد و ۲ تیم بحران‌زده ذوب‌آهن و شاهین نیز در اصفهان مقابل هم صف‌آرایی خواهند کرد.

پرسپولیس به‌دنبال سومین برد متوالی
پرسپولیس پس از کسب ۲ پیروزی پیاپی توانست خود را به جمع ۴ تیم بالای جدول برساند و برای تمدید این حضور و نزدیک‌شدن به صدر، چشم به ۳ امتیاز دیدار با ماشین‌سازی دارد. پیروزی قاطع ۵بر ۰ هفته گذشته مقابل شاهین بوشهر، به قهرمان ۳ فصل اخیر لیگ روحیه‌ای مضاعف داده است. پرسپولیس که در فصول اخیر همیشه حداقل میانگین ۲امتیاز در هر بازی را داشته است، می‌تواند با پیروزی در این دیدار به این حدنصاب برسد. این ۲ تیم ۴ بار در لیگ برتر دیدار داشتند که ۳ برد برای پرسپولیس و یک تساوی حاصل این جدال‌هاست. ماشین‌سازی هیچ‌وقت برابر پرسپولیس موفق به بسته‌نگه‌داشتن دروازه‌اش نشده است. این ۲ تیم ماه گذشته در جام‌حذفی با هم دیدار داشتند و در دیداری که خالی از جنجال و حاشیه نبود، پرسپولیس موفق به پیروزی شد. سرخ‌پوشان در این دیدار کمال کامیابی‌نیا و مهدی عبدی را به‌دلیل مصدومیت و فرشاد احمدزاده را به‌خاطر محرومیت در اختیار ندارند. پرسپولیس در رتبه چهارم جای دارد و ماشین‌سازی تیم یازدهم جدول است.

ادامه حملات کالدرون به آبی‌ها
درحالی‌که باشگاه استقلال بابت اظهارات سرمربی آرژانتینی از وی شکایت کرده است، او در نشست مطبوعاتی دیروز باز هم حرف‌های خود را تکرار کرد. آنچه کالدرون از همان ابتدای مصاحبه اش پیش از دیدار مقابل ماشین‌سازی به زبان آورد، در ادامه صحبت‌های قبلی اش بود؛ تند و صریح و قاعدتا باعث آزار. او به‌نوعی درباره عمدی بودن اشتباه داوری در دیدار استقلال – پارس صحبت کرده که ممکن است عواقب سنگینی برای او داشته باشد. جالب اینکه کالدرون در پاسخ به اولین سؤال نشست خبری در واکنش به شکایت استقلال از حرف‌های او گفت: من در مورد استقلال صحبت نکردم. در این لحظه خبرنگاری از کالدرون پرسید شما گفته بودید نتایج باید در زمین رقم بخورد و باشگاه استقلال به همین سبب واکنش نشان داده و می‌خواهد از شما شکایت کند. کالدرون گفت: چیزی که من گفتم این بود که چه ببریم و چه ببازیم این نتیجه باید در زمین رقم بخورد و نتایج باید به صورت ورزشی تعیین شود. ما در این فصل جرائم ناعادلانه زیادی را تحمل کرده ایم و علت گلایه من نیز همین بود. کالدرون در این لحظه مکثی کرد و گفت: تیمی‌که شما اسمش را می‌برید (استقلال) به چیزی که من گفتم ربطی ندارد. سرمربی پرسپولیس سپس حرف‌های خود را این‌طور ادامه داد: چیزی که من در بازی پارس جم دیدم، نگرانی کلی من برای فوتبال ایران بود. من دارم با تمام توانم برای موفقیت تیمم تلاش می‌کنم. در فوتبال همیشه اشتباهات وجود دارد. ۴۵ سال در سطح بالای فوتبال حضور داشته‌ام و همیشه این بوده است؛ ولی اتفاقات بازی با پارس جم، آن ۲ صحنه، به نظر من اشتباه نبود. با این صحبت‌ها خبرنگار دیگری از کالدرون درباره این سؤال کرد که «آیا نگران محرومیت خود نیستید؟» که سرمربی آرژانتینی جواب داد: این صحنه‌ها کاملا واضح بود و نخواستند آن را اعلام کنند. در ۴۵ سالی که در سطح بالای فوتبال هستم، هرگز چنین چیزی ندیده‌ام. من از شخصیت فوتبال ایران دفاع می‌کنم و همچنین از بازی جوانمردانه. چرا باید نگران باشم؟ کالدرون همچنین در مورد بازی با ماشین‌سازی گفت: می‌خواهیم مثل بازی آخر خوب بازی کنیم و به همان روش کار کنیم تا هوادارانمان را با فوتبال خوب خوش‌حال کنیم. در ایران همه بازی‌ها سخت است و نمی‌توانیم از قبل بگوییم برنده‌ایم. فردا هم می‌خواهیم بازی خوبی انجام بدهیم و باید زود گل بزنیم تا به برنامه مدنظرمان برسیم. سعی می‌کنیم این اتفاق رخ بدهد. سرمربی پرسپولیس درمورد اینکه یکی از روزنامه‌ها نوشته که شما ۱۱۰ هزار دلار پول گرفته‌اید، اما شما گفته‌اید که من پولی نگرفته‌ام، گفت: ۱۵ جولای اولین پرداختی‌ام را گرفتم که درواقع ۲۲ درصد از قسط اولم بود و درواقع خوش‌حال و راضی نیستم؛ چون ۴ ماه گذشته است. در این مدت گفته‌اند هفته دیگر، فردا ان‌شاءا.... از پول خودم ۲۵ هزار یورو وسایل تمرینی خریده‌ام، ۱۱ هزار تای آن را برگردانده‌اند؛ اما ۱۴ هزار یورو باقی مانده است، ولی من جانم را برای باشگاه می‌گذارم. بعد از ۴ ماه مدیر باشگاه ۲ هفته دیگر از من زمان خواسته است، ۴ ماه صبر کرده‌ام، ۲ هفته دیگر هم صبر می‌کنم؛ اما این جدی‌نبودن را نمی‌پذیرم. اینکه می‌گویند ان‌شاءا... فردا، آن‌هم بعد از ۴ ماه، خیلی قشنگ نیست. ۲ هفته دیگر زمان خواسته‌اند.

جشن قهرمانی سوپرجام، بعد از بازی امروز
سازمان لیگ رسما اعلام کرد که در پایان بازی پرسپولیس و ماشین سازی، کاپ سوپرجام ۹۷-۹۸ به این تیم اهدا می‌شود. چند هفته پیش بود که دادگاه عالی ورزش سرانجام رأی نهاد‌های فوتبالی داخلی را تأیید و پرسپولیس را به عنوان قهرمان سوپرجام فوتبال ایران در فصل ۹۷-۹۸ معرفی کرد. سرخ‌پوشان پیش‌تر این جام را تحویل گرفته بودند، اما مدیرعامل این تیم وعده داد که به زودی جشن قهرمانی پس از بازی خانگی بعدی این تیم برگزار خواهد شد. دیدار با پیکان که بدون حضور تماشاگران برگزار شد و حالا سازمان لیگ پس از درخواست پرسپولیس، تأیید کرده که روز پنجشنبه پس از سوت پایان مسابقه سرخ‌پوشان تهرانی و سبزپوشان تبریزی، جام قهرمانی به پرسپولیس اهدا و جشن قهرمانی برگزار می‌شود.

جدال شاگرد و استاد در جم
سپاهان هفته گذشته با پیام نیازمند توانست رکورد طولانی‌ترین زمان بسته نگه‌داشتن دروازه در فوتبال ایران را بشکند و حال به دنبال بهبود این رکورد است. شرایط بالای جدول به گونه‌ای است که هرگونه لغزش صدرنشین لیگ می‌تواند به قیمت از دست رفتن رتبه نخست تمام شود. پارس‌جنوبی که تیم سیزدهم جدول است، از نظر مالی-مدیریتی، حال و روز جالبی ندارد و وضعیت این تیم برای ادامه لیگ چندان مشخص نیست. فراز کمالوند در ۱۰ مصاف با قلعه‌نویی هیچ وقت به پیروزی نرسیده و ۵ پیروزی سهم قلعه‌نویی بوده و ۵ دیدار نیز به تساوی انجامیده است. این بازی دیدار چند استاد و شاگرد هم هست. مهدی کیانی که زیر نظر فراز کمالوند در فوتبال ایران چهره شد، برابر مربی سابق خود قرار می‌گیرد. در پارس جنوبی نیز محمد نوری، محمد ابراهیمی، شهرام گودرزی و ایمان باصفا سابقه کارکردن با قلعه‌نویی را دارند.

استقلال به‌دنبال شکستن طلسم هفت‌ساله
استقلال درحالی فردا در حساس‌ترین بازی هفته نهم لیگ برتر روبه‌روی تراکتور قرار می‌گیرد که آبی‌ها مدت‌هاست در ورزشگاه یادگار امام در لیگ برتر موفق به شکست تبریزی‌ها نشده‌اند. آخرین باری که استقلال توانست در ورزشگاه یادگار امام، تراکتور را شکست دهد، مربوط به لیگ یازدهم و ٧ سال و ٩ ماه پیش می‌شود؛ جایی که آبی‌ها با هدایت پرویز مظلومی موفق شدند این تیم را با نتیجه ٢بر ۰ شکست دهند و از آن بازی به بعد استقلال ۳ بار از تراکتور شکست خورده و ۴ بازی ۲ تیم هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. البته استقلال در این بین یک بار در لیگ پانزدهم و زمانی که پرویز مظلومی سرمربی استقلال بود توانست تراکتور را در جام حذفی شکست دهد؛ اما آبی‌ها بیش از ۷ سال است که در لیگ برتر و در ورزشگاه یادگار امام موفق نشده‌اند برابر این تیم پیروز شوند. ۲ تیم پیش از این ۲۲ بازی در لیگ برتر برابر هم برگزار کردند که ۹ بار تیم تراکتور به برتری رسیده و ۶ بار هم استقلال به برد دست یافته است. اولین بازی ۲ تیم در لیگ برتر با برتری ۴ بر ۰ تیم استقلال همراه بود. از نکات درخورتوجه سابقه بازی ۲ تیم، ۴ پیروزی متوالی تراکتور در تهران برابر استقلال بوده است. ضمن اینکه از ۹ پیروزی تراکتور برابر استقلال، ۶ برد در تهران به دست آمده است. آخرین بازی این ۲ تیم در تبریز با برتری ۱ بر ۰ تراکتور به اتمام رسیده بود که زننده گل تراکتور، اشکان دژاگه بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->