ایران حملات شب گذشته اسرائیل به سوریه را محکوم کرد سران حماس با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران دیدار کردند سخنرانی آیت الله صدیقی در دانشگاه امام صادق(ع) لغو شد + اطلاعیه دانشگاه ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟
سرخط خبرها

آخرین اخبار از وضعیت پنجشیر و تظاهرات در شهرهای مختلف افغانستان (۱۷ شهریور ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۷۹۹۶۳
  • ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
  • ۴
آخرین اخبار از وضعیت پنجشیر و تظاهرات در شهرهای مختلف افغانستان (۱۷ شهریور ۱۴۰۰)
درحالی که جنگ و درگیری در پنجشیر افزایش یافته است، روز گذشته شهرهای مختلف افغانستان شاهد تظاهرات‌هایی برعلیه دخالت نظامی پاکستان در جنگ پنجشیر بوده است.

سید محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز؛ تحولات افغانستان این روزها با سرعت زیادی در حال اتفاق افتادن است.

 

از پنجشیر چه خبر؟

از پنجشیر خبر می‌رسد که کلیه مسیرهای ارتباط تلفنی و اینترنتی به پنجشیر و پروان و مناطق جبل السراج قطع شده و علیرغم تلاش بعضی فعالان خبری امکان برقراری تماس فراهم نشده است.

 

گفته می‌شود که مناطق داخل پنجشیر تصفیه شده و علیرغم تعیین والی(استاندار) صوری از طرف طالبان دیگر جای پایی برای طالبان در پنجشیر نمانده است.

 

رسانه‌های محلی افغانستان همچنین گزارش داده‌اند که مناطق عمده ولایت پروان هم از حضور طالبان تصفیه شده و بسیاری از مناطق شمالی افغانستان هم به کنترل نیروهای جبهه مقاومت درآمده است.

 

همچنین شهادت فرماندهان جبهه مقاومت ملی تکذیب شده و فرماندهان در خطوط مقدم نبرد حضور دارند.

 

این درحالی است که گفته‌ می‌شود که «مولوی فصیح الدین» از فرماندهان طالبان و یازده نفر از همراهانش در درگیری‌های کشته شده‌اند. این درحالی است که طالبان ادعا می‌کنند در جهت حفظ روحیه طالبان بدخشان است که این روزها با قیام نیروهای مردمی روبرو هستند.

 

همینطور گزارش شده است که ۱۲۰۰۰ نیروی طالبان با کمک وسیع کماندوهای پاکستان در ارتفاعات پنجشیر برای پیشرفت هر قدم حاضرند یک جنازه تحویل دهند.

 

در همین حال؛ فاکس نیوز گزارش داده است که ارتش پاکستان با ۲۷ چرخبال سربازان نیروهای خاص این کشور و با پشتیبانی حملات هوایی پهپاد‌ها، طالبان را در حمله بر پنجشیر کمک کرده‌اند.

 

بسته شدن راه‌های ارتباطی پنجشیر با کابل و دیگر شهرهای افغانستان باعث شده که کالاهای اساسی در این ولایت کاهش یابد و مردم با قحطی مواجه شوند.

 

واکنش جبهه مقاومت به کابینه طالبان

در همین حال؛ جبهه مقاومت ملی افغانستان در واکنش به اعلام کابینه طالبان، این کابینه را غیرقانونی و نماد بارز دشمنی با مردم افغانستان خوانده است.

 

جبهه مقاومت ملی افغانستان همچنین از جامعه جهانی خواسته است که روابط دیپلماتیک با طالبان را تحریم کنند و تاکید کرده که به زودی ساختار حکومت انتقالی را اعلام خواهد کرد.

 

جبهه مقاومت ملی افغانستان به رهبری احمدمسعود از سازمان ملل، اتحادیه اروپا و دیگر سازمان‌های بین‌المللی خواسته است که از همکاری سیاسی و دیپلماتیک با طالبان خودداری کنند.

 

تظاهرات مردم در شهرهای مختلف افغانستان

بعد از اعلام فراخوان ملی احمدمسعود برای قیام ملی در افغانستان شهرهای مختلف این کشور شاهد برگزاری تظاهرات مردمی بوده‌اند و تظاهرکنندگان خشم خود را از دخالت نظامی پاکستان در پنجشیر اعلام کرده‌اند.

 

از مزارشریف خبر می‌رسد که حدود صد تن از اعتراض کنندگان امروز در شهر مزارشریف بازداشت شدند و تاکنون از سرنوشت آنان خبری نیست.

 

روز گذشته خیابان‌های کابل هم شاهد حضور هزاران زن و مردم افغانستانی بود، تظاهرکنندگان در مناطق مختلف پایتخت افغانستان به خیابان‌ها آمدند. طالبان با تیراندازی هوایی تلاش کردند تظاهرکنندگان را متفرق کنند.

 

برای تماشای عکس‌ها در سایز بزرگتر بر روی آن کلیک کنید:

 

نیروهای طالبان تقی دریابی، گزارشگر روزنامه اطلاعات روز را از حوزه‌ی سوم امنیتی کابل بازداشت و به حوزه پلیس منتقل کرده‌اند. این گزارشگر برای پوشش اعتراض زنان رفته بود.

 

شماری از زنان باشنده‌ی کابل در ادامه‌ی اعتراضات روزهای گذشته، صبح امروز چهارشنبه از دشت برچی به راه‌پیمایی اعتراضی شان آغاز کرده‌اند.

 

طالبان روز گذشته نیز دست‌کم ۱۴خبرنگار را که جریان تظاهرات را در کابل پوشش می‌دادند، بازداشت و پس از گذشت چندین ساعت، دوباره رها کردند.

 

در هرات اما تظاهرات به خشونت کشیده شده است، رسانه‌ها گزارش داده‌اند که طالبان بعد از آنکه نتوانستند تظاهرات مسالمت آمیز برگزار کنند، به روی تظاهرکنندگان آتش گشودند که در نتیجه آن دو نفر جان خود را از دست دادند و هشت نفر دیگر زخمی شدند.

 

رسانه‌های محلی هرات می‌گویند که «مرتضی صمدی»، عکاس خبرنگار دیروز از محل‌ تظاهرات هرات از سوی طالبان برده شد و‌ هنوز خبری از وی نیست.

 

در فاریاب نیز کسانی که در شبکه‌های اجتماعی فراخوان گردهم‌آیی اعتراضی پخش کرده بودند توسط طالبان بازداشت شدند.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بسم تعالی طالبان یک گروه تروریستی و منافق و کودتاچی و دست نشانده پاکستان است و حکومت آنها نامشروع وغیر قانونی و نماینده ملت بزرگ افغانستان نمی باشد و افغانستان دولت قانونی دارد که باید برگردد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
0
0
طالبان یک گروه نامشروع و ضد دین اسلام است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
0
0
کمک به ادامه مقاومت از نظر مالی و غذای و فکری
کبرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
0
0
اینهاهمش‌سناریونوشته‌شده‌است‌ازدیوارکشی‌ترکیه‌تاجنگ‌وکم‌کم‌‌ایران‌راوارد‌کردن‌به‌این‌درگیریها‌وعدم‌درست‌دیدن‌بازی‌‌کشورهای‌دیگرازطرف‌سیاسیون‌ما‌ورگب‌خوردن‌انها‌دراینده‌نزدیک‌شاهد‌وقایع‌تلخی‌هستی‌کهچراازپنچشی‌حمایت‌نکردیم
پیروز
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
0
0
قطعا طالبان نمیتواند افغانستان را نجات دهد وفاقد اداره کردن افغانستان هست .افغانستان را وتن پرستان واقعی باید اداره کنند .طالبان وقتی اجازه داد پاکستان مردم افغان را بکشد چگونه میتواند مورد اعتماد ملت افغان باشد
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->