تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است
سرخط خبرها

بازگشایی مدارس اندونزی در سایه کرونا

  • کد خبر: ۸۰۴۶۵
  • ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵
بازگشایی مدارس اندونزی در سایه کرونا
پس از کاهش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در اندونزی، مقامات این کشور تصمیم گرفتند مدارس را در برخی از نقاط این کشور بازگشایی کنند

به گزارش شهرآرانیوز، کشور‌های منطقه آسیا-اقیانوسیه همه تلاش خود را بکار گرفته اند تا بتوانند بر وضعیت همه‌گیری کرونا در مراکز آموزشی کنترل داشته باشند تا هم دغدغه‌های خانواده‌ها و دانش‌آموزان را برطرف کنند و هم امر مهم آموزش که اصل زیربنایی برای توسعه پایدار اجتماعی و اقتصادی هر کشوری است، مغفول نماند.

چندی است که موج جدیدی از نگرانی‌ها در سراسر جهان از جمله در آسیا و اقیانوسیه همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در شرایط همه‌گیری کرونا به راه افتاده است؛ دولت‌های این منطقه به ویژه اندونزی برای رفع این نگرانی‌ها، هر یک تدابیر خاصی را برای بازگشایی مدارس در کشورشان در پیش گرفته‌اند.

از دیگر سو، به باور کارشناسان حوزه آموزش، حضور نیافتن دانش‌آموزان در محیط مدرسه و طولانی شدن آموزش‌ها در بستر مجازی، تهدیدات جدی و جبران‌ناپذیری را متوجه سلامت جسم و روان نه تنها دانش‌آموزان بلکه معلمان می‌کند.

همچنین شیوع ویروس کرونا حتی روی سلامت جسمی و روحی دانش آموزان تاثیر منفی همانند افسردگی، پرخاشگری و بی نظمی در زندگی روزانه گذاشته است. در حال حاضر تعداد زیادی از دانش آموزان نیز در دوران خانه نشینی به علت کم تحرکی و تغذیه نامناسب به اضافه وزن و چاقی مبتلا شده اند.

به گزارش پایگاه خبری «نیکی آسیا»؛ پس از کاهش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در اندونزی، مقامات این کشور تصمیم گرفتند مدارس را در برخی از نقاط این کشور بازگشایی کنند.

به دنبال کم شدن محدودیت‌های ویروس کرونا «آنیس باسودان» فرماندار جاکارتا گفت از ۱۰ هزار مدرسه، ۶۱۰ مدرسه در شرایط بی‌خطر می‌باشند که در ماه آوریل به شکل آزمایشی بازگشایی شده بودند و اکنون با ۵۰ درصد ظرفیت بازگشایی می‌شوند. وی در ادامه افزود، شرایط همه گیری ویروس کرونا بسیار بیشتر از قبل قابل کنترل است.

باسودان همچنین اضافه کرد: واکسیناسیون برای مدارس اجباری است و ۹۱ درصد نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال و ۸۵ درصد معلم هایشان به شکل کامل واکسینه شدند. تقریبا ۷۰ درصد جمعیت ۱۰ میلیونی جاکارتا دو دُز واکسن دریافت کردند.

همزمان با خوشحالی بچه‌ها از بازگشایی مدارس، والدین شان به خاطر سویه دلتای مسری‌تر این ویروس نگرانند. بر اساس این گزارش در حال حاضر برخی از فروشگاه‌های بزرگ و بازار‌های سنتی کم کم در حال بازگشایی هستند.

گفتنی است مردم با استفاده از گوشی‌های هوشمند خود با ارایه اسناد مبنی بر واکسینه شدن می‌توانند از این مراکز استفاده کنند.

آمار‌ها نشان می‌دهد شمار مبتلایان به کرونا در اندونزی در حال حاضر به حدود ۷ هزار و ۷۰۰ تن در روز تقلیل یافته است.

این در حالیست که این رقم در اواسط ماه ژوئیه به بیش از ۵۰ هزار مبتلا در روز رسیده بود.

آمار‌ها نشان می‌دهد در حال حاضر شمار مرگ و میر ناشی از کرونا در اندونزی به کمتر از ۶۰۰ تن در هر روز رسیده است.

بر اساس آمار‌های رسمی مقامات بهداشت اندونزی، تاکنون بیش از ۴ میلیون و یکصد تن در این کشور به کرونا مبتلا شده اند که از این میزان بیش از ۱۳۶ هزار تن جان باخته اند.

 

منبع:ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->