تسلیت مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برای شهادت رئیس‌جمهور ویژه برنامه «شهید جمهور» درشبکه افق + زمان پخش استوری محمد معتمدی در پی شهادت آیت الله رئیسی + عکس سید جواد هاشمی: رئیسی پذیرای انتقادات بود داریوش ارجمند: رئیسی مرد عمل بود تسلیت هنرمندان مشهدی با خلق آثار هنری درباره شهدای خدمت تبیین آیت‌الله رئیسی از چرایی ورود به عرصه انتخابات در برنامه تلویزیونی «جهان آرا» + زمان پخش نصب المان سوگواری در جشنواره کن برای «آیت الله رئیسی» + عکس دعوت از هنرمندان برای روایت مقام شهدای خدمت داوود میرباقری: امید داشتیم رئیس‌جمهور یکی از بینندگان سلمان فارسی باشد تسلیت ابراهیم تاتلیس به مردم ایران «میلاد هارونی» اولین تک آهنگ ویژه شهادت آیت الله رئیسی را منتشر کرد | خادم الرضای مردم +صوت محمود پاک نیت: رئیس جمهوری پرتلاش را از دست دادیم صفحه نخست روزنامه‌های کشور - سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ اندوه اهالی فرهنگ و هنر مشهد در پی شهادت رئیس‌جمهور مردمی پیام تسلیت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در پی شهادت رئیس‌جمهور محبوب ایران برنامه‌های تلویزیون به‌مناسبت شهادت «آیت الله رئیسی» رئیس‌جمهور + زمان پخش ویژه برنامه‌های رادیو به‌مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی + زمان پخش فیلمنامه‌نویس مشهدی: آرزویم است که درباره امام رضا (ع) فیلمنامه خوبی بنویسم
سرخط خبرها

کتاب، بستری برای جریان‌سازی فرهنگی

  • کد خبر: ۸۰۶۶
  • ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۰
کتاب، بستری برای جریان‌سازی فرهنگی
گزارشی از سومین روز برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد
بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد در سومین روز برگزاری پذیرای بازدیدکنندگان بود. دیروز و در حاشیه این نمایشگاه، برنامه‌های جانبی مختلفی ازجمله بزرگداشت محمد نیک، شاعر پیش‌کسوت، نشست «اقتصاد مقاومتی به زبان ساده» و شب فرهنگی طرقبه‌وشاندیز هم برگزار شد. همچنین علیرضا رزم‌حسینی، استاندار خراسان‌رضوی، و محمدمهدی احمدی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ازجمله بازدیدکنندگانی بودند که دیروز از نمایشگاه کتاب مشهد دیدن کردند.

مشهد، سرآمد حوزه فرهنگ
رزم‌حسینی در بازدید از بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد با اشاره به اینکه با توجه به پیشینه فرهنگی مشهد، این شهر صلاحیت دارد که در حوزه فرهنگ سرآمد کشور باشد، گفت: نمایشگاه کتاب امسال خیلی بهتر از سال گذشته برگزار شده و استقبال ناشران از آن بسیار خوب بوده است. خوشبختانه یکی از ویژگی‌های مثبت نمایشگاه کتاب امسال حضور فعال ناشران خارجی در این رویداد است.
او درباره ظرفیت‌های فرهنگی فراوان خراسان اظهار کرد: مشهد شایستگی این را دارد که در حوزه کتاب، فرهنگ و ادب در کشور سرآمد باشد و همان‌طور که از تاریخ خراسان پیداست، این خطه از کشور محل پرورش ادیبان و شاعران بسیار بزرگی بوده است.
استاندار خراسان‌رضوی در این بازدید با اشاره به گرانی کاغذ و مشکلات پیش روی ناشران، گفت: باوجود اینکه امسال با بحران گرانی کاغذ مواجه بودیم، در بازدید از غرفه‌های ناشران و گفتگو با آن‌ها، گفتند که مشکل گرانی کاغذ برطرف شده و اکنون از این نظر مشکلی برای ناشران وجود ندارد.

نقش ویژه اصحاب فرهنگ در توسعه اقتصاد کشور
رزم‌حسینی با تأکید بر شعار «کتاب، پیشران مثلث توسعه اقتصادی» که برای این دوره از نمایشگاه کتاب مشهد انتخاب شده است، افزود: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات اقتصادی ما در کشور، فرهنگ اقتصاد است و باید علمای دین، فرهنگ اقتصادی را در جامعه گسترش دهند و همه ایرانیان به‌ویژه جوانان باید با کارآفرینی و تلاش، توانمندی این را داشته باشند که زندگی خود را اداره کنند.
او با بیان نقش تأثیرگذار اصحاب فرهنگ در ایجاد فضای رشد اقتصادی در کشور گفت: باید فضایی در کشور به وجود بیاید که مردم دیگر یارانه‌بگیر نباشند؛ بلکه توانایی این را داشته باشند که به دیگران نیز یارانه بدهند و رسیدن به چنین مرحله‌ای جزو فرهنگ دینی ماست. قبول داریم که در این زمینه در بخشی از کار مشکلاتی وجود دارد و باید در این راه اصحاب فرهنگ و هنر نهضتی را راه بیندازند.
وضعیت انتشارات در کشور از دیگر مواردی بود که استاندار خراسان‌رضوی در این بازدید به صحبت درباره آن پرداخت و گفت: مراکز انتشاراتی ما و همچنین تعداد دانشگاه‌های ما نسبت به قبل از انقلاب افزایش پیدا کرده است و اکنون در تمامی مراکز استان‌ها انتشارات قوی و خوبی داریم؛ اما ممکن است اصحاب فرهنگ از ما انتظاراتی داشته باشند که باید همه مسئولان کمک کنند تا به سطح دلخواه جامعه برسیم.

حضور رسانه‌ها، مهم‌ترین ویژگی نمایشگاه کتاب مشهد
محمدمهدی احمدی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از دیگر مسئولانی بود که در سومین روز نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد، از آن دیدن کرد. احمدی در این بازدید با بیان اینکه نمایشگاه و تمامی رویداد‌های فرهنگی در هر استان می‌تواند بستری برای جریان‌سازی فرهنگی در کشور ایجاد کند، گفت: مردم با حضور در چنین مکان‌هایی می‌توانند با تازه‌های نشر آشنا شوند. با حضور در نمایشگاه رابطه منطقی بین مردم و حوزه کتاب برقرار می‌شود و امسال نیز همانند سال‌های گذشته استقبال ناشران و مردم از نمایشگاه کتاب مشهد بسیار خوب بوده است. همین استقبال زیاد از نمایشگاه کتاب امسال، نشانه رضایت ناشران از سال‌های قبل است و این رضایت باعث شده که به‌طور متوالی هرسال از این رویداد فرهنگی استقبال کنند.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به حضور رسانه‌ها در نمایشگاه کتاب مشهد هم اشاره کرد و در این زمینه گفت: مهم‌ترین ویژگی در نمایشگاه کتاب مشهد حضور فعال و مؤثر مطبوعات و رسانه‌ها ازجمله مطبوعات شهرستانی است و همه این‌ها نشان از ظرفیت‌های بالای نمایشگاه کتاب مشهد دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->