افشای جزئیاتی جدید از باتری و نمایشگر گوشی گلکسی زد فولد ۸ اولین ویدئو از گوشی تاشو سه‌تکه سامسونگ منتشر شد + فیلم راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه ساعت اتمی کشور طی یک سال آینده آمار عجیب OpenAI از تعداد کاربرانی که با ChatGPT درباره خودکشی صحبت می‌کنند فرایند تأیید سن کاربران پلی استور در برخی مناطق آغاز شد پیام‌رسان ایتا از دسترس خارج شد (۵ آبان ۱۴۰۴) دانشمندان: احتمالا قارچ‌ها حافظه کامپیوترهای آینده باشند! تاریخ عرضه ناتینگ فون (3a) لایت مشخص شد + مشخصات و قیمت تصویب آیین‌نامه فضای مجازی خراسان رضوی با تأکید بر چابک‌سازی قوانین و ارتقای سواد دیجیتال دانشمندان روشی کاملاً جدید برای نگهداری مواد غذایی در یخچال اختراع کردند احتمال افزایش قیمت گوشی‌های هوشمند، بعد از گران‌شدن چیپ‌های حافظه چرا میلیاردر‌های حوزه فناوری در حال ساخت پناهگاه‌های آخرالزمانی هستند؟ چاپلوسی چت‌بات‌ها، تهدیدی برای جوامع انسانی است برگزاری رویداد هوش مصنوعی، کسب‌وکارهای نوین و خلاق در مشهد | تفاهم‌نامه همکاری شهرداری مشهد با انجمن ملی هوش مصنوعی منعقد شد معرفی کفش هوشمند نایکی: تجربه‌ای راحت‌تر در پیاده‌روی و دویدن اخبار جدیدی از زمان عرضه آیفون بدون حاشیه و آیفون فلیپ آیا ناسا ماه‌نشین استارشیپ را از پروژه برگرداندن فضانوردان به ماه کنار می‌گذارد؟ اسپیس‌ایکس چطور با ماهواره‌های استارلینک، اینترنت ماهواره‌ای موبایل را متحول می‌کند؟ دانشمندان «چشم رباتیکی» ساخته‌اند که به‌صورت خودکار فوکوس می‌کند و به منبع انرژی نیازی ندارد دوچرخه برقی ماژولار آلسو مدل TM-B معرفی شد + عکس «ژنوس»، هوش مصنوعی تازه چینی‌ها، می‌تواند بیماری‌ها را پیش‌بینی می‌کند
سرخط خبرها

سهم ایرانیان از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی چه‌قدر است؟

  • کد خبر: ۸۱۱۶۰
  • ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
سهم ایرانیان از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی چه‌قدر است؟
اطلاعات تازه مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که شیب عضویت در شبکه‌های اجتماعی، صعودی بوده و میزان عضویت ایرانی‌ها از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹  افزایش داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز - بیش از ۲/۴ میلیارد کاربر در سراسر جهان، عضو شبکه‌های اجتماعی هستند. در کشور ما ۵/۸۸ درصد کاربران در واتساپ و ۶۸درصد در اینستاگرام عضویت دارند، این درحالی است که اطلاعات تازه مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که شیب عضویت در شبکه‌های اجتماعی، صعودی بوده و میزان عضویت ایرانی‌ها از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ حدود ۱۲ درصد افزایش داشته است. براساس این آمارها، هم اکنون ۵۵ میلیون ایرانی دست کم در یکی از شبکه‌های اجتماعی عضو هستند.

مرکز آمار در این گزارش به بررسی میزان استفاده افراد از شبکه‌های اجتماعی در سال ۱۳۹۹ و مقایسه آن با سال ۱۳۹۶ پرداخته است. طرح آمارگیری از فرهنگ رفتاری خانوار، با هدف شناخت فعالیت‌ها و رفتار‌های فرهنگی خانوار‌ها و استفاده از آن برای برنامه‎ ریزی‌های فرهنگی کشور طراحی شده است. این آمارگیری در سال ۱۳۹۹ برای افراد پانزده ساله و بیشتر طراحی و از داده‌های ۴۳ هزارو ۷۰۰ خانوار شهری و نیز ۱۸ هزارو ۸۶۰ خانوار روستایی استفاده شده است.

به عبارت دیگر، جامعه آماری این پژوهش در کل به میزان ۶۲ هزارو ۵۶۰ خانوار است. اما نتایج بررسی‌های رسمی درمورد شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که در سال ۹۹ بیش از ۶۵ درصد و در سال ۹۶ معادل ۵۳ درصد افراد پانزده ساله و بیشتر حداقل در یک شبکه اجتماعی عضو بوده اند.

افزایش زمان حضور در فضای مجازی

اما براساس آمار‌های رسمی، متوسط حضور افراد در شبکه‌های اجتماعی در سال ۹۹ حدود ۹۲ دقیقه و ۱۸ ثانیه و در سال ۱۳۹۶ معادل یک ساعت و ۴ دقیقه بوده است. بر این اساس، متوسط حضور روزانه ایرانیان در بین این سال‌ها حدود ۲۸ دقیقه رشد داشته است.

بنا بر آمار‌های رسمی، میزان عضویت افراد در شبکه‌های اجتماعی در سال ۹۶ برای واتساپ معادل ۲۴ درصد و برای اینستاگرام به میزان ۱/۴۳ درصد بوده است. همچنین در سه سال منتهی به سال ۱۳۹۹ میزان استفاده از واتساپ ۵/۶۴ واحد درصد و برای اینستاگرام نیز معادل ۹/۲۴ واحد درصد افزایش یافته است.

جنوبی ها؛ رکورددار حضور در فضای مجازی

استان‌های هرمزگان با ۱۳۲ دقیقه ویک ثانیه، بوشهر با ۱۲۳ دقیقه و ۵۶ ثانیه و خوزستان با ۱۱۴ دقیقه و ۱۴ ثانیه، بیشترین و استان‌های خراسان شمالی با ۶۵ دقیقه و ۵۱ ثانیه، سیستان وبلوچستان با ۵۴ دقیقه و ۴۸ ثانیه و خراسان جنوبی با ۴۸ دقیقه و ۵۶ ثانیه، کمترین متوسط زمان حضور روزانه در شبکه‌های اجتماعی را به خود اختصاص داده اند.

رشد ۸/۶ برابری کسب وکار‌های اینترنتی

استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با اهداف مختلفی نظیر سرگرمی، برقراری ارتباط، کسب اطلاعات و نیز کسب درآمد انجام می‌گیرد. یکی از مقوله‌هایی که در چند سال اخیر رشد درخورتوجهی پیدا کرده، بحث کسب درآمد از فضای مجازی بوده است، تاجایی که براساس اطلاعات منتشرشده، هم اکنون ۳۲هزار کسب وکار اینترنتی در ایران فعال هستند که بخش بزرگی از آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند.

کسب درآمد شهروندان از طریق رسانه‌های اجتماعی دربین زنان و مردان متفاوت است، به طوری که مردان بیشتر از زنان بیان کرده اند از طریق رسانه‌های اجتماعی کسب درآمد می‌کنند. خرید وفروش ملزومات و خدمت رسانی در بستر فضای مجازی، از مواردی است که با ظهور شبکه‌های اجتماعی به سبک زندگی افراد سراسر دنیا اضافه شده است. این تغییر سبک کسب وکار باعث شده است تجارت الکترونیکی بتواند در چهار سال گذشته با رشدی به میزان ۸/۶ برابری روبه رو شود.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->