سود سهام عدالت هر نفر چقدر است؟ قیمت خودرو‌های خارجی و مونتاژی همچنان بر مدار رشد (۶ مهر ۱۴۰۴) بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۶ مهر ۱۴۰۴) | افت قیمت محصولات ایران‌خودرو اختلاف معنادار نرخ لحظه‌ای تتر در ۲ صرافی ایرانی | قیمت‌سازی مصنوعی توسط برخی از صرافی‌ها سود ثبت‌نام فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو که از امروز آغاز شده، چقدر است؟ +جدول (۶ مهرماه ۱۴۰۴) برگزاری حراج سکه طلا در روز چهارشنبه (۹ مهر ۱۴۰۴) | هر متقاضی چند سکه می‌تواند بخرد؟ فرصت دوباره برای ثبت‌نام جاماندگان سود سهام عدالت رئیس بانک مرکزی نرخ دلار در مرکز مبادله را اعلام کرد رشد شارپی بورس به دومین روز رسید | بورس ۶۱ هزار واحد مثبت شد (۶ مهر ۱۴۰۴) قیمت امروز گوشت، مرغ و ماهی در مشهد (۶ مهر ۱۴۰۴) | تخم‌مرغ گران‌تر شد گروه مپنا جزئیات قرارداد ۹ هزار میلیارد تومانی با شهرداری مشهد را منتشر کرد بررسی قیمت امروز دینار عراق و ریال سعودی در مشهد (۶ مهر ۱۴۰۴) بررسی تأثیر حضور پررنگ چینی ها در وضعیت بازار سنگ خام فیروزه | نفوذ چینی‌ها در قلب معدن فیروزه تأثیر افزایش نرخ ارز بر قیمت بلیت هواپیما | گردشگری در مشهد رونق بیشتری می‌گیرد آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان (۶ مهرماه ۱۴۰۴) | بیت‌کوین از چشم افتاد؟ احتمال مسدودشدن دارایی کاربران ایرانی در تتر قوت گرفت (۶ مهر ۱۴۰۴) نرخ دلار امروز در مشهد با بازگشت تحریم‌های بین‌المللی چه تغییری کرد؟ (۶ مهر ۱۴۰۴) قیمت طلا در اولین روز فعال‌شدن اسنپ‌بک چقدر شد؟ (۶ مهر ۱۴۰۴) | سکه ۱۱۲ میلیون تومان شد با فعالسازی مکانیسم ماشه آیا خودروسازان چینی، بازار ایران را ترک می‌کنند؟ سود سهام عدالت تا روز جمعه به حساب دارندگان واریز می‌شود پیش‌بینی جهش قیمت‌ خودرو در نیمه دوم سال ۱۴۰۴ حراج شمش طلا امروز برگزار می‌شود (۶ مهر ۱۴۰۴) قیمت امروز میوه و تره‌بار در مشهد (۶ مهر ۱۴۰۴) | لبو و شلغم به بازار آمد استاندار خراسان رضوی: شرط افزایش تولید کاغذ در خراسان رضوی، رعایت منافع کلی این استان است پیش‌فروش و فروش فوق‌العاده و اقساطی محصولات ایران‌خودرو از امروز آغاز می‌شود (۶ مهر ۱۴۰۴) + جزئیات سود سهام عدالت برای چه کسانی واریز نمی‌شود؟ مبلغ واریزی سود سهام عدالت اعلام شد + جزئیات
سرخط خبرها

مدیریت مشتری‌مداری

  • کد خبر: ۸۱۴۰
  • ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۴
مدیریت مشتری‌مداری
رضا جبلی کارشناس مالی و اقتصادی
«مشتری» یعنی چه؟ در فرهنگ بازار، مشتری فردی است که توانایی و استعداد خرید کالا یا خدمتی را داشته باشد که این توانایی و استعداد به‌صورت مداوم در خود بروز کرده و به این دلیل انتخاب و عمل خرید انجام می‌شود. نیاز مشتری نیز عبارت است از هر نوع احساس کمبودی که برای مشتری به وجود می‌آید و تلاش می‌کند تا با بهره‌گیری از استعداد و توانایی خود به رفع آن اقدام نماید.
بر اساس تعریف، مشتری‌مداری عبارت است از نوعی فرهنگ سازمانی که رفتار‌های لازم برای ارزش گذاشتن به مشتریان را به بهترین شکل ممکن ایجاد می‌کند. شرایط امروز نیز به‌صورتی است که هر شرکت و سازمانی باید خود را در این شرایط ارزیابی و جایگاه خود را مشخص کند. برای رسیدن به سطح تولید به‌ویژه در بازار جهانی، مهم‌ترین مسئله بازارداری است. مدیریت ارتباط با مشتری یک روش و راهبرد مبتنی بر نرم‌افزار و مجموعه فنون و قوانین است که علاوه بر توجه به آمیزه بازاریابی، از آن برای برقراری ارتباط مؤثر با مشتری نیز استفاده می‌شود. مشکلات شایع در حوزه مدیریت ارتباط با مشتری در ایران زیاد است؛ به عنوان مثال امروز به یک سوپرمارکت بروید و یک جنس بخرید. اگر به آن جنس یا قیمت آن اعتراضی داشته باشید، فروشنده مستقیم یا در لفافه می‌گوید: «نمی‌خواهی، نخواه». در واقع ما در مقابل مشتری تکریم و حتی اخلاق‌مداری را رعایت نمی‌کنیم و به‌راحتی مشتریان خودمان را آزرده می‌کنیم و به فکر خدمات نیستیم.
آیا می‌دانستید که دیگر گارانتی و وارانتی مزیت نیست؟ باید دید چه چیزی یا چه خدمات اضافه‌تری مشتری را خوش‌حال می‌کند؟ قدرت مشتری‌مداری تا جایی رفته که مثلا سایت آمازون تا ۶ ماه بعد جنس فروخته‌شده‌اش را -اگر ناراضی باشیم- پس می‌گیرد، ولی متأسفانه در کسب‌وکار در ایران فکر می‌کنیم زمانی که جنس یا خدماتمان را ارائه کردیم، همه چیز تمام شده است و هیچ‌گونه خدمتی به مشتری ارائه نمی‌دهیم.
معمولا در ایران مشکل اصلی این است که از طرف کارکنان سازمان جلو این مشکل گرفته نمی‌شود. این موضوع هم بیشتر به آموزش ندیدن یا انگیزه نداشتن کارکنان برمی‌گردد. در این راستا هم باید دید چه آموزشی به کارکنان داده شده است. شرکت‌های ایرانی باید خودشان را آماده کنند که اگر رقیبان خارجی به‌طور جدی وارد بازار ایران شوند، توانایی مقابله با رفتار مشتری‌مدارانه آن‌ها را داشته باشند. رقیبان خارجی مثل ما با مشتری برخورد نمی‌کنند. آن‌ها راحت جنسشان را پس می‌گیرند یا بابت خدمات ارائه‌شده گارانتی معتبری می‌دهند و متأسفانه ما بعد از پایان کار با مشتری حاضر به پاسخ‌گویی نیستیم. در انتها و حرف آخر جا دارد اشاره کنیم که مشتری مهم‌ترین ناظر بر فعالیت‌های ماست. او به ما وابسته نیست، بلکه ما به او وابسته هستیم. مشتری در کار ما یک هدف زود گذر نیست، بلکه مشتری هدف و غایت همه اقدامات ماست. همچنین باید در نظر داشت که او یک فرد خارجی در سازمان ما محسوب نمی‌شود، بلکه مشتری جزئی از سازمان ماست. ما با خدمتی که به مشتری ارائه می‌کنیم، به او لطف نمی‌کنیم بلکه او از این طریق فرصتی برای ادامه کار به ما می‌دهد و در حق ما لطف می‌کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->