قیمت امروز ارز، طلا، سکه و بیت کوین (۶ اردیبهشت ۱۴۰۴) | دلار در کانال ۷۹ هزار تومان بیش از ۲۵۰ تن روغن مصرف خانوار در بازار مشهد و خراسان رضوی در حال توزیع است (۶ اردیبهشت ۱۴۰۴) بازار به افت دلار واکنشی نشان نداد | گره گرانی کجاست؟ کاهش ارزش کالا‌های صادراتی خراسان رضوی | صادرات بیشتر، سود کم‌تر پیش بینی قیمت طلا و سکه در سایه مذاکرات ایران و آمریکا (۶ اردیبهشت ۱۴۰۴) خرید و فروش کارت سوخت تکذیب شد مبلغ یارانه نان اعلام شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۴) قیمت ارز دیجیتال امروز (۶ اردیبهشت ۱۴۰۴) | بیت‌کوین از مرز ۹۵ هزار دلار عبور کرد ارزش سهام عدالت مشخص شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۴) قیمت جهانی طلا امروز (۶ اردیبهشت ۱۴۰۴) اعلام شد وام جدید ودیعه مسکن به بانک‌ها ابلاغ شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۴) پشت‌پرده پدیده چسبندگی قیمت‌ها در بازار ایران | دلال‌ها فقط گرانی را می‌شناسند قیمت امروز میوه در مشهد اعلام شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۴) | هندوانه ارزان‌تر شد چه کسانی از دریافت یارانه اردیبهشت ۱۴۰۴ محروم هستند؟ سقوط تتر و دلار با پرواز وزیر خارجه به عمان (۵ اردیبهشت ۱۴۰۴) قیمت طلا و سکه چقدر است؟ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ ) تکان شدید قیمت‌ها در بازار خودرو | این خودرو ۱۰۰ میلیون تومان ارزان شد + جدول برنج ایرانی گران شد | جدول قیمت انواع برنج در اردیبهشت ۱۴۰۴ تفاهم گازی بزرگ ایران و روسیه | واردات سالانه ۵۵ میلیارد مترمکعب گاز از مسیر آذربایجان توصیه رئیس اتحادیه طلا به خریداران | مردم منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند قیمت طلای ۱۸عیار امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۴) | تغییر ۳۶۴ هزار تومانی قیمت طلا باز هم ریخت | نرخ جدید طلای جهانی امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۴) تأکید استاندار خراسان رضوی؛ لزوم استفاده حداکثری از برند شهر جهانی گوهرسنگ‌ها برای توسعه اقتصادی استان بانک طلا در خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود | پیش‌بینی جذب حداقل ۱۲ هزار میلیارد تومان سرمایه در «مشهداینوکس» و «مشهدفارکس» احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی در کاشمر آغاز شد جزئیات فروش اینترنتی محصولات سایپا از دوشنبه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) وزیر نفت: ظرفیت تجارت ایران و روسیه فراتر از ارقام کنونی است ۱۰۰ درصد اراضی ملی و کشاورزی استان حدنگاری شد| شمارش معکوس برای تکمیل حدنگاری ۱۱ میلیون هکتار اراضی خراسان رضوی وزیر نفت وارد مسکو شد | پاک نژاد در کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه شرکت می‌کند
سرخط خبرها

مدیریت مشتری‌مداری

  • کد خبر: ۸۱۴۰
  • ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۴
مدیریت مشتری‌مداری
رضا جبلی کارشناس مالی و اقتصادی
«مشتری» یعنی چه؟ در فرهنگ بازار، مشتری فردی است که توانایی و استعداد خرید کالا یا خدمتی را داشته باشد که این توانایی و استعداد به‌صورت مداوم در خود بروز کرده و به این دلیل انتخاب و عمل خرید انجام می‌شود. نیاز مشتری نیز عبارت است از هر نوع احساس کمبودی که برای مشتری به وجود می‌آید و تلاش می‌کند تا با بهره‌گیری از استعداد و توانایی خود به رفع آن اقدام نماید.
بر اساس تعریف، مشتری‌مداری عبارت است از نوعی فرهنگ سازمانی که رفتار‌های لازم برای ارزش گذاشتن به مشتریان را به بهترین شکل ممکن ایجاد می‌کند. شرایط امروز نیز به‌صورتی است که هر شرکت و سازمانی باید خود را در این شرایط ارزیابی و جایگاه خود را مشخص کند. برای رسیدن به سطح تولید به‌ویژه در بازار جهانی، مهم‌ترین مسئله بازارداری است. مدیریت ارتباط با مشتری یک روش و راهبرد مبتنی بر نرم‌افزار و مجموعه فنون و قوانین است که علاوه بر توجه به آمیزه بازاریابی، از آن برای برقراری ارتباط مؤثر با مشتری نیز استفاده می‌شود. مشکلات شایع در حوزه مدیریت ارتباط با مشتری در ایران زیاد است؛ به عنوان مثال امروز به یک سوپرمارکت بروید و یک جنس بخرید. اگر به آن جنس یا قیمت آن اعتراضی داشته باشید، فروشنده مستقیم یا در لفافه می‌گوید: «نمی‌خواهی، نخواه». در واقع ما در مقابل مشتری تکریم و حتی اخلاق‌مداری را رعایت نمی‌کنیم و به‌راحتی مشتریان خودمان را آزرده می‌کنیم و به فکر خدمات نیستیم.
آیا می‌دانستید که دیگر گارانتی و وارانتی مزیت نیست؟ باید دید چه چیزی یا چه خدمات اضافه‌تری مشتری را خوش‌حال می‌کند؟ قدرت مشتری‌مداری تا جایی رفته که مثلا سایت آمازون تا ۶ ماه بعد جنس فروخته‌شده‌اش را -اگر ناراضی باشیم- پس می‌گیرد، ولی متأسفانه در کسب‌وکار در ایران فکر می‌کنیم زمانی که جنس یا خدماتمان را ارائه کردیم، همه چیز تمام شده است و هیچ‌گونه خدمتی به مشتری ارائه نمی‌دهیم.
معمولا در ایران مشکل اصلی این است که از طرف کارکنان سازمان جلو این مشکل گرفته نمی‌شود. این موضوع هم بیشتر به آموزش ندیدن یا انگیزه نداشتن کارکنان برمی‌گردد. در این راستا هم باید دید چه آموزشی به کارکنان داده شده است. شرکت‌های ایرانی باید خودشان را آماده کنند که اگر رقیبان خارجی به‌طور جدی وارد بازار ایران شوند، توانایی مقابله با رفتار مشتری‌مدارانه آن‌ها را داشته باشند. رقیبان خارجی مثل ما با مشتری برخورد نمی‌کنند. آن‌ها راحت جنسشان را پس می‌گیرند یا بابت خدمات ارائه‌شده گارانتی معتبری می‌دهند و متأسفانه ما بعد از پایان کار با مشتری حاضر به پاسخ‌گویی نیستیم. در انتها و حرف آخر جا دارد اشاره کنیم که مشتری مهم‌ترین ناظر بر فعالیت‌های ماست. او به ما وابسته نیست، بلکه ما به او وابسته هستیم. مشتری در کار ما یک هدف زود گذر نیست، بلکه مشتری هدف و غایت همه اقدامات ماست. همچنین باید در نظر داشت که او یک فرد خارجی در سازمان ما محسوب نمی‌شود، بلکه مشتری جزئی از سازمان ماست. ما با خدمتی که به مشتری ارائه می‌کنیم، به او لطف نمی‌کنیم بلکه او از این طریق فرصتی برای ادامه کار به ما می‌دهد و در حق ما لطف می‌کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->