ریزش سنگین بورس | خروج پول از بازار شدت گرفت (۱۸ آبان ۱۴۰۴) مبلغ ارز تأمین نهاده‌های دامی مشخص شد (۱۸ آبان ۱۴۰۴) قیمت دلار بازار آزاد در آرامش (۱۸ آبان ۱۴۰۴) قیمت جدید محصولات هایما اعلام شد+جدول باورهای کهنه، واقعیت کیفیت تولید ملی را  از دیدگان مردم پنهان کرده است | «ساخت ایران» زخمی بی اعتمادی ترک‌فعل برخی دستگاه‌ها، مشکل فعلی تأمین ارزاق عمومی | دانه‌درشت‌ها در حاشیه امن! کالای ایرانی در عراق گرانتر از کالای چینی و ترکی | علت چیست؟ چاره عبور از بحران کمبود آب چیست؟ | کاهش فشار آب یا صرفه‌جویی اخراج کارمندان دارای حداقل ۳ فرزند و بانوان باردار یا دارای فرزند شیرخوار ممنوع شد پیش فروش ۳ محصول سایپا از امروز (یکشنبه، ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۴) آغاز شد + جدول و مشخصات خودروها افزایش ۲برابری واردات برنج طی شش‌ماهه اول سال ۱۴۰۴ ویدئو | نماینده مجلس: احتمال افزایش قیمت بنزین وجود دارد | اعدادی مثل ۵هزار تومان و ۶هزار تومان و ۷هزار و ۵۰۰ تومان را ما هم شنیدیم ویدئو | آغاز دوگانه‌سوزکردن رایگان خودرو‌ها از امروز (۱۸ آبان ۱۴۰۴) پرونده واردات نهاده‌های دامی روی میز شورای تأمین استان | استاندار خراسان رضوی: از همه ابزار‌ها استفاده خواهیم کرد وعده عرضه برنج هندی تنظیم بازاری از امروز در خراسان رضوی (۱۸ آبان ۱۴۰۴) قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد (۱۸ آبان ۱۴۰۴) | اختلاف بیش از ۱۵ هزار تومانی سیب‌زمینی و پیاز در تره‌بار و سطح شهر مسئول برخورد با مافیای برنج کیست؟ | صحبت‌های تکان‌دهنده مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی + فیلم ۱.۷ میلیارد دلار، زیان صادرات محصولات لبنی در سال گذشته | کمبود در کمین بازار لبنیات است خرید و فروش طلا به چه شرطی مالیات ندارد؟ برداشت ۴۰ هزار میلیارد تومان از بانک آینده تکذیب شد پیش‌بینی بورس یکشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۴ پیش‌بینی قیمت دلار یکشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۴ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه یکشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۴ عربستان سعودی، گل محمدی ایران را به نام خود ثبت جهانی کرد قصه نان و غصه زندگی قیمت امروز خودروهای داخلی و خارجی (۱۷ آبان ۱۴۰۴) | بازار خودرو آرام گرفت هزینه نصب پمپ و منبع آب چقدر خرج برمی‌دارد؟ قیمت امروز گل زعفران چند است؟ (۱۷ آبان ۱۴۰۴)‌
سرخط خبرها

مدیریت مشتری‌مداری

  • کد خبر: ۸۱۴۰
  • ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۴
مدیریت مشتری‌مداری
رضا جبلی کارشناس مالی و اقتصادی
«مشتری» یعنی چه؟ در فرهنگ بازار، مشتری فردی است که توانایی و استعداد خرید کالا یا خدمتی را داشته باشد که این توانایی و استعداد به‌صورت مداوم در خود بروز کرده و به این دلیل انتخاب و عمل خرید انجام می‌شود. نیاز مشتری نیز عبارت است از هر نوع احساس کمبودی که برای مشتری به وجود می‌آید و تلاش می‌کند تا با بهره‌گیری از استعداد و توانایی خود به رفع آن اقدام نماید.
بر اساس تعریف، مشتری‌مداری عبارت است از نوعی فرهنگ سازمانی که رفتار‌های لازم برای ارزش گذاشتن به مشتریان را به بهترین شکل ممکن ایجاد می‌کند. شرایط امروز نیز به‌صورتی است که هر شرکت و سازمانی باید خود را در این شرایط ارزیابی و جایگاه خود را مشخص کند. برای رسیدن به سطح تولید به‌ویژه در بازار جهانی، مهم‌ترین مسئله بازارداری است. مدیریت ارتباط با مشتری یک روش و راهبرد مبتنی بر نرم‌افزار و مجموعه فنون و قوانین است که علاوه بر توجه به آمیزه بازاریابی، از آن برای برقراری ارتباط مؤثر با مشتری نیز استفاده می‌شود. مشکلات شایع در حوزه مدیریت ارتباط با مشتری در ایران زیاد است؛ به عنوان مثال امروز به یک سوپرمارکت بروید و یک جنس بخرید. اگر به آن جنس یا قیمت آن اعتراضی داشته باشید، فروشنده مستقیم یا در لفافه می‌گوید: «نمی‌خواهی، نخواه». در واقع ما در مقابل مشتری تکریم و حتی اخلاق‌مداری را رعایت نمی‌کنیم و به‌راحتی مشتریان خودمان را آزرده می‌کنیم و به فکر خدمات نیستیم.
آیا می‌دانستید که دیگر گارانتی و وارانتی مزیت نیست؟ باید دید چه چیزی یا چه خدمات اضافه‌تری مشتری را خوش‌حال می‌کند؟ قدرت مشتری‌مداری تا جایی رفته که مثلا سایت آمازون تا ۶ ماه بعد جنس فروخته‌شده‌اش را -اگر ناراضی باشیم- پس می‌گیرد، ولی متأسفانه در کسب‌وکار در ایران فکر می‌کنیم زمانی که جنس یا خدماتمان را ارائه کردیم، همه چیز تمام شده است و هیچ‌گونه خدمتی به مشتری ارائه نمی‌دهیم.
معمولا در ایران مشکل اصلی این است که از طرف کارکنان سازمان جلو این مشکل گرفته نمی‌شود. این موضوع هم بیشتر به آموزش ندیدن یا انگیزه نداشتن کارکنان برمی‌گردد. در این راستا هم باید دید چه آموزشی به کارکنان داده شده است. شرکت‌های ایرانی باید خودشان را آماده کنند که اگر رقیبان خارجی به‌طور جدی وارد بازار ایران شوند، توانایی مقابله با رفتار مشتری‌مدارانه آن‌ها را داشته باشند. رقیبان خارجی مثل ما با مشتری برخورد نمی‌کنند. آن‌ها راحت جنسشان را پس می‌گیرند یا بابت خدمات ارائه‌شده گارانتی معتبری می‌دهند و متأسفانه ما بعد از پایان کار با مشتری حاضر به پاسخ‌گویی نیستیم. در انتها و حرف آخر جا دارد اشاره کنیم که مشتری مهم‌ترین ناظر بر فعالیت‌های ماست. او به ما وابسته نیست، بلکه ما به او وابسته هستیم. مشتری در کار ما یک هدف زود گذر نیست، بلکه مشتری هدف و غایت همه اقدامات ماست. همچنین باید در نظر داشت که او یک فرد خارجی در سازمان ما محسوب نمی‌شود، بلکه مشتری جزئی از سازمان ماست. ما با خدمتی که به مشتری ارائه می‌کنیم، به او لطف نمی‌کنیم بلکه او از این طریق فرصتی برای ادامه کار به ما می‌دهد و در حق ما لطف می‌کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->