واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان
سرخط خبرها

فیلم‌های سی‌وچهارمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان معرفی شدند + جزئیات برگزاری

  • کد خبر: ۸۱۶۸۱
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
فیلم‌های سی‌وچهارمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان معرفی شدند + جزئیات برگزاری
نشست خبری سی و چهارمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان صبح امروز (پنجشنبه /اول مهرماه) به صورت مجازی برگراز شد و فیلم‌های این دوره جشنواره معرفی شدند.

به گزارش شهرآرانیوز - نشست خبری سی و چهارمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان صبح امروز پنجشنبه اول مهرماه به‌صورت مجازی با حضور محسن دلیلی، مدیر روابط‌ عمومی این رویداد، و علیرضا تابش، دبیر این جشنواره، برگزار شد.

پیش از برگزاری این نشست آیین رونمایی از پوستر این دوره از جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، با حضور علیرضا تابش و شهردار اصفهان در میدان نقش‌جهان این شهر برگزار شد.

امسال بیش از ۵۵۰ اثر در دو بخش ملی و بین‌المللی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که از این میان ۱۶ اثر با موضوع کروناست و در بخش «کروناروایت» حضور خواهند داشت.

فیلم‌های سی‌وچهارمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان معرفی شدند + جزئیات برگزاری

معرفی فیلم‌های بلند سی‌وچهارمین جشنواره فیلم کودک

علیرضا تابش فیلم‌های بلندی که قرار است به صورت فیزیکی و با رعایت استاندارد‌های جشنواره در کاخ جشنواره اصفهان و استان‌های متقاضی به نمایش دربیاید به شرح زیر معرفی کرد:

«بلوط» ساخته مرتضی رحیمی

«بامبالا» سید جمال سید حاتمی

«برزنگی» حسین قاسمی جامی

«پسران دریا» افشین هاشمی و حسین قاسمی جامی

«ترانه‌های پدرانه» ساخته محمد بصیری

«داستان‌های هزار و یک روز» تولید مشترک ایران و ژاپن ساخته حبیب احمدزاده

«زندگی و زندگی» ساخته علی قوی‌تن

«شهر گربه‌ها» ساخته سید جواد هاشمی

«لیپار» ساخته حسین ریگی

«یدو» ساخته مهدی جعفری. این فیلم‌ها به صورت حضوری به نمایش درمی‌آید.


هیئت داوران جشنواره در بخش ملی 

مهین جواهریان، گلاره عباسی، بهروز شعیبی، سهیل موفق، حامد جعفری، رضا درستکار و بهرام دهقانیار.

در بخش انیمیشن‌های بلند و کوتاه دو داور از ترکیه و افغانستان حضور دارند و در بخش هیئت داوران بخش بین‌الملل هم ۶ داور از کشور‌های مختلف در بخش مسابقه بلند و کوتاه داوری خواهند کرد.

روش برگزاری جشنواره 

این دوره جشنواره فیلم کودک و نوجوان به‌صورت ترکیبی (حضوری و مجازی) برگزار می‌شود. «هاشور»، «فیلیمو» و «تیوا» پلتفرم‌های اکران آنلاین هستند و از تاریخ ۱۶ تا ۲۱ مهرماه مطابق با جدول جشنواره آثار را نمایش می‌دهند. همچنین «تیوا» به عنوان تلویزیون اینترنتی کلیه برنامه‌های برخط جشنواره را به صورت روزانه پوشش می‌دهد.

برنامه‌های جنبی جشنواره

تابش درباره برنامه‌های جنبی این دوره جشنواره گفته است: در کتابخانه ویدیویی که ویژه بازاریابان این رویداد است ۴۵۰ فیلم را بارگذاری می‌کنیم و با چیزی که تعریف شده خارجی‌ها می‌توانند بیایند آثار را ببینند. ما برای دوستداران مطالعات سینمایی کارگاه‌های جذابی داریم که امیدوارم مورد استقبال مخاطبان جشنواره باشد. سه کارگاه با حضور مدرس خارجی و سه کارگاه با حضور مدرس ایرانی خواهد بود.

بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که یونیسف با ما امضا کرده فیلم‌های یونیسف را هم در جشنواره داریم که یک جایزه به یک فیلم برگزیده ایرانی اهدا می‌شود. امسال شاهد یک سالگی جشنواره ادبیات معاصر هم هستیم که یک کارگاه با ما به صورت مشترک برگزار خواهد شد.

در اختتامیه هم از دو شخصیت محبوب و موثر در سینمای کودک و نوجوان که آن‌ها را متاسفانه از دست داریم یاد خواهیم کرد. یکی فرشته طائرپور که همیشه حضوری فعال در جشنواره داشتند همینطور زنده‌یاد محمد ابوالحسنی که خالق دیرین دیرین بود. از این دو شخصیت سینمایی تجلیل و بزرگداشت آن‌ها را برگزار می‌کنیم.

اکران فیلم‌ها در شهرهای مختلف

طبق گفته تابش امسال تنوع شهر‌های مختلف در بخش‌های سینمایی و کوتاه و پویانمایی بالاست و آثار متنوعی از شهر‌های مختلف حضور دارند: کار مهمی که کردیم این بود که سال گذشته و سال‌های قبل بعضاً فیلم‌هایی در اصفهان نمایش داده می‌شد که در شهر‌های دیگر تعدادشان کمتر بود که به دلیل عدم توافق با صاحبان فیلم‌ها بود، اما امسال صاحبان فیلم‌ها این منت را بر من گذاشتند که هر آن تعداد فیلم که در اصفهان اکران می‌شود در سایر شهر‌ها هم پخش شود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->