تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند
سرخط خبرها

ماجراجویی آویژه صنعت در گروه زندگی لیگ بسکتبال

  • کد خبر: ۸۱۹۳۱
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
ماجراجویی آویژه صنعت در گروه زندگی لیگ بسکتبال
وضعیت گروه تیم آویژه‌صنعت‌پارسای مشهد در لیگ برتر بسکتبال را در این یادداشت می‌خوانید.

مرتضی اخوان ‌ | شهرآرانیوز؛ لیگ برتر بسکتبال کمتر از ۳ هفته دیگر آغاز خواهد شد و نماینده مشهد که چند‌صباحی است تمریناتش را زیر‌نظر سرمربی صربستانی آغاز کرده، این‌روز‌ها آماده رویارویی با رقبایش در گروه «ب» این مسابقات است. بر اساس قرعه، تیم آویژه‌صنعت پارسا مشهد امسال در گروه «ب» رقابت‌ها قرار گرفته است.

این در‌حالی است که مشهدی‌ها سال گذشته در گروه «الف» با شهرداری گرگان و نفت‌آبادان هم‌گروه بودند و حالا به گروه «ب» نقل‌مکان کردند تا طعم جدال با شیمیدر و مهرام، ۲ تیم قدرتمند دیگر بسکتبال ایران را بچشند. نماینده مشهد که چهارمین سال حضور پیاپی‌اش در لیگ برتر را تجربه می‌کند، امسال با تیم‌های مهرام، شیمیدر، سپاهان، اکسون، مس رفسنجان، صنایع هرمزگان و رعد پدافند هوایی تهران هم‌گروه است؛ گروهی که تفاوت چندانی با گروه «الف» این رقابت‌ها که متشکل از تیم‌های شهرداری گرگان، پالایش نفت‌آبادان، ذوب‌آهن، مس کرمان، کوچین آمل، خانه بسکتبال خوزستان، نیروی زمینی و نظم‌آوران نوین سیرجان است، ندارد؛ اما به‌اذعان برخی اهالی بسکتبال دست‌کم به‌واسطه هم‌گروه‌نشدن با قهرمان دوره قبل، گروه مطلوب‌تری است.

دوباره مهرام، دوباره شیمیدر

آویژه‌صنعت پارسای مشهد امسال از چنگ مدافع عنوان قهرمانی ۲ دوره گذشته لیگ برتر بسکتبال گریخته است، اما در گروهی است که مهرام و شیمیدر، ۲ تیم ریشه‌دار و قدرتمند بسکتبال ایران، در آن حاضرند؛ تیم‌هایی که ۲ دوره قبل هم با آن‌ها هم‌گروه بوده و از قضا نتایج خوبی هم برابرشان گرفته بود. آویژه آن موقع توانسته بود در یک بازی شیمیدر را ببرد و مقابل مهرام هم نمایشی تحسین‌برانگیز داشته باشد.

مشهدی‌ها همان‌موقع با فوق‌ستاره آمریکایی وقتشان، کورین هنری، حتی شانس پیروزی بر شیمیدر در دور حذفی را نیز داشتند که مصادف با آغاز همه‌گیری کرونا و مسابقات تعطیل شد. با‌این‌همه تقابل دوباره نماینده مشهد با تیم‌های زخم‌خورده از این تیم در دور گروهی می‌تواند جذاب باشد.

۲ حریف شناخته‌شده

اکسون تهران و مس رفسنجان، ۲ حریف شناخته‌شده برای شاگردان نبوژا کنژویچ در این گروه هستند؛ اکسونی که فصل گذشته در گروه «الف» مسابقات با آویژه هم‌گروه بود و تقابل ۲ تیم با کسب یک پیروزی برای هر کدام به پایان رسید. آویژه در بازی رفت ۷۶‌بر‌۶۶ بر تیم تهرانی فائق آمد و اکسون هم در بازی برگشت انتقام این شکست را با پیروزی ۶۲‌بر‌۵۸ گرفت. مس رفسنجان، دیگر‌تیم هم‌گروه آویژه در مسابقات امسال، فصل قبل رفت‌و برگشت به تیم مشهدی باخت. مسی‌ها در بازی رفت ۷۳‌بر‌۶۶ و در بازی برگشت ۷۰‌بر‌۶۶ قافیه را به حریف خراسانی واگذار کردند.

حریفان آسان و فرصت بُرد

صنایع هرمزگان که همان تیم شهرداری بندرعباس فصل گذشته است، به‌همراه رعد پدافند هوایی تهران، ۲ حریف دیگر آویژه در این گروه هستند؛ تیم‌هایی که به نظر از همین حالا شانس چندانی برای حضور در جمع ۸ تیم برتر لیگ ندارند و بیشتر به خلق شگفتی می‌اندیشند. صنایع هرمزگان یا همان شهرداری بندرعباس سال گذشته در‌مجموع جدول لیگ در رده نازل دوازدهم ایستاد و رعد پدافند هوایی هم که فصل قبل از مشهد در مسابقات حاضر شده بود و حالا سربازان تهرانی مسئولیت بازی در این تیم را به عهده گرفتند، با قرار‌گرفتن در رتبه پانزدهم جدول جزو ضعیف‌ترین تیم‌ها بود که فقط یک‌بار طعم پیروزی را در ۱۴ بازی چشید!

سپاهان؛ قدرت تازه بسکتبال ایران؟

سپاهان، قهرمان لیگ دسته‌یک بسکتبال، که امسال توانسته است سهمیه لیگ برتر را به دست بیاورد، یکی از ناشناخته‌ترین و ترسناک‌ترین تیم‌های لیگ برتر است؛ تیمی که تازه لیگ‌برتری شده، اما با جذب چند ستاره، چون هنری، عماد سلمانی، فرهاد صبوری و... چهره تیمی پُر‌مهره را به خود گرفته است. تیمی که شاید کفه مقابل ترازوی حضور اصفهانی‌ها در لیگ باشد؛ ذوب‌آهن در گروه اول و سپاهان در گروه دوم، ۲ تیم با قدرت برابر برای توازن قدرت در ۲ گروه.

استارت لیگ با مس و اکسون

۳ پیروزی و فقط یک شکست آویژه برابر اکسون و مس رفسنجان در دیدار‌های فصل قبل آن‌قدر شیرین بود که حالا با اعلام قرعه هفته نخست رقابت‌ها و مشخص‌شدن برنامه بازی آویژه با مس رفسنجان و اکسون در روز‌های ۳۰‌مهر و اول آبان در تالار آزادی تهران، هواداران بسکتبال خراسان را امیدوار به شروعی رؤیایی کرده است.

نبوژا در ادامه راه ۲ دیدار به نسبت آسان‌تر در شروع مسابقات در پیش دارد و وقتی به خوبیِ این قرعه می‌توان پی برد که دانست آویژه می‌توانست در همان گام اول به تور مهرام و شیمیدر بخورد و با یک شروع بد، تمرکزش را در آغاز فصل از دست بدهد. با‌این‌همه مشهدی‌ها باید مراقب این مسئله هم باشند که شکست احتمالی در همین ۲ بازی ابتدایی نیز می‌تواند از حیث روحی‌روانی، آن‌ها را به‌هم بریزد.

معادله پیچیده یک لیگ و ۱۶ تیم

لیگ برتر بسکتبال امسال هم همچون سال گذشته با شرکت ۱۶ تیم در ۲ گروه هشت‌تیمی برگزار می‌شود و بر اساس اعلام فدراسیون، دور رفت مسابقات به‌خاطر کرونا فعلا با همان شیوه سال قبل یعنی برگزاری ۲ بازی در هر هفته به میزبانی تالار آزادی برگزار خواهد شد. بدین‌ترتیب قرار است در دور برگشت و در صورت مثبت‌شدن استعلام وضعیت بهبود کرونایی و اجازه ستاد ملی مقابله با کرونا، مسابقات در شهرستان‌ها هم برگزار شود.

بدین‌ترتیب قرار است طبق توافق تیم‌ها در دور برگشت تهرانی‌ها دیگر میزبانی نداشته باشند و شهرستانی‌ها از آن‌ها میزبانی کنند و چنانچه ۲ تیم شهرستانی هم با یکدیگر بازی دارند، میزبانی و میهمانی بر اساس قرعه ابتدایی و نامی که اول آمده، انجام شود. بدین‌ترتیب که به‌عنوان مثال آویژه در بازی دور رفت مقابل مس نامش میزبان آمده، پس در بازی برگشت باید به رفسنجان برود. با این محاسبات، آویژه در دور برگشت در ۴ بازی میزبان خواهد بود و در ۳ بازی به میهمانی حریفان می‌رود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->