عمان: ایران می‌تواند نقش موثری در ایجاد آتش‌بس در غزه ایفا کند ​​​​​​​بورل: اتحادیه اروپا بر سر تحریم شهرک‌نشینان افراطی صهیونیست به توافق رسید وزیران صهیونیست تهدید به ترک کابینه نتانیاهو کردند صحت انتخابات مجلس در تمامی حوزه‌ها تایید شد دریادار تنگسیری: گذشت زمانی که آمریکا و انگلیس بتوانند نفت این ملت را بدزدند آمریکا، خواستار توضیح اسرائیل درباره اسارت خبرنگار الجزیره شد آمریکا به پیروزی پوتین در انتخابات روسیه واکنش نشان داد تماس تلفنی بایدن و نتانیاهو در میانه تنش‌ها در مورد غزه سازمان ملل: قحطی قریب الوقوع در شمال غزه بحرانی بی‌سابقه است حمله‌های هوایی شدید آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نماینده منتخب مسجدسلیمان در مجلس تغییر کرد + فیلم گوترش: گزارش‌ها درباره ناامنی غذا در غزه تکان دهنده است شهادت مدیر عملیات پلیس نوار غزه پس از هلاکت یک صهیونیست مجلس شهرداری‌ها را مکلف به صدور مجوز حفاری فیبر نوری در معابر کرد آیا مرگ چارلز سوم، پادشاه انگلستان صحت دارد؟ + بیانیه کاخ باکینگهام معاون وزیر کشور: ۲۷ شهرستان در ایام انتخابات ظرفیت بروز ناآرامی را داشت | داعش هم انتخابات را هدف گرفت مرحله دوم انتخابات مجلس ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود نخستین اظهار نظر انتخاباتی ترامپ درباره ایران تایید صحت انتخابات مجلس در ۱۸۹ حوزه انتخابیه دیگر (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) رئیس‌جمهور: سوداگری در حوزه غذا پذیرفتنی نیست | کسانی که با جان مردم بازی می‌کنند، به قانون سپرده شوند فرماندار مشهد: دغدغه مسئولان پابرجا ماندن سرمایه اجتماعی است طالبان: مواضع مرزی پاکستان را زیر آتش گرفتیم + فیلم
سرخط خبرها
رهبر معظم انقلاب در دیدار با هزاران نفر از دانش آموزان و دانشجویان سراسر کشور:

مذاکره با آمریکا هیچ مشکلی را حل نمی‌کند

  • کد خبر: ۸۲۱۶
  • ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۱
مذاکره با آمریکا هیچ مشکلی را حل نمی‌کند
رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز و در آستانه ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، در دیدار باهزاران نفر از دانش آموزان و دانشجویان سراسر کشور، با یادآوری برخی اقدامات آمریکایی‌ها در ۴۱ سال گذشته از جمله تهدید، کودتا، تحریم، تحریک قومیت ها، تجزیه طلبی، آشوب طلبی، محاصره اقتصادی، نفوذ و روش‌های دیگر تأکید کردند: آن‌ها در این مدت هر چه بلد بودند و می‌توانستند علیه نهاد‌های برخاسته از انقلاب به ویژه اصل جمهوری اسلامی توطئه و اقدام کردند که البته ما هم در مقابل، هر کاری توانستیم کردیم و در موارد زیادی حریف را به گوشه رینگ بردیم. حضرت آیت ا... خامنه‌ای «سد کردن راه نفوذ مجدد سیاسی و تسلط دوباره آمریکایی‌ها بر ایران» را مهم‌ترین پاسخ جمهوری اسلامی در مقابل توطئه‌های حاکمان واشنگتن برشمردند و تأکید کردند: منع مکرر مذاکره با آمریکا یکی از ابزار‌های مهم بستن راه ورود آنان به ایران عزیز است.
ایشان مخالفت جمهوری اسلامی با آمریکایی‌ها را دارای منطقی مستحکم خواندند و افزودند: این روش عقلانی راه نفوذ مجدد آمریکایی‌ها را می‌بندد، ابهت حقیقی و اقتدار ایران را به جهانیان ثابت می‌کند و ابهت پوشالی طرف مقابل را در دنیا فرو‌ می‌ریزد.
حضرت آیت ا... خامنه‌ای با اشاره به تکبر و خوی استکباری آمریکا خاطرنشان کردند: آمریکایی‌ها که برای مذاکره با سران کشور‌ها بر سر آن‌ها منت می‌گذارند، سال هاست برای گفتگو با مقامات ایران اصرار می‌کنند، اما جمهوری اسلامی امتناع می‌کند که تحمل این مسئله برای دشمنان ملت خیلی سخت است، زیرا به جهانیان ثابت می‌کند در دنیا حکومتی وجود دارد که قدرت غاصبانه و دیکتاتوری بین المللی آمریکا را قبول ندارد و زیر بار حرف زور نمی‌رود.
رهبر معظم انقلاب مذاکره با آمریکا را حقیقتا بی نتیجه برشمردند و تأکید کردند: برخی که مذاکره با آمریکا را حلال مشکلات می‌دانند، صددرصد اشتباه می‌کنند و هیچ نتیجه‌ای از گفتگو با آمریکایی‌ها حاصل نخواهد شد، چرا که آن‌ها یقینا و قطعا هیچ امتیازی نخواهند داد.
ایشان در همین زمینه این واقعیت را یادآوری کردند که طرف مقابل، نشستن مقامات ایرانی پشت میز مذاکره را به معنای به زانو درآوردن جمهوری اسلامی می‌داند و از اصرار بر مذاکره این هدف را دارد که به جهانیان بگوید فشار حداکثری و تحریم‌ها سرانجام نتیجه داد و ایرانی‌ها به زانو درآمدند.
حضرت آیت ا... خامنه‌ای افزودند: اگر مسئولان جمهوری اسلامی ساده لوحی می‌کردند و به مذاکره می‌رفتند، از فشار‌ها و تحریم‌ها هیچ چیزی کم نمی‌شد بلکه راه برای طرح رسمی توقعات و تحمیل‌های جدید آمریکایی‌ها باز می‌شد.
ایشان با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها به دنبال بازگرداندن ایران به شرایط پیش از انقلاب هستند، تأکید کردند: انقلاب اسلامی محکم‌تر از این حرف‌ها ست و اراده پولادین و عزم راسخ جمهوری اسلامی هیچ گاه اجازه نخواهد داد که آمریکا با چنین ترفند‌هایی بار دیگر به ایران بازگردد.
ایشان در ادامه سخنان خود به مسائل داخلی کشور و موضوع رونق تولید اشاره کردند و گفتند: ۸ ماه از اعلام شعار سال گذشت. البته در این ۸ ماه برخی کار‌های خوب انجام گرفته است، اما بخش‌هایی هم وجود دارند که همچنان به کار و تلاش بیشتر نیاز دارند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه کلید حل مشکلات اقتصادی کشور در گرو رونق تولید است افزودند: من اقتصاددان نیستم، اما اقتصاددان‌ها به صورت اجماعی، در سخنان و اظهارنظر‌های خود شعار سال را تأیید کردند، زیرا اشتغال، ثروت ملی، رفاه عمومی و حتی پیشرفت علمی به واسطه رونق تولید به وجود می‌آید.
حضرت آیت ا... خامنه‌ای تأکید کردند: کاهش فشار به مردم و حل مشکلاتی همچون گرانی، تورم و کم ارزش شدن پول ملی تنها با اهتمام به موضوع تولید ملی امکان پذیر خواهد بود.
ایشان با اشاره به سخنان چندی پیش وزیر صنعت مبنی بر اینکه «هر جا یک واحد صنعتی در آستانه تعطیلی قرار بگیرد به کمک آن می‌رویم» گفتند: این سخنان خرسندکننده است و حالا باید پای این قول بایستند و دیگر مسئولان نیز همین گونه عمل کنند.
حضرت آیت ا... خامنه‌ای با انتقاد از رویکرد «منتظر خارجی‌ها ماندن» گفتند: یک مدت معطل برجام بودیم. یک مدت دیگر هم معطل دستور رئیس جمهور آمریکا برای تمدید مهلت‌های سه ماهه‌ای بودیم که متأسفانه در برجام گذاشته اند، و یک مدت هم معطل بمانیم برای رئیس جمهور فرانسه و برنامه‌های فرانسوی ها، در حالی که این انتظار‌ها سرمایه گذار و فعال اقتصادی را دچار بلاتکلیفی می‌کند و کشور را به رکود و عقب ماندگی می‌کشاند.
ایشان تأکید کردند: این انتظار‌ها را رها کنید. البته نمی‌گویم رابطه‌ها را قطع کنید بلکه می‌گویم به خارجی‌ها دل نبندید و فقط به داخل دل ببندید.
حضرت آیت ا... خامنه‌ای به سخنان یکی از استانداران درباره انعقاد ۹۰‌هزار میلیارد تومان قرارداد در استان طی چند ماه اشاره کردند و گفتند: این نشان دهنده بخش کوچکی از ظرفیت‌های بی شمار استا ن هاست که باید بر روی همین ظرفیت‌ها متمرکز شد و آن‌ها را پیگیری کرد.
ایشان یکی دیگر از راه‌های رونق تولید را جلوگیری از واردات کالا‌های دارای تولید داخل دانستند و افزودند: عده‌ای هستند که حیات و ثروت بادآورده شان وابسته به واردات است، اما واردات زائد و بی رویه موجب ورشکستگی تولید داخل و بیکار ماندن جوانان خواهد شد؛ بنابراین علاج واقعی مشکلات این است که دولت و مجلس، برای عملیاتی و اجرایی شدن سیاست‌های صحیح ابلاغی، برنامه ریزی کنند.
آیت ا... خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانشان، با تمجید از خصوصیات نسل جوان از جمله انگیزه، انرژی و آمادگی برای انجام دادن وظایف گفتند: کشور به معنای حقیقی کلمه به این نسل احتیاج دارد چرا که این جوانان متدین هستند که با احساس مسئولیت و در صراط مستقیم ایران را می‌سازند و به پیش خواهند برد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->