وزرای خارجه گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند دوباره غیرت ملت، دوباره شور قیام | راهپیمایی نمازگزاران مشهدی در حمایت از عملیات «وعده صادق» برگزار شد + فیلم سازمان ملل: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد راهپیمایی مردم ایران در حمایت از عملیات «وعده صادق» آیت‌الله علم‌الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است | سه خطای محاسباتی در سنجش توفیق عملیات «وعده صادق» رئیسی: عملیات «وعده صادق» نشان دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی است حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به رفح فرمانده نیروی زمینی ارتش به حادثه اصفهان واکنش نشان داد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) عضو دفتر رهبر انقلاب: برخی مسئولان بدلیل کار‌های بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند تجاوز جدید رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات پدافند هوایی در جنوب سوریه طعنه وزیر امنیت داخلی اسرائیل به گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان نتانیاهو دست به دامن انگلیس و آلمان شد واکنش فرمانده کل ارتش به حادثه اصفهان| تیراندازی به چند شی پرنده انجام شد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز رای گیری برای بزرگ‌ترین انتخابات جهان در هند روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیک در نیویورک آژانس اتمی: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است آمریکا قطع‌نامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد تکذیب پرواز ریزپرنده در اصفهان | پدافند به شیء مشکوک شلیک کرد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) برگزاری جلسه اضطراری شورای عالی امنیت کشور تکذیب شد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت شهر اصفهان عادی است| ادامه پرواز هواپیما‌ها در فرودگاه شهید بهشتی
سرخط خبرها

استکبارستیزی به قرائت امروز

  • کد خبر: ۸۲۲۱
  • ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۲
استکبارستیزی به قرائت امروز
غلامرضا بنی اسدی روزنامه نگار
حتی اگر همه تقویم‌های پیشین را پاره و خاطرات پیشین تا همین دیروز را هم از حافظه‌ها پاک کنیم و قرار باشد تاریخ را از همین امروز بخوانیم، باز هم ماجرای ما و آمریکا، همین خواهد بود که هست؛ چه اینکه آمریکا نه‌تن‌ها سر سوزنی از دشمن خونی پایین نیامده که تراز دشمنی را هم با تحریم‌های گسترده بالاتر برده است.
ما به این قاعده پایبندیم که هر اتفاق را باید در ظرف زمانی خود سنجید؛ بنابراین با همه احترامی که به روز تاریخ‌ساز ۱۳ آبان در هر ۳ فراز خویش قائلیم، می‌خواهیم فقط با توجه به شرایط امروز و قرائتی که ناظر به این شرایط شکل می‌گیرد، به خوانش مواجهه با آمریکا بپردازیم.
امروز هم سیاهه رفتار آمریکا با ما پر است از عهدشکنی، تحریم، توطئه، بلوک‌بندی منطقه‌ای و جهانی علیه ملت ایران، تجهیز و تقویت تروریسم، مانع‌تراشی‌های فراوان بر سر راه پیشرفت ایران، سخت‌گیری با هر کشوری که بخواهد با ما مبادله داشته باشد، برهم زدن قوانین و مقررات بین‌المللی، فعالیت‌های گسترده جاسوسی و پهپادی و هر نوع تضییع و مشکلی که بتواند در حق ما روا می‌دارد و... حال با این رویه‌ای که آمریکای ترامپی به‌عنوان سردمدار استکبار با ما در پیش گرفته است، چه می‌توان کرد؟ آیا راهی جز ایستادگی می‌ماند؟ حکم عقل و شرع یکی است؛ ایستادن برای حفظ استقلال و حتی حفظ حیات. در این شرایط هرچه ما یک قدم عقب بیاییم، خاکریز خود را ۱۰۰ قدم این طرف‌تر می‌آورد.
از کسی که به دشمنی با ما پرچم افراشته و از بیان آرزو‌های خود ابایی ندارد و میزش را پر کرده است از گزینه‌های گوناگون، جز این هم انتظار نیست. ما هم باید رفتار خود را مطابق با همین انتظار طراحی کنیم. این نیز راهبردی است که رهبر فرزانه انقلاب بر آن تأکید دارند و دولت هم به تنظیم رفتار خود در این مسیر مصمم است.
همه ظرفیت‌های دیپلماسی رسمی و عمومی هم در این راستا باید هم‌آوا شود و فردا از خیابان‌های همه شهر‌های ایران، یک ندای واحد به گوش جهانیان برسد تا بدانند که ایرانیان در دفاع از هویت ملی خویش یک‌صدایند و در مقابله با هر دشمنی و در هر حوزه‌ای، قدرت خود را هم‌افزا می‌کنند و به میدان
می‌آیند.
یعنی ما به ازای هر گزینه‌ای که روی میز بگذارند، از گزینه مناسب و متناسب رونمایی خواهیم کرد و در هر گستره‌ای که سرباز بچینند، ما به همان وسعت و با عمقی راهبردی، خاکریزهامان را برپا خواهیم کرد. اینکه خیال کنند با فشار مضاعف دست‌هامان بالا می‌رود، خیال خام است.
در فشار مضاعف دست ما بالا می‌رود، اما برای کوبیدن سیلی بر گونه کسی که دست بر کلید فشار دارد. فکر نمی‌کنم در میان ما در این شرایط کسی بتواند حتی تصور خالی کردن میدان را به خود بدهد که این می‌تواند مصداق کاملِ خودکشی قبل از مرگ و از ترس آن باشد.
برای ملت و فرهنگی که در فصل مبارزه با شهادت از مرگ استقبال کرده است، نه خودکشی از ترس مرگ که اصلا خود ترس معنا ندارد.
همه چیز هم روشن است و تکلیف از آن هم روشن‌تر؛ وقتی با همه توانشان به میدان آمده‌اند، باید با تمام توانمان به دفاع برخیزیم و باور کنیم تقدسِ ایستادن برابر استکبار و نماد مشخص آن، آمریکای ترامپی، کمتر از «دفاع مقدس» نخواهد بود که آن حماسه هم در جای خود ایستادن در برابر بلوک کفر و استکبار
بود. آن روز جبهه مقابل، یک چینش داشت و امروز چینش نو کرده است و طرح تازه، اما هدفشان همان است و نیت ما نیز همان. آنان می‌خواهند ما را بشکنند و ما می‌خواهیم باز هم ثابت کنیم که ناشکستنی هستیم؛ حتی اگر دشمن صف‌بسته در برابر ما همه استکبار باشد...
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->