کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟ آزمون بزرگ حفظ قرآن کریم به صورت سراسری برگزار می‌شود | اعطای مدرک تحصیلی رسمی به حافظان قرآن کریم ارزش کمک به امر ازدواج در اسلام همه آنچه باید درباره سنت دینی قرض‌الحسنه بدانیم اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در کشور مالزی تعداد زائران اعزامی به حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد درباره مهندس عباس آفرنده، طراح گنبد ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد| یادگارفیروزه فام آفرنده جشن‌تکلیف نوجوانان پسر عرب‌زبان در حرم مطهر رضوی برگزار شد (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) هر چه می‌خواهد دل تنگت، نگو! نگاهی به کارکرد اجتماعات دینی در جامعه حضور استادان هنر انقلاب اسلامی در چای خانه حضرت رضا (ع) اعزام بیش از ۱۰ هزار زائر خراسانی حج تمتع از فرودگاه مشهد+ جزئیات شریعتی و مفاهمه اجتهاد در اندیشه اسلامی تولیت آستان قدس رضوی در دیدار شهرداران کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌های کشور: جشن‌های دهه کرامت باید مردمی برگزار شود آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار خواهد شد
سرخط خبرها

در برابر ضدانقلاب داخلی و خارجی بی‌تفاوت نباشید

  • کد خبر: ۸۲۵۰۰
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
در برابر ضدانقلاب داخلی و خارجی بی‌تفاوت نباشید
آیت‌ا... علم‌الهدی، نماینده، ولی فقیه در استان و امام‌جمعه مشهد: رهبری فرمان و حکم تبیین دادند و باید بدانید که نسبت به ضدانقلاب داخلی و خارجی بی تفاوت نباشید.

به گزارش شهرآرانیوز؛ پایگاه اطلاع رسانی نماینده، ولی فقیه در استان: نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرمان جهاد تبیین صادر کردند، اظهار کرد: امروز نیازمند این تبیین هستیم. رهبری فرمان و حکم تبیین دادند و باید بدانید که نسبت به ضدانقلاب داخلی و خارجی بی تفاوت نباشید.

آیت ا... سیداحمد علم الهدی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه مشهد در جوار بارگاه ملکوتی ثامن الحجج (ع) بیان کرد: برادر جوان من، این درست نیست که تو این موبایل و تبلت را دستت بگیری و همه ناروایی ها، جنایت ها، افترا‌ها و خیانت‌ها را از یک مشت ضدانقلاب داخل و خارج نسبت به اصول انقلاب و نظام بشنوی، تماشا کنی و رد بشوی. شمایی که این طور برخورد می‌کنید، عین تماشاچی‌های بازار شام هستید.

حقایق را منطقی و مستدل تبیین کنید

امام جمعه مشهد با اشاره به رشد تحلیل جوانان انقلابی در کشور گفت: برادران و خواهران، فرمان رهبری، فرمان جهاد است. شما در مقابل این مسائل بایستید، تبیین کنید و روشن کنید؛ روشنگری بر حسب برداشت خودتان، بر حسب تحلیل خودتان، گاهی شما برادران و خواهران جوان تحلیل و بیانی دارید خیلی مؤثرتر از بیان ما. بی تفاوت نباشید. از قدرت بیان و تحلیل خودتان حتی از تحلیل‌های آمیخته با یک سلسله جریانات احساسی و عاطفی مثل کاری که بچه سه ساله امام حسین (ع) در گودی قتله گاه کرد.

در این میدان از اساس نظام و انقلاب دفاع کنید و دشمن را عقب برانید. آیت ا... علم الهدی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در این مسیر دو شرط گذاشتند، اظهار کرد: شرط اول «اخلاق» است. فرمودند با بداخلاقی با دیگران روبه رو نشوید، به طرف مقابل اهانت نکنید؛ شما به کسی که جسارت کرده، جسارت نکنید. با افترا، تهمت و برخورد کردن نسبت به جریان مقابل نخواسته باشید تبیین کنید، تبیین باید با منطق و استدلال باشد.

به اسم افشاگری، خودزنی نکنید

وی با اشاره به برخی رفتار‌های اشتباه در فضای مجازی به اسم «افشاگری»، متذکر شد: برادران و عزیزان متدین حزب اللهی بدانید اینکه بروید در فضای مجازی نسبت به برادر انقلابی خودتان که با شما از نظر اعتقاد به انقلاب و ولایت هم تبار است منتها اختلاف سلیقه دارید، افشاگری کنید، این خودزنی است تبیین و افشاگری نیست. باید در مقابل سم پاشی‌های دشمن ضدانقلاب داخل و خارج متکی بر منطق و استدلال باشید.

ایشان افزود: شرط دومی که رهبری فرمودند استمرار است؛ یعنی خسته نشوید. اگر در مقام تبیین برآمدید، به شما توهین و جسارت کردند، دشمن به شما حمله کرد و موضع عملیات روانی قرار داد، جا نزنید و عقب نشینی نکید. محکم سر موضع خود بایستید و از عرصه تبیین خارج نشوید. آیت ا... علم الهدی همچنین در دیدار با محمد طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، بیان کرد: دانشگاه‌ها یکی از مکان‌های مهم برای تولید علم و گسترش آن هستند. مهم‌ترین نکته این است که این فضای تولید علم نیاز به تغییر و تحول دارد تا دانشجویان بتوانند ارتباط بهتر و مفیدتری با محیط دانشگاه و جامعه برقرار کنند.

انقلاب اسلامی عامل تحول فکری و اعتقادی در مردم بود

رئیس عقیدتی‌سیاسی ستاد فرماندهی کل قوا نیز به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نمازجمعه گفت: مردم ایران با پیوستن به قیام امام خمینی (ره) باعث ایجاد انقلاب فکری و اعتقادی در جامعه آن روز شدند و انقلاب اسلامی عامل تحول فکری و اعتقادی در مردم بود.

حجت‌الاسلام علی سعیدی افزود: امام راحل (ره) در دوره‌ای قیام کردند که پنج فساد اعتقادی، سیاسی، اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی بر جامعه حاکم بود و ورود امام خمینی (ره) و پیوستن مردم به ایشان باعث اصلاح جامعه شد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی مردم در ۲۲ بهمن‌ماه باعث کنار رفتن حکومت طاغوت، انقلاب سیاسی، فکری و اعتقادی مردم و اصلاح امور شد.

رئیس عقیدتی، سیاسی ستاد فرماندهی کل قوا گفت: تفاوت زمان ما با زمان پیامبر اسلام (ص) این است که مردم با رهبران خود در به‌وجود آمدن انقلاب همراهی و زمینه شکل‌گیری آن را فراهم کردند که امیدواریم این انقلاب به انقلاب آخرین ذخیره الهی، حضرت قائم (عج)، متصل شود.

وی افزود: تضمین بقای نبوت نیازمند سازوکار لازم بود که خداوند منان «امامت» را برای بقای بعثت و نبوت پیش‌بینی کرد. امامت از جنس نبوت است و اراده خداوند این بود که نبوت در بستر امامت محقق شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->