درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری ارائه خدمات «آب‌رسانی» در پهنه سیستان توسط خادمیاران رضوی و با هدف کمک به مدیریت کم‌آبی جزئیات برنامه‌های قرآنی روزانه حرم‌مطهررضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) «چشمه‌های معارف رضوی»؛ روایتی از مهم‌ترین احادیث امام رضا(ع) کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟ آزمون بزرگ حفظ قرآن کریم به صورت سراسری برگزار می‌شود | اعطای مدرک تحصیلی رسمی به حافظان قرآن کریم ارزش کمک به امر ازدواج در اسلام همه آنچه باید درباره سنت دینی قرض‌الحسنه بدانیم اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در کشور مالزی تعداد زائران اعزامی به حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد درباره مهندس عباس آفرنده، طراح گنبد ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد| یادگارفیروزه فام آفرنده جشن‌تکلیف نوجوانان پسر عرب‌زبان در حرم مطهر رضوی برگزار شد (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) هر چه می‌خواهد دل تنگت، نگو! نگاهی به کارکرد اجتماعات دینی در جامعه
سرخط خبرها

جریان مقاومت، حرکت و موضع امام حسین (ع) است

  • کد خبر: ۸۲۰۵۸
  • ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
جریان مقاومت، حرکت و موضع امام حسین (ع) است
آیت‌ا... سیداحمد علم‌الهدی: حسین‌دوستی چیز آسانی نیست، ادعای عشق ابی‌عبدا... (ع) به اینکه فقط مصائب امام حسین (ع) و اهل‌بیتش (ع) را بگویند و ما اشک بریزیم تمام نمی‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی، نماینده، ولی فقیه در استان: نماینده، ولی فقیه در استان و امام‌جمعه مشهد با تأکید بر اینکه باید شاخصه‌های یزیدی‌ها را بشناسیم، گفت: اگر امروز در دنیا چنین افرادی پیدا کردید که برایشان معاد و آخرت مطرح نیست، دنبال فرصت‌طلبی و قدرت‌یابی در عرصه زندگی هستند و برای فرصت و قدرت در این عرصه حاضرند با هر نابکاری دست بدهند و زدوبند کنند، حاضرند سعادت و حیثیت اجتماعی مردم را به خوشایند اربابان مستکبرشان بفروشند، این‌ها یزیدی هستند.

آیت‌ا... سیداحمد علم‌الهدی با بیان این مطلب در مراسم عزاداری روز اربعین در حرم مطهر رضوی، افزود: حسین‌دوستی چیز آسانی نیست، ادعای عشق ابی‌عبدا... (ع) به اینکه فقط مصائب امام حسین (ع) و اهل‌بیتش (ع) را بگویند و ما اشک بریزیم تمام نمی‌شود.

حسین‌دوستی برای دلداده ابی‌عبدا... (ع) خیلی هزینه دارد و مدعیان حسین‌دوستی در مقاومت در راه دین و مقاومت در راه اعتلای کلمه‌ا... و حاکمیت اسلام آن‌قدر باید مقاومت و ایستادگی کند که خود سیدالشهدا (ع) ایستاد و مقاومت کرد، این آدم حسین (ع) را دوست دارد در غیراین‌صورت اگر دریا‌ها گریه کند و در راه مقاومت در راه دین تا آنجا مقاومت نکند، به امام حسین (ع) کاری ندارد.وی خاطرنشان کرد: جبهه دشمن در مقابله با دین با سلاح بی‌حجابی، بی‌بندوباری و ابتذال تا

آدم‌کشی‌ها و جنایت در مقابل اسلام ایستاده است. ما برای مقابله و مبارزه با این جبهه تا کجا ایستاده‌ایم؟

امام‌جمعه مشهد با تأکید بر اینکه جنگ امام حسین (ع) با یک فرد و حکومت نبود، بلکه با یک جریان جنگید، تصریح کرد: ابی‌عبدا... (ع) با جریانی جنگید که مردم را از آن جریان نجات بدهد و آن جریان عبارت بود از جهالت، نادانی، بی‌سوادی، نداشتن رشد سیاسی، نداشتن قدرت تشخیص مصلحت در زندگی اجتماعی و سیاسی و گمراهی در میدان ضلالت. جامعه و مردمی که جاهل و بی‌سوادند، رشد سیاسی ندارند و مصلحت خودشان را تشخیص نمی‌دهند و یک قدرت استکباری بر آنان مسلط شود.

آیت‌ا... علم‌الهدی با طرح این سؤال که مردم چطور با قیام امام حسین (ع) نجات پیدا کردند، خاطرنشان کرد: وقتی بنا شد، امام حسین (ع) با تمام وجودش با این جریان مبارزه کرد تا جایی که بذل مهجه کرد، با تمام توان و قدرت ایستاد و عزیزان خودش را بذل کرد. مردم بیدار شدند.

ضرورت شناخت جریان یزیدپرست

نماینده، ولی فقیه در خراسان‌رضوی ادامه داد: مسئله مهمی که در زیارت اربعین هست و باید مورد توجه قرار بدهیم، شناخت جریان «یزید‌پرست» است. جریان یزیدپرست تنها لشکر عمر سعد در آن زمان نبود. اگر بنا شد هر روزی روز عاشورا باشد و هر زمینی زمین کربلا، بنابراین در هر زمان و مردمی، هم جریان یزید است و هم جریان امام‌حسین (ع).

آیت‌ا... علم‌الهدی با بیان اینکه به ما گفتند زیارت اربعین بخوانید تا امام حسین (ع) و لشکر عمر سعد را بشناسید و ببینید در کدام دسته هستید، تصریح کرد: اگر مردم در جهالت هستند، باید آن‌ها را از جهالت خارج کنی، جهالت و ضلالت در همه دنیا هست.

اینکه در مسئله فلسطین وارد می‌شویم به خاطر این است که اسلام مرز نمی‌شناسد، ما در مقابل جهالت برخی در دنیای اسلام، اینکه عده‌ای به اسم اسلام دست به دست استکبار بدهند و بخواهند سرنوشت اسلام را به دست یزیدی بدهند، مسئولیم و باید تا جایی مقاومت کنیم که امام‌حسین (ع) مقاومت کرد.

وی با تأکید بر اینکه مقاومت امروز در دنیا حد و مرز ندارد، افزود: جریان مقاومتی که به رهبری مقام معظم رهبری و فعالیت شیعیان انقلابی چه در ایران، چه در لبنان و چه در عراق تشکیل شده، دقیقا حرکت و موضع امام حسین (ع) است و تا آنجایی باید بایستند که وجود مقدس سیدالشهدا (ع) ایستاد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->