طرز تهیه «ریزه‌کوفته» کرمانشاهی که ارزش غذایی بالایی دارد

  • کد خبر: ۸۲۵۰۶
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲
طرز تهیه «ریزه‌کوفته» کرمانشاهی که ارزش غذایی بالایی دارد
ریزه‌کوفته کرمانشاهی یکی از غذا‌های خوشمزه اصیل و سنتی است که هر کسی را که یکبار آن را امتحان کند وادار به تهیه دوباره آن می‌سازد. درست است غذا‌های سنتی کمی زمان بر هستند، ولی خاصیت و ارزش غذایی آن‌ها خیلی زیاد است.

به گزارش شهرآرانیوز، ریزه‌کوفته یا کوفته قلقلی را باید جزو غذا‌های پرطرف‌دار در بیشتر شهر‌های ایران دانست، البته با تفاوت‌هایی در دستورپخت، درست مانند کوفته که در هر شهری اصالت پخت خودش را دارد. این خوراک خوشمزه را در کرمانشاه با انار درست می‌کنند و همراه با پلو می‌خورند، مانند مرغ ترش شمالی. برای همین، امروز می‌خواهیم در سفری که به آشپزخانه‌های شهر‌های مختلف داریم، دستورپخت ریزه‌کوفته کرمانشاهی را باهم یاد بگیریم:

برای تعداد: ۴ نفر

زمان تهیه:۹۰ دقیقه

مواد لازم برای تهیه ریزه‌کوفته

گوشت چرخ‌کرده: ۵۰۰ گرم
پیاز: ۲ عدد
تخم‌مرغ: یک‌عدد
پودر سوخاری: یک قاشق غذاخوری
ادویه کاری و پاپریکا: به‌میزان لازم
نمک، فلفل، زردچوبه و روغن: به‌میزان لازم
رب انار: نصف پیمانه
آب گوشت: ۲ پیمانه
آرد ذرت: ۲ قاشق غذاخوری
گشنیز: یک قاشق غذاخوری
دانه انار: ۲ قاشق غذاخوری

روش تهیه

پیاز‌ها را ریز رنده کنید و آب اضافی آن‌ها را بگیرید. سپس با گوشت چرخ‌کرده و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه مخلوط کنید.

تخم‌مرغ، پودر سوخاری، ادویه کاری و پاپریکا را به مخلوط گوشت و پیاز اضافه کنید و مواد را ۱۰ دقیقه با دست خوب ورز دهید تا یکدست و چسبناک شوند. حالا روی آن‌ها را با سلفون بپوشانید و یک ساعت در یخچال بگذارید.

درون تابه‌ای روغن بریزید و آن را روی حرارت بگذارید. روغن که داغ شد، از مایه خمیر گوشت به اندازه یک گردو بردارید و آن را گلوله کنید و درون روغن سرخ کنید. همه کوفته‌قلقلی‌ها را که سرخ کردید، آن‌ها را کناری بگذارید.

برای درست کردن سس غذا، آب‌گوشت را با رب انار داخل تابه دیگری بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید. سپس آرد ذرت، مقداری نمک و فلفل سیاه به آن اضافه کنید و اجازه بدهید سس بجوشد و کمی غلیظ شود.

کوفته‌ها را درون سس بریزید و اجازه بدهید سس به خورد کوفته‌ها برود. در ۵ دقیقه پایانی دانه‌های انار را به همراه گشنیز خردشده به سس اضافه کنید.

 

ریزه‌کوفته کرمانشاهی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->