سرخط خبرها

فرصت ۱۳ آبان

  • کد خبر: ۸۲۵۳
  • ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۲
فرصت ۱۳ آبان
علی سعیدی مدیر آموزش و پرورش منطقه تبادکان
روز ۱۳ آبان که در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده، یادآور ۳ واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است.
تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، ۱۳ آبان ۱۳۵۷ که روز دانش‌آموز نام گرفت و تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ عنوان این ۳ واقعه تاریخی است که نمی‌توان هیچ یک را از نظر اهمیت نسبت به دیگری برتر دانست چرا که هر کدام در دوره وقوع تأثیر‌گذاری خاص خود را داشته و شرایط را به نحوی تغییر داده‌اند.
در سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش بر اصل خلق و تنوع فرصت‌های یادگیری تأکید شده است و بر این اساس باید از تمامی فرصت‌ها، موقعیت‌ها، مکان‌ها، امکانات و برنامه‌ها فرصت یادگیری بسازیم و این مراسم بهترین فرصت برای تربیت سیاسی، اجتماعی، انقلابی، دینی و اخلاقی است. در تهیه سند ملی تحول بنیادین آموزش و پرورش کوشش شده است تا با الهام‌گیری از اسناد بالادستی و بهره‌گیری از ارزش‌های بنیادین آن‌ها و با توجه به اهداف راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران، چشم‌انداز و اهداف تعلیم و تربیت در افق ۱۴۰۴ هجری شمسی تبیین شود.
تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش مبتنی بر آرمان‌های بلند نظام اسلامی باید معطوف به چشم‌اندازی باشد که در افق روشن ۱۴۰۴، ترسیم‌گر ایرانی توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در منطقه با هویتی اسلامی، انقلابی و الهام‌بخش جهان اسلام همراه با تعاملی سازنده و مؤثر در عرصه روابط بین‌المللی است.
 در همین راستا حضور همه ما در راهپیمایی ۱۳ آبان یک تکلیف است و باید شرایط و زمینه‌های حضور پررنگ و با نشاط دانش‌آموزان را فراهم کنیم چرا که رهبر عزیز انقلاب همواره بر حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان تأکید دارند و آن را تجلی شجاعت، آزادگی و غیرت انقلابی می‌دانند و این حضور یک بعد تکلیفی، انقلابی و ملی دارد و یک فرصت بزرگ تربیتی و یک منبع مهم یادگیری است.
۱۳ آبان ماه نماد استکبارستیزی است و باید این را هم آموزش دهیم که این روز نماد پایبندی به انقلاب، امام و رهبری و ارزش‌هاست و امیدواریم همچون همیشه مدیران مدارس و فرهنگیان منطقه بزرگ آموزش و پرورش تبادکان با نگاه دلسوزانه همچون همیشه پای کار باشند و با ایجاد فضای همدلی و نظم یک حرکت شایسته از سوی آموزش و پرورش منطقه تبادکان چه در راهپیمایی یوم‌ا...۱۳ آبان و چه در برنامه‌هایی همچون دیدار با خانواده شهدا، غبارروبی مزار شهدا،  برگزاری مراسم مختلف و نواخته شدن زنگ استکبار ستیزی در مدارس شاهد باشیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->