راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها

مشق استکبارستیزی

  • کد خبر: ۸۳۱۳
  • ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۶
مشق استکبارستیزی
گزارشی از حضور پررنگ دانش آموزان مشهدی در راهپیمایی ۱۳ آبان
بنیامین یوسف زاده - راهپیمایی چهلمین سالگرد ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، همپا با سایر شهر‌ها و نقاط مختلف کشور در مشهد نیز دیدنی و شنیدنی بود. هزاران مرد و زن و دانش‌آموز دختر و پسر دیروز خیابان امام رضا (ع) مشهد را قرق کردند تا حماسه تسخیر جاسوس‌خانه آمریکا را برای چهلمین‌سال گرامی بدارند. در این مراسم دختران و پسران دانش‌آموز از مدارس نواحی مختلف شهر مشهد با همراه داشتن پوستر‌ها و پلاکاردها، حضور خود را پررنگ‌تر کردند.
مردم نیز در این مراسم که از میدان بسیج تا میدان بیت‌المقدس مشهد برگزار شد، با حمل شعارنوشته‌هایی که خشم و ناراحتی‌شان را از استکبارگران غربی آشکار می‌کرد، با شعار‌های مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل نفرت خود را از این ۲ رژیم منحوس نشان دادند.
به گزارش مهر، برخی از این شعارنوشته‌ها به حوادث ۸ سال جنگ تحمیلی و دوران پیش از انقلاب اسلامی اشاره داشت؛ شعار‌هایی از قبیل «فراموش نمی‌کنیم؛ حمله به سکو‌های نفتی در جنگ هشت‌ساله»، «فراموش نمی‌کنیم؛ دادن حق توحش و تحمیل کاپیتولاسیون» و «فراموش نمی‌کنیم؛ کمک‌های میلیاردی به حزب بعث و مسدود کردن دارایی‌های سپاه و کشتی‌رانی ایران». دانش‌آموزان و دانشجویان در این مراسم علاوه بر اشاره به مسائل دوران جنگ تحمیلی، در پلاکاردهایشان به مسائل روز نیز اشاره کردند. «کلید حل مسائل اقتصادی، مسئله تولید است»، «بعضی خیال می‌کنند که مذاکره مشکلات کشور را حل می‌کند! این صددرصد اشتباه است» و «فراموش نمی‌کنیم؛ ترور نخبگان علمی و دانشمندان هسته‌ای» در زمره این شعار‌ها بود. همچنین در این روز پرچم استعمارگرانی همچون آمریکا و رژیم اسرائیل در میان خیل دوستداران انقلاب به آتش کشیده شد. این راهپیمایی، فقط پذیرای دانش‌آموزان و دانشجویان مشهدی نبود و زائرانی را که برای زیارت مرقد مطهر رضوی به مشهد آمده بودند، نیز شامل می‌شد.

دوران زوال قدرت آمریکا
در انتهای این مراسم سردار سیدیحیی رحیم‌صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا، در سخنرانی خود که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: نگاه واقع‌بینانه به تغییر و تحولات ژئوپولتیک منطقه نشانگر زوال قدرت آمریکا و در مقابل آن تبدیل جمهوری اسلامی ایران به یک قدرت الهی، فرهنگی، تمدنی، نظامی و شکست‌ناپذیر است.
به گزارش ایرنا، سردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی رحیم‌صفوی افزود: آمریکا امروز بی‌آبروتر و ضعیف‌تر از ۴۰سال پیش شده و دیگر توانایی تغییر چهره راهبردی را در منطقه و جهان به نفع خود ندارد. وی ادامه داد: اگر نگاهی به روندها، رویداد‌ها و راهبرد‌های ۴۰سال اخیر آمریکا و انقلاب اسلامی داشته باشیم، می‌بینیم که ایران اسلامی و جبهه مقاومت قدرتمندتر و آمریکا ضعیف‌تر شده است.
مشاور عالی فرماندهی کل قوا گفت: وقتی رئیس‌جمهور آمریکا به‌وسیله نخست‌وزیر ژاپن نامه‌ای برای رهبر معظم انقلاب اسلامی فرستاد، ایشان اجازه نداد آن نامه حتی خوانده شود. این برخورد، آمریکا را تحقیر کرد.
وی به ماهیت قدرت‌طلبی آمریکا از دوران ریاست‌جمهوری نیکسون تاکنون مبتنی بر حضور قوی‌تر سیاسی، نظامی و اقتصادی در خاورمیانه اشاره و بیان کرد: طی دوران جنگ تحمیلی در برخورد با آمریکا دیدگاه سازش به سرکردگی بنی‌صدر و نظریه مقاومت و ایستادگی با رهبری امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری، مرحوم هاشمی‌رفسنجانی و شهید چمران بود. رحیم‌صفوی به اوضاع امروز منطقه خلیج‌فارس اشاره کرد و افزود: رئیس‌جمهور شارلاتان، بی‌ادب، بی‌خرد و بی‌اخلاق آمریکا به‌طور علنی می‌گوید نفت سوریه را می‌خواهد و هر ماه ۳۰میلیون دلار از نفت ملت و کشور سوریه را در ترکیه می‌فروشند.
وی ادامه داد: آمریکا با حمله نظامی به افغانستان و عراق و هزینه ۷ تریلیون دلاری و کشته و زخمی شدن ۲۰هزار نفر از نظامیانش هم به اهداف خود نرسید و امنیت، رفاه و آسایشی هم برای مردم این کشور‌ها ایجاد نکرد.
دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا در امور مرتبط با نیرو‌های مسلح، هدف راه‌اندازی گروه‌های تروریستی را مقابله با جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی بیان کرد و افزود: ایجاد گروه‌های تروریستی و تکفیری نیز جز آواره کردن ۹میلیون نفر و دست‌کم ۴۰۰میلیارد دلار نابودی زیرساخت‌های آن کشورها، چیزی در پی نداشت. آن‌ها قصد داشتند دولت‌های منطقه را ساقط کنند، اما ایران اسلامی، جبهه مقاومت، ترکیه و روسیه نیز وقتی مقام معظم رهبری پوتین را توجیه کردند، به این جبهه پیوستند و آمریکا در رسیدن به اهدافش ناکام ماند.
وی در ادامه گفت: اکنون نیز آمریکا در عراق و لبنان فتنه بر پا کرده است، اما به فضل الهی و حضور مرجعیت عراق با شکست مواجه خواهد شد. مردم بیدار شده‌اند و دست آمریکا و صهیونیست‌ها رو شده است. آمریکایی‌ها می‌گویند البغدادی را کشته‌اند، اما روسیه و سازمان ملل متحد آن را باور نکرده‌اند؛ زیرا این ادعای آمریکا را دروغ بزرگ ترامپ می‌دانند. همچنین روز گذشته زنگ استکبارستیزی در دبیرستان ابرار مشهد با حضور مدیران آموزش و پرورش به صدا درآمد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->