آغاز اولین رویداد خلاقیت و نوآوری در مشهدمقدس از امروز (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) افتتاح نخستین سایت پرنده‌شناسی در بوستان وکیل‌آباد مشهد کشف‌رود، رودی به قدمت میلیون‌‌ها سال آغاز عملیات محلول‌پاشی برگی در فضای سبز شهری مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) متروی مشهد از واگن‌های ملی بهره‌مند می‌شود خلاقیت و نوآوری ضرورت توسعه شهری قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد
سرخط خبرها

ایجاد دو مسیر برای پیاده‌روی دهه پایانی صفر در مشهد

  • کد خبر: ۸۲۶۰۲
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
ایجاد دو مسیر برای پیاده‌روی دهه پایانی صفر در مشهد
معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: در روز‌های پایانی ماه صفر که با مصادف با سالروز رحلت پیامبر (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) است دو معبر و محور منتهی به حرم مطهر رضوی به جهت پیاده روی زائرین و مجاورین آماده سازی خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، سید مجتبی منتظری با بیان این مطلب، اظهار کرد: در روز‌های پایانی ماه صفر که با مصادف با سالروز رحلت پیامبر (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) است دو معبر و محور منتهی به حرم مطهر رضوی به جهت پیاده روی زائرین و مجاورین آماده سازی خواهد شد.

وی ادامه داد: مسیر اول میدان فردوسی تا حرم مطهر رضوی (طریق الحسین) بوده که ۵.۵ کیلومتر که فاصله گذاری اجتماعی در این مسیر انجام خواهد شد. مسیر دوم نیز میدان ۱۵ خرداد تا حرم مطهر رضوی (طریق الرضا) به طول سه کیلومتر بوده که آماده سازی شده است.

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد افزود: در تمامی مسیر‌های تعیین شده بحث فاصله گذاری اجتماعی لحاظ شده از ساعت ۸ الی ۲۰ زائرین و مجاورین از این دو مسیر می‌توانند به حرم مطهر رضوی مشرف شوند.

منتظری بیان کرد: همچنین ایستگاه‌های خدمت و سلامت در این محور‌ها به تعداد ۸۸ پایگاه ایجاد شده که اقدام به خدمت رسانی به زائران و عزاداران خواهند کرد. در این دو محور نیز ۴۰ ایستگاه زیارت نیز جانمایی شده تا زائرین بتوانند به راحتی با در اختیار داشتن زیارت نامه در این ایستگاه‌ها زیارت نامه‌های مخصوص را قرائت کنند.

وی تصریح کرد: همچنین در ۸ ایستگاه ورودی مشهد مقدس که محل تشرف زائرین است، تست‌های غربالگری و چکاپ بهداشتی انجام می‌شود که در این امر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ما همکاری لازم را مبذول کردند. همچنین این ایستگاه‌ها مجهز به انجام تست کرونا نیز خواهد بود.

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد عنوان کرد: علاوه بر این موارد در ایستگاه میدان شهدا و محور‌های متصل به حرم ۱۰ ایستگاه سیار واکسیناسیون مستقر خواهند داشت و زائرین می‌توانند از این فرصت استفاده کرده تا نسبت به واکسیناسیون خود اقدام کنند.

منتظری عنوان کرد: اکران‌های شهری مشهد مقدس با موضوع اخلاق شهروندی که برگرفته از احادیث امام مجتبی (ع)، رسول اکرم (ص) و امام رضا (ع) است در سطح شهر جانمایی شده است. این تابلو‌ها مزین به ۴۰ حدیث با مضمون مذکور است.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا عزادران و مجاوران با فاصله گذاری اجتماعی در فضای باز بتوانند عرض ارادت داشته باشند و از تجمع‌های متراکم در حرم پرهیز کنند.

ایجاد دو مسیر برای پیاده‌روی دهه پایانی صفر در مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->