پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری
سرخط خبرها

شهردار مشهد: تا پای جان، پای دفاع، نشر و گسترش ارزش‌های دفاع مقدس می‌مانیم

  • کد خبر: ۸۲۵۵۹
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
شهردار مشهد: تا پای جان، پای دفاع، نشر و گسترش ارزش‌های دفاع مقدس می‌مانیم
شهردار مشهد گفت: صدور انقلاب باید از طریق ابزار فرهنگی به وسیله ارزش‌ها باشد که قله آن شهدا و معدن آن ۸ سال دفاع مقدس است. ما نیز تا پای جان، پای دفاع، نشر و گسترش ارزش‌های دفاع مقدم می‌مانیم.

به گزارش شهرآرانیوز، سید عبدالله ارجائی در مراسم بهره‌برداری از فاز دوم مرکز فرهنگی، موزه دفاع مقدس و افتتاح ساختمان مقاومت اسلامی استان خراسان رضوی، درباره صادر کردن ارزش‌های نظام، اظهار کرد: ما برای ارتباط با دنیا و برای صدور انقلاب، نیاز به مفاهیم بین‌المللی داریم. اگر بتوانیم مفهوم قابل عرضه‌ای در دنیا عرضه کنیم و پیرامون آن با ابزار هنر تولیدی محتوا داشته باشیم؛ می‌توانیم ارزش‌های نظام را صادر کنیم.

شهردار مشهد گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا ۸ سال دفاع مقدس و به ویژه روحیه ایثار و شهادت یکی از اولویت‌های مدیریت شهری است.
وی از عناصر هویتی هر شهر و کشور را مفاخر آن دانست و افزود: کشور ما در کنار مفاخر علمی، ادبی، هنری، سبک زندگی و روحیه ایثار و فداکاری شهدای گرانقدرمان نیز قابلیت عرضه در سطح بین‌المللی دارد که نه‌تن‌ها برای جامعه جهانی بلکه برای جوانان جذاب است.
 
وی ارتباط معنوی بین دل‌های عاشق و شهدای گرانقدر را یک میراث معنوی بسیار قوی برای ایران اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: مدیریت شهری از هر فعالیت ارزنده‌ای که در این راستا باشد حمایت خواهد کرد؛ زیرا معتقدیم جامعه ما نیاز به روحیه ایثار و شهادت و معنویت سالم و اسلامی دارد تا بتواند از سختی‌های پیش‌رو آسانتر عبور کرده و به قله‌ها نزدیک شود. جهان‌شهر مشهد مقدس نیاز به پل ارتباطی و زبان مشترک با دنیا دارد.
 
شهردار مشهد ادامه داد: یکی از مخازن و گنجینه‌های غنی که از آن می‌توان این زبان مشترک را استخراج کرد، ۸ سال مقاومت ایران در مقابل زورگویی و ستم است. در این راستا شهرداری مشهد با حمایت از این میراث، در خدمت دلاورمندان ۸ سال دفاع مقدس است و امیدواریم بتوانیم این میراث را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.
 

وی با تاکید بر اینکه هالیوود با توسل به عناصر نفسانی جذابیت ایجاد می‌کند، درباره روش‌های مقابله با آن، گفت: طبق بیانات مقام معظم رهبری زنده نگه داشتن دفاع مقدس کمتر از اصل ماجرا نیست. مفهوم بلند ایثار جذب کننده است. اگر جان‌مایه یک اثر هنری و رویداد ایثار باشد به خودی خود کشش ایجاد می‌کند.

شهردار مشهد ادامه داد: موضوع دوم می‌تواند دلیرمردی، شجاعت و رشادت باشد. اگر در سبک زندگی شهدا جستجو کنیم می‌توانیم محتوا‌هایی اینگونه استخراج و در سطح بین المللی عرضه کنیم.

وی ضمن ابراز خرسندی درباره افق جهانی ساختمان دفاع مقدس با تاکید بر اینکه طبق سیره امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، صدور انقلاب با توپ و تانک امکان پذیر نیست افزود: آن چیزی که برای مدیریت شهری در جهان شهر برکت و کرامت اهمیت دارد ایجاد یک زبان بین المللی به مدد شهدا برای تمامی جوانان جهان است.

ارجائی در پایان ضمن تشکر از تلاش مدیرکل عمران، حمل و نقل ترافیک شهرداری مشهد برای برعهده گرفتن اجرای این پروژه، از اعضای شورای شهر مشهد مقدس خواست تا با حمایت‌های خود امکان فعالیت شهرداری مشهد را در این عرصه بیش از پیش فراهم آورد.

زنده نگهداشتن راه شهدا کمتر از شهادت نیست

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در این مراسم گفت: بر اساس فرمول کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا، هر روز، روز دفاع و برافراشته شدن پرچم شهدا است و زنده نگهداشتن راه شهدا کمتر از شهادت نیست.

حسین‌علی یوسف‌علی‌زاده ، این افتتاح را به عنوان کار ضروری، انقلابی و جهادی در منظر افکار عمومی و پیشکسوتان دانست و اظهار کرد: گرامیداشت دفاع مقدس حماسه بی نظیری است که امتداد کربلای حسینی و خط سرخ شهادت است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که زنده نگه داشتن راه شهدا را کمتر از شهادت ندانستند این کار را تکلیف دینی، انقلابی و وظیفه ملی و وجدانی دانست و افزود: روز‌های گذشته در سطح کشور و استان صد‌ها بلکه هزاران فعالیت، برنامه و مراسم از مرکز استان تا اعماق جامعه حتی تا روستا‌های کم جمعیت به خاطر رزمندگان و خانواده شهید برگزار شد تا از حماسه سازان دفاع مقدس و ایثارگران تشکر شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: در همین راستا سامانه‌ای تعریف کردیم تا کسانی که فعالیت می‌کنند، فعالیت خود را ثبت کنند. تاکنون بیش از ۱۵۰۰ برنامه با عکس و تصویر در سطح استان ثبت شده است. هرچند از دید ما پنهان نیست که چندین برابر این رقم، به خاطر ریا نشدن و یا عدم توانایی در ثبت، نتوانستند وارد سامانه شوند.

یوسف‌علی زاده افزود: کانون همه تلاش‌ها این است که خودمان را مدیون حماسه سازان دفاع مقدس، این تجربه گرانقدر و این افتخار ملی می‌دانیم.

وی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکید کرد: اقدامات انجام شده برای دفاع مقدس مناسبتی نبوده بلکه مساله‌ای جاری در بستر زمان است، این انسان‌های والا و متعالی راه را برای ما هموار کردند. امروز عزت‌های ما مرهون حماسه سازی‌های دیروز ما است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس درباره اقدامات انجام شده بیان کرد: برای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، عرصه‌های فراوانی مانند همین ساختمان دفاع مقدس، کار‌های فاخر ادبی و هنری، تولید و تالیف کتاب، اکران ها، یادواره‌های شهدا، تبلیغ در فضای مجازی، تشکیل کتابخانه دفاع مقدس، تدوین دانشنامه دفاع مقدس و... در ردیف حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تعریف و انجام شده است. در ایام دفاع مقدس امسال، از ۱۰ کتاب رونمایی کردیم و تا پایان سال ۴۰ کتاب دیگر رونمایی خواهد شد.

یوسف‌علی زاده این فعالیت را نه فقط به یک اداره، بلکه مربوط به کل جامعه دانست و با تاکید بر اینکه با صد زبان، یک کلام را دنبال می‌کنیم، گفت: روز گذشته در حاشیه نماز جمعه، گزارشی را خدمت آیت الله علم الهدی تقدیم کردیم و ایشان ضمن تقدیر انتقاد کردند که چرا این پروژه طولانی شده و تمام نشده است؟ حرف ایشان حق است و از شما مسوولان کمک می‌خواهیم تا این کار انقلابی سرعت پیدا کند تا شاهد افتتاح برای بازدید باشیم.

وی درباره فعالیت‌های مطالعاتی توضیح داد: از نیمه‌های سال گذشته با گروه مطالعاتی برای سوژه‌هایی که باید در موزه پرداخته شود و زبانی که باید این سوژه‌ها عرضه شود قرارداد بستیم و تاکنون هفت جلد کتاب مطالعاتی این گروه ارائه شده و مورد بررسی قرار گرفته است. این تیم بسیار باسواد، هنرمند و قابلی است و به اذعان مرکز بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس این گروه جز قوی‌ترین گروه‌های محتوایی است که در خصوص پردازش آنچه باید در مرکز فرهنگی و موزه پرداخته شود کار می‌کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در خصوص وضعیت عمرانی خاطرنشان کرد: کار پیمانکاری و اجرای پروژه برای این دو ساختمان در دست شرکت پالیز شرق بوده است، اما با هماهنگی که با شهردار وقت جناب آقای کلائی انجام شده، دکتر کاظمی مسوولیت ادامه پروژه را بر عهده گرفتند و از زمانی که این اتفاق افتاده حرکت جهادی و انقلابی و پر سرعت شده است که از دکتر کاظمی و همکارانشان تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: پارکینگ سریعا افتتاح شد، محوطه سازی با خاکبرداری آغاز شده است. ساختمان اصلی موزه به مساحت ۷ هزار متر، سالن آمفی تئاتر و سالن همایش‌ها صرفا گود شده و هنوز کار خاصی انجام شده است لذا از دوره جدید شورا درخواست دارم در همین دوره موزه با حضور شما به صورت کامل افتتاح شود. از همکاران عزیز در دولت و معاون عمرانی استاندار نیز تشکر می‌کنم.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->