سیل بیش از ۲۶۰۰ نفر از مردم را گرفتار کرد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنکور سراسری ۱۴۰۳ در خراسان‌جنوبی دوباره برگزار می‌شود آغاز رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد
سرخط خبرها

افزایش ۱۱ درصدی تصادفات مرگ بار در جاده‌های کشور

  • کد خبر: ۸۲۶۶۶
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۷
افزایش ۱۱ درصدی تصادفات مرگ بار در جاده‌های کشور
طبق اعلام اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی کشور در ۱۵۰ روز ابتدایی امسال ۷ هزار و ۳۲ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده اند

به گزارش شهرآرانیوز؛ طبق اعلام اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی کشور در ۱۵۰ روز ابتدایی امسال ۷ هزار و ۳۲ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که آمار تلفات ۶ هزار و ۳۳۱ نفر بوده ۱۱.۱ (یازده و یک دهم) درصد افزایش داشته است.
بر اساس این گزارش ۵ هزار و ۶۴۲ نفر از قربانیان حوادث رانندگی ۵ ماه ابتدایی امسال مرد بوده و هزار و ۳۹۰ نفر دیگر نیز زن بوده اند.

بنا بر آمار اعلام شده در این مدت استان‌های فارس با ۵۵۳ فوتی، خراسان رضوی با ۴۷۱ فوتی و تهران با ۴۶۹ فوتی بیشترین تلفات سوانح رانندگی را در کشور داشته اند. علاوه بر این استان‌های ایلام با ۵۶ فوتی، کهگیلویه و بویراحمد با ۹۰ فوتی و قم با ۹۸ فوتی کمترین آمار تلفات تصادفات را داشته اند.

در این مدت ۱۲۷ هزار و ۹۴۰ نفر در سوانح رانندگی جاده‌ای و شهری مصدوم شده اند که طبق بررسی‌های صورت گرفته ۹۴ هزار و ۳ نفر آن‌ها مرد بوده و ۳۳ هزار و ۹۳۷ نفر دیگر نیز زن هستند؛ بنابراین آمار نیز در مقایسه با مدت مشابه خود در سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است.

کاهش مرگ و میر‌های رانندگی در مرداد

اگرچه آمار تلفات و مصدومیت‌های ناشی از سوانح رانندگی از ابتدای فروردین ۱۴۰۰ تا پایان مرداد افزایش ۱۱ و ۹ درصدی داشته است، اما طبق گزارش اعلام شده از سوی اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی کشور این میزان در مرداد امسال با کاهش ۵ درصدی روبه رو بوده است.

در ۳۰ روز مرداد امسال هزار و ۳۹۸ نفر شامل هزار و ۱۱۹ مرد و ۲۷۹ زن در تصادفات جان خود را از دست داده اند که این میزان در مرداد سال گذشته هزار و ۴۷۹ نفر بوده است.
در مرداد ۱۴۰۰ نیز تعداد ۲۵ هزار و ۳۹۵ نفر در سوانح رانندگی مصدوم شده و به مراکز پزشکی قانونی سطح کشور مراجعه کرده اند که این آمار به نسبت سال قبل ۷.۴ (هفت و چهار دهم) درصد کاهش داشته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->