طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان صید پرنده‌های شکاری در خراسان رضوی برای پول‌های عربی جاده‌های جنوبی خراسان رضوی بارانی و لغزنده است (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) بارش باران در ۱۰ ایستگاه هواشناسی سیستان و بلوچستان رکورد شکست (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) زلزله شدید، جنوب ژاپن را لرزاند (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار برای ۱۱ استان کشور (۲۹ فروردین) آیا از نشانه‌های هک شدن گوشی تلفن همراه خبر دارید؟ دعوا و جنجال بر سر فشار آب، به قتل پیرمرد ۶۰ ساله منجر شد تغییر شغل نیمی از پزشکان عمومی در ایران! وام ازدواج؛ تدبیر قانون برای حمایت از نهاد خانواده محکومیت ۴۹ میلیاردی برای عرضه کننده برنج تقلبی در مشهد
سرخط خبرها

مشکلات پوستی در فصل پاییز + راه‌های درمان

  • کد خبر: ۸۲۷۱۰
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
مشکلات پوستی در فصل پاییز + راه‌های درمان
با ورود به فصل پاییز و تغییرات دمایی، پوست دچار مشکلات بسیاری می‌شود که نیاز به مراقبت‌های ویژه‌ای دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، باتوجه به اینکه درفصل پاییز هوا خنک می‌شود و رنگ برگ‌ها نیز تغییر می‌کند، این فصل بسیار شگفت انگیز است، اما گاهی با این تغییرات دمایی، مشکلات پوستی فراوانی هم برای ما به وجود می‌آید؛ که اگر متناسب با آن خود را آماده نکنیم، ممکن است پوست ما دچار آسیب شود.

بهتر است مراقبت‌های پوستی مناسبی را برای مقابله با هوای خشک و خنک پاییز داشته باشیم تا پوستمان آسیب نبیند. برخی از مشکلات پوستی و راهکار‌های درمان یا پیشگیری آن‌ها در این فصل را در ادامه می‌خوانیم:

خشکی پوست

با سرد شدن هوا، پوست به مرور خشک می‌شود و این خشکی از روشن شدن بخاری در مکان هم، اثر بیشتری می‌گیرد. می‌توان برای کنترل این خشکی پوست، از مرطوب‌کننده‌های غلیظ که تنها برای پوست‌های خشک فرموله شده، چندین بار در روز استفاده کرد.

کراتوز پیلاریس یا پوست مرغی

دانه‌ها یا جوش‌های کوچک برجسته که روی بازو‌ها ظاهر می‌شود، کراتوز پیلاریس نام دارد و از لباس زیاد پوشیدن در فصول پاییز و زمستان، اتفاق می‌افتد. کراتوز پیلاریس خارش یا ضرر ندارد و میتوان با پوشیدن لباس‌های گشاد و استفاده منظم از لایه‌بردار‌های منظم، این مشکل را رفع کرد.

مشکلات پوستی در فصل پاییز + راه‌های درمان

اگزما

در مواردی که پوست شما دارای اگزمای خفیفی است، دمای پایین و سردی هوا می‌تواند آن را تشدید کند. استفاده از مروطب‌کننده‌های غلیظ و مناسب می‌تواند آن را تاحدودی رفع کند، اما بهترین کار این است که برای درمان قطعی آن به متخصص پوست مراجعه شود.

روزاسه (آکنه دوران بزرگسالی)

با خنک شدن هوا و گرمی دمای داخلی، روزاسه شدیدتر می‌شود و به گفته متخصصان پوستی بهتر است علاوه بر مصرف مداوم ضدآفتاب، از محصولاتی استفاده شود که حاوی عصاره‌های قهوه و گیلاس باشد.

مشکلات پوستی در فصل پاییز + راه‌های درمان

درماتیت سبورئیک

نام دیگر آن، شوره است که در پوست سر، ابرو‌ها و حتی صورت به چشم می‌خورد و می‌توان آن را با مدیریت استرس و سبک زندگی، استفاده از شامپو‌های تخصصی و رفتار‌های تغذیه‌ای مناسب کنترل و درمان کرد. در نهایت مراجعه به متخصص پوست نیز فراموش نشود.

منبع: نمناک

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->