«بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

نگاهی به اپلیکیشن رسمی حرم مطهر امام رضا (ع)

  • کد خبر: ۸۳۰۳۸
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
نگاهی به اپلیکیشن رسمی حرم مطهر امام رضا (ع)
«رضوان» برنامه‌ای است جامع که به کمک آن، زائران بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) می‌توانند از خدمات مختلفی بهره‌مند شوند. در این مطلب، با خدمات مختلفی که در بستر این برنامه به زائران و مجاوران بارگاه امام هشتم (ع) ارائه می‌شود بیشتر آشنا خواهیم شد.

علیرضا وفائی نیا | شهرآرانیوز - امروز گوشی‌های هوشمند به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ما تبدیل شده اند و انجام خیلی از کار‌ها را برایمان آسان‌تر از گذشته کرده اند. در واقع، بستر دستگاه‌های هوشمند، مانند هر فناوری دیگری، در کنار آسیب‌های احتمالی، ظرفیت‌هایی هم برای ارائه خدمات متفاوت‌تر و در دسترس‌تر ایجاد کرده است.

آستان قدس رضوی نیز با توجه به خیل زائران و مجاوران بارگاه منور امام رضا (ع)، در سال‌های گذشته بیش از قبل به سمت استفاده از ظرفیت‌های خدمت رسانی هوشمند حرکت کرده است. یکی از اقداماتی که در همین راستا در ماه‌های گذشته انجام شده، راه اندازی اپلیکیشن «رضوان» است، برنامه‌ای جامع که به کمک آن، زائران بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) می‌توانند از خدمات مختلفی بهره‌مند شوند. در این مطلب، با خدمات مختلفی که در بستر این برنامه به زائران و مجاوران بارگاه امام هشتم (ع) ارائه می‌شود بیشتر آشنا خواهیم شد.

زیارت نیابتی

یکی از بخش‌های کاربردی این برنامه قسمت «زیارت نیابتی» است. با وارد شدن به این قسمت، می‌توانید درخواست کنید خادمان بارگاه ملکوتی امام هشتم در حرم رضوی به نیابت از شما یا بستگان، افراد بیمار یا حتی متوفایی از اقوام و دوستان، زیارت امام رضا (ع) را به جا آورند و ثواب این زیارت به آن فرد برسد. برای این کار، تنها کافی است وارد قسمت «زیارت نیابتی» در برنامه بشوید و مشخصات فردی را که می‌خواهید به نیابت از او زیارت انجام شود وارد کنید.

آشنایی با امام رضا (ع)

عالم آل محمد یکی از القاب امام رضا (ع) به شمار می‌رود که مناظرات آن حضرت با علمای ادیان مختلف و برتری نظری امام (ع) در طول این مناظرات را می‌توان نمود عملی این لقب حضرت به شمار آورد. اگر می‌خواهید با متن این مناظرات بیشتر آشنا شوید، با ورود به بخش «آشنایی با امام رضا (ع)» در برنامه و رفتن به قسمت مناظرات، متن کامل ۸ مناظره مهم آن حضرت را مشاهده خواهید کرد. هم چنین با ورود به قسمت «از تولد تا شهادت» در همین بخش، می‌توانید تاریخچه کاملی از زندگی امام هشتم (ع) را به صورت طبقه بندی شده مشاهده کنید.

پاسخ به پرسش‌های دینی

با توجه به اعتماد عمومی به حرم مطهر رضوی و علاقه مندی زائران به دریافت پاسخ پرسش‌های اعتقادی و احکام شرعی از استادان منتخب دینی، قابلیت ارسال سؤال در اپلیکیشن رضوان قرار داده شده است تا کاربران بتوانند به راحتی سؤال خود را بنویسند و با انتخاب نام مرجع تقلید، به ارسال و دریافت پاسخ اقدام کنند. برای دسترسی به این امکان، کافی است بعد از ورود به اپلیکیشن رضوان، بخش «پاسخ به پرسش‌های دینی و مشاوره» را انتخاب کنید.

مکان یابی همراهان

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که با جمعی چند نفره برای زیارت به حرم مطهر رضوی رفته باشید، اما در زمان حضور در حرم، به هر دلیلی، از همراهان خود جدا و به دسته‌های مختلف تقسیم شوید. استفاده از اپلیکیشن رضوان به شما امکان می‌دهد بتوانید مکان دقیق همراهان خود را در حرم مطهر رضوی بدانید. برای این کار کافی است به بخش «مکان یابی همراهان» در برنامه وارد شوید و گروهی را در آنجا تشکیل دهید. سپس شماره همراهانتان را در گروه وارد کنید. پس از آنکه آن‌ها ورود به این گروه را در گوشی‌های خود تأیید کردند، موقعیت مکانی همگی به یکدیگر نمایش داده می‌شود.

نمای سه بعدی

یکی دیگر از امکانات برنامه، قابلیت مشاهده حرم مطهر رضوی از نما‌های مختلف به صورت سه بعدی است. در این بخش، می‌توانید هر بخش از بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) را که می‌خواهید انتخاب و نما‌های کاملی از آن را مشاهده کنید. با ورود به این بخش، از باب الرضا وارد حرم مطهر می‌شوید و پس از خواندن دعای اذن دخول، می‌توانید به قسمت‌های دیگر حرم بروید و با نما‌های سیصدوشصت درجه، از آن‌ها دیدن کنید.

تقویم مناسبت‌ها و اوقات شرعی شهر‌ها

حضور زائران از شهر‌های مختلف در حرم مطهر امام رضا (ع) و نیاز به دانستن تاریخ روز‌ها و مناسبت‌های مذهبی و ایام ولادت یا شهادت ائمه اطهار (ع) به همراه ادعیه مرتبط از موضوعاتی است که کاربران اپلیکیشن رضوان می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. این قسمت با نمایش برنامه‌های حرم در روز جاری تقویم و اوقات شرعی مشهد مقدس و سایر شهر‌ها فراهم آمده است. برای دسترسی به این بخش، تنها کافی است پس از باز کردن برنامه، فلشی را که بالا و در بخش تقویم قرار دارد انتخاب کنید.

فهرست برنامه‌های حرم مطهر رضوی

برای مشاهده و اطلاع از جزئیات انواع برنامه‌ها و مراسم حرم مطهر رضوی مانند سخنرانی، زیارت خوانی، قرائت قرآن و ادعیه، می‌توانید به قسمت «برنامه‌های حرم» در اپلیکیشن رضوان مراجعه و جزئیاتی شامل عنوان و موضوع برنامه، مکان برگزاری، زمان اجرا و هم چنین نام سخنران یا مداح را مشاهده کنید. در این بخش تلاش شده است علاوه بر فهرست برنامه‌های هر روز، برنامه چند روز آینده حرم مطهر به طور کامل در اپلیکیشن رضوان نمایش داده شود.

ویدئو‌های برگزیده

برنامه‌های متنوع حرم مطهر امام رضا (ع) همواره مورد توجه زائران حضرتش است. کلیپ‌هایی برگزیده از این برنامه‌ها و گزیده‌های چنددقیقه‌ای از آن‌ها را می‌توانید از بخش «ویدئو‌های برگزیده» در اپلیکیشن رضوان ببینید و از محتوای ارزشمند مراسم بهره‌مند شوید. کلیپ‌ها گلچینی از انواع مراسم سخنرانی، مداحی، تلاوت قرآن و ... است. هم چنین کلیپ‌هایی کوتاه از سبک زندگی بزرگان دین با هدف آشنایی با سیره و روش اسوه‌های زندگی نیز در این قسمت وجود دارد.

امکان پرداخت اینترنتی خیرات و نذورات

اپلیکیشن رضوان امکان پرداخت اینترنتی خیرات و نذورات را فراهم کرده است و نیکوکاران و ناذران محترم می‌توانند متناسب با نیت خود، محل مصرف خیرات و نذورات خود را هم مشخص و مبالغ مورد نیت خود را با امنیت و طیب خاطر بپردازند. هم چنین سابقه پرداخت‌ها و نیات در اپلیکیشن ذخیره می‌شود و قابل مشاهده است.

پخش زنده

بیراه نیست اگر بگوییم در میان مشکلات روزمره زندگی که همه ما به نوعی با آن درگیر هستیم، شاید هیچ چیز مثل گذراندن ساعتی در حرم امام رضا (ع) نتواند آرامش قلبی را به ما برگرداند. اگر به هر دلیلی نمی‌توانید در حرم رضوی شرف حضور یابید و از برکات این بارگاه ملکوتی به صورت حضوری فیض ببرید، می‌توانید در این برنامه وارد بخش پخش زنده شوید و از نما‌های مختلف، چشم خود را به دیدن بارگاه منور رضوی روشن کنید. در این بخش، امکان انتخاب بین «روضه منوره»، «گنبد مطهر»، «صحن انقلاب»، «صحن جمهوری اسلامی»، «صحن پیامبر اعظم»، «صحن گوهرشاد» و «صحن آزادی» را دارید. پخش زنده مراسم سخنرانی، زیارت و قرائت ادعیه نیز از همین قسمت در اپلیکیشن رضوان قابل مشاهده است.

 

ویدئو معرفی برنامه «رضوان»
 

برای دریافت اپلیکیشن «رضوان» کلیک کنید:

نگاهی به اپلیکیشن رسمی حرم مطهر امام رضا (ع)

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->