آغاز اولین رویداد خلاقیت و نوآوری در مشهدمقدس از امروز (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) افتتاح نخستین سایت پرنده‌شناسی در بوستان وکیل‌آباد مشهد کشف‌رود، رودی به قدمت میلیون‌‌ها سال آغاز عملیات محلول‌پاشی برگی در فضای سبز شهری مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) متروی مشهد از واگن‌های ملی بهره‌مند می‌شود خلاقیت و نوآوری ضرورت توسعه شهری قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد
سرخط خبرها

ناخشنودی دستگاه قضا از روند بهسازی سرای عزیزا... اف مشهد

  • کد خبر: ۸۳۳۷۳
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
ناخشنودی دستگاه قضا از روند بهسازی سرای عزیزا... اف مشهد
معاون دادستان مشهدگفت: انتظارات ما درباره اجرای پروژه بهسازی سرای عزیزا... اف برآورده نشده و بنا بر اعلام مسئولان میراث فرهنگی، پس از گذشت بیش از یک سال ونیم از تصمیم اجرای این پروژه، فقط ۲۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ معاون دادستان مشهد و رئیس مجتمع قضایی ثامن به عنوان مدعی العموم خواستار سرعت بخشی به روند اجرای پروژه مرمت سرای عزیزا... اف شد و گفت: انتظارات ما درباره اجرای این پروژه برآورده نشده و بنا بر اعلام مسئولان میراث فرهنگی، پس از گذشت بیش از یک سال ونیم از تصمیم اجرای این پروژه، فقط ۲۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

حجت الاسلام سیدعلی صالح در حاشیه بازدید از روند پروژه احیا و مرمت سرای عزیزا... اف که با حضور شماری از مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی و کارشناسان شهرداری منطقه ثامن انجام شد، گفت: اکنون پیش بینی می‌شود با توجه به اینکه در مرحله گرفتن پیمانکار جدید برای مرمت بنای حیاط کوچک سرای عزیزا... اف هستند، تا پایان سال مرمت این قسمت از بنا به پایان برسد.

وی ادامه داد: امیدواریم با هم افزایی بیشتر شهرداری و میراث و همچنین مشارکت مالکان و کسبه فعال در بازار، این امر به زودی محقق شود و اجرای موفق این پروژه الگویی برای دیگر پروژه‌های مرمت آثار تاریخی در مشهد و در کشور باشد.

پیشرفت کار با همراهی شهرداری

مسئول پایگاه میراث فرهنگی منطقه ثامن نیز پس از ارائه گزارشی از عملکرد اقدامات اجرایی طرح مرمت سرای عزیزا... اف، گفت: پس از همکاری شهرداری و تأمین اعتبار ۲میلیارد و ۴۰۰میلیون تومانی از محل اعتبارات سال۱۴۰۰، فرصت خوبی فراهم شد که بتوانیم بابت اجرای مقدمات ضروری و دارای اولویت در بحث مرمت بنای حیاط کوچک سرای عزیزا... اف به صورت جدی وارد شویم.

وفا ثابتی ادامه داد: اکنون بر اساس مطالعات و متن تفاهم نامه، قراردادی صدصفحه‌ای تدوین شده که همه ضوابط فنی و ایمنی در آن لحاظ شده است. پیش بینی می‌شود تا آخر مهر و پس از گرفتن پیمانکار واجد شرایط، کار اجرایی به صورت جدی آغاز شود.

پایان سبک سازی و مرمت سرای عزیزا... اف

وی با بیان اینکه تاکنون نیز سبک سازی و مرمت سقف این قسمت از بازار انجام شده و در برخی نقاط که از رطوبت آسیب جدی دیده بود، اقدامات پیشگیرانه و رفع نم صورت گرفته است، گفت: به محض استقرار پیمانکار جدید مرمت بنا، دفتر نمایندگی میراث داخل خود مجموعه مستقر خواهد شد و علاوه بر کاهش بوروکراسی معمول و کاهش مراجعه مالکان، کسبه و پیمانکاران مجموعه به میراث، پاسخگویی سریع در همین مکان انجام می‌شو‍د و همین طور نظارت مستمر کارشناسان و ناظران در امر مرمت و احیای بنا به بهترین شکل ممکن صورت می‌گیرد تا کار مرمت نیز در کوتاه‌ترین زمان به نتیجه مطلوب برسد.

وی تصریح کرد: فرسودگی بنا، استفاده از مصالح ساختمانی بسیار قدیمی و نشست‌هایی که در برخی قسمت‌های سازه‌ای بنا وجود دارد، نیاز به پایش لحظه‌ای و مستمر دارد و نمی‌توان برای کل پروژه تصمیم واحدی گرفت و این امر نیازمند دقت زیاد در اجرای مرمت بناست؛ بنابراین بخشی از تأخیر به وجودآمده نیز به همین دلایل بوده است.

پیگیری برای اعتبار ویژه بهسازی بافت تاریخی پیرامون حرم

ثابتی ادامه داد: با توجه به سفر نزدیک وزیر گردشگری به مشهد، پیگیر تخصیص اعتبارات لازم برای مرمت آثار ملی به ویژه در شهر مشهد و به طور خاص پروژه‌های بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی خواهیم بود تا شاهد سرعت گرفتن اجرای طرح‌های مرمت و احیای آثار تاریخی باشیم.

حمید سرابی مقدم، کارشناس «اچ اس ای» و ایمنی شهرداری منطقه ثامن، در حاشیه این بازدید با بیان اینکه از نظر شهرداری اولویت مرمت سرای عزیزا... اف در مقوله استحکام بخشی بنا و تأمین ایمنی شهروندان است، گفت: باید زمان بندی مشخص و فوری در اجرای استحکام بخشی بنا لحاظ شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->