آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت اعلام زمان ثبت‌ نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴
سرخط خبرها

«روغن تخم‌مرغ» چیست؟ + فواید و طرز تهیه آن

  • کد خبر: ۸۳۵۹۰
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
«روغن تخم‌مرغ» چیست؟ + فواید و طرز تهیه آن
زرده تخم مرغ به دلیل داشتن مواد مغذی بسیار در آن فواید بسیاری برای بدن دارد. به همین دلیل روغن به دست آمده از آن در زمینه سلامتی نیز بسیار مورد توجه است.

به گزارش شهرآرانیوز، روغن زرده تخم مرغ محصولی است که به صورت مستقیم از زرده تخم مرغ به دست می‌آید و برای فراوری آن نیاز است که سفیده از زرده جدا شود. این روغن طبیعی کاربردهای خوراکی و زیبایی فراوانی دارد ولی اثربخشی آن روی موها باعث محبوبیت و رواج روغن تخم مرغ شده است. در ادامه‌ این مطلب سعی می‌کنیم اطلاعات مفیدی را در مورد این محصول ارائه دهیم.

روغن زرده تخم مرغ چیست؟

یک منبع عالی برای تامین پروتئین ها، زرده ی تخم مرغ می باشد. زرده تخم مرغ سرشار از انواع ویتامین ها می باشد. ویتامین هایی نظیر E ،K ،D ،B12 ،B1 ،B6، علاوه براین زرده حاوی فولیک اسید، کلسیم، آهن، مس، روی، نیز می باشد.

وجود کاروتیوئیدها در زرده تخم مرغ که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند، برای سلامت چشم ها بسیار موثر واقع می شود.

تمامی خواص روغن تخم مرغ

اگر به دنبال یک روغن طبیعی موثر برای رفع چین و چروک ها و سلامت پوست و موهایتان هستید، روغن تخم مرغ یکی از بهترین گزینه ها است. طب سنتی از سال های پیش تاکنون از این ماده در سلامت و زیبایی استفاده های زیادی می کند. ترکیبات موجود در این روغن باعث بازسازی و جوان سازی پوست می شود. هم چنین این روغن در درمان بسیار از بیماری ها نیز کاربرد فراوانی دارد.

درمان سوختگی

مواد طبیعی موجود در این روغن به هنگام سوختگی کمک فراوانی می کند. سوختگی علاوه بر تغییر شکل فیزیکی باعث زمینه سازی عفونت ها هم می شود. روغن تخم مرغ هم از این عفونت ها جلو گیری می کند هم به ترمیم و بازسازی پوست آسیب دیده کمک فراوانی می کند.

نرم کننده پوست

شما می توانید به جای استفاده از لوسیون ها و کرم ها که مواد شیمیایی دارند از روغن تخم مرغ به عنوان نرم کننده استفاده کنید. این ماده با داشتن خواص آب رسانی به پوست یک نرم کننده طبیعی محسوب می شود.

تقویت موها

این روغن به صورت معجزه آسایی در تقویت موها تاثیر گذار است. موها بر اثر رنگ، دکلره و یا هر مواد شیمیایی دیگری آسیب می بینند. این جاست که روغن تخم مرغ با خاصیت نرم کنندگی به ترمیم این آسیب ها می پردازد. اگر موهای خشکی دارید به شدت استفاده از این محصول توصیه می شود. روغن تخم مرغ با باز سازی سلول های پوست مو، باعث تقویت و رشد مو های نرم و لطیف می شود. یکی دیگر از خواص معجزه آسای این روغن این است که از سفیدی موها و ریزش آن ها جلو گیری می کند.

جوان نگه داشتن پوست

پوست در معرض مواد شیمیایی موجود در محیط اطراف زندگی قرار دارد و این مواد شیمیایی باعث ایجاد چین چروک ها می شود. مسلم است که نمی شود جلوی روند طبیعی پیر شدن پوست را گرفت. اما می توان از مواد مراقبتی استفاده کرد که این روند زودتر اتفاق نیفتد و یا حتی کند تر شود. استفاده از روغن تخم مرغ برای کاهش روند پیری پوست موثر است. تخم مرغ با داشتن ماده ای به نام کاتالاز باعث از بین رفتن مواد شیمیایی می شود که از محیط اطراف در پوست شما نفوذ کرده اند.

فواید روغن تخم‌مرغ+ طرز تهیه آن

کاهش التهابات پوست

از دیگر خواص روغن تخم مرغ کاهش میزان التهابات پوستی می باشد. التهابات پوستی که به دلیل آسیب یا عفونت ها اتفاق می افتد را می توان با روغن طبیعی تخم مرغ درمان کرد.

دیگر خواص عمده روغن تخم مرغ

اگر کودک شما به سستی کمر یا شب ادراری دچار است، این روغن در درمان این مشکل مفید می باشد.

یکی دیگر از خواص روغن زرده تخم مرغ برای تقویت و پر پشت شدن ریش و سبیل می باشد. برای پر پشت شدن مژه ها و موها، و جلوگیری از ریزش ابرو نیز روغن زرده تخم مرغ کاربرد فراوانی دارد.

برای درمان جای زخم، جوش و قارچ ها روغن زرده تخم مرغ بسیار موثر است. هم چنین در از بین رفتن شوره سر نیز کمک فراوانی می کند.

اگر از این روغن برای درمان ریزش مو استفاده می کنید، به این شیوه عمل کنید. قبل از اینکه روغن را به مو های خود آغشته کنید توجه کنید که موها کاملا تمیز باشد. روغن را روی مو های خود بمالید و آن ها را با کلاهی بپوشاند. حدود دو تا سه ساعت صبر کنید. سپس موها را با آب و یک صابون گیاهی مناسب شست شو دهید. بهتر است هفته ای یکبار از این روغن برای درمان ریزش مو استفاده کنید.

لازم به ذکر است از این روغن در درمان میگرن تقویت عضلات بدن می توان استفاده کرد. همچنین کاهش دردهای موضعی را می توان به عنوان یکی دیگر از خواص روغن زرده تخم مرغ بر شمرد. ضمن اینکه برای آشنایی با خواص پوست تخم مرغ و خواص پودر سفیده تخم مرغ می توانید کلیک نمایید.

فواید روغن تخم‌مرغ+ طرز تهیه آن

طرز تهیه روغن زرده تخم مرغ

برای ساختن این روغن ابتدا قابلمه ای را آب کنید و تخم مرغ ها را درون آن بگذارید. قابلمه را روی شعله قرار دهید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه منتظر بمانید. سپس تخم ها را از آب خارج کنید و کمی صبر کنید تا سرد شود. پوست آن ها را جدا کرده و از وسط دو قسمت کنید.

با کمک قاشق بخش زرده ی تخم مرغ ها را جدا کنید. آن ها را به خوبی له کنید و سپس درون تابه ای بریزید و روی شعله ی گاز قرار دهید. و شعله را کم کنید.

زمانی که زنگ زرده تخم مرغ ها تیره شد (ممکن است از آن ها دود بلند شود این امر طبیعی است) آن ها را کاملا له کنید و مرتبا هم بزنید. تا زمانی که آن ها به روغن بیفتد اینکار را ادامه دهید.

هنگامی تخم مرغ ها کاملا روغن خود را پس دادند، تابه را کنار بگذارید تا مواد سرد شود.

مواد را از یک صافی رد کنید تا روغن از تخم مرغ جدا شود. آن را درون یک ظرف مناسب بریزید.

در نگه داری این روغن به چند نکته توجه داشته باشید که روغن را داخل ظرف پلاستیکی نریزید و بدانید که زمان انقضای این روغن اگر در یخچال نگه داری می کنید سه سال است اما در دمای محیط اتاق بیش از یک سال منقضی می شود.

منبع: برترین‌ها

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->