اهدای «شرح نهج‌البلاغه» نوشته رهبرمعظم انقلاب به رئیس جمهور منتخب کار رسمی دولت چهاردهم؛ امروز پس از تنفیذ توسط رهبر انقلاب آغاز می‌شود حمله توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به مزارع شبعا (۷ مرداد ۱۴۰۳) کشته شدن یک نظامی اسرائیلی دیگر در نوار غزه واکنش‌ها به کشتار «مجدل شمس» توسط اسرائیل موشک ضدهوایی "اسرائیل"، علت حادثه مجدل شمس بوده است قالیباف: عزم مجلس شورای اسلامی برای حداکثر تعامل با دولت چهاردهم است حمله حزب‌الله به سامانه پهپادی اسرائیل + فیلم (۶ مرداد ۱۴۰۳) شمار کشته‌های حمله به مجدل شمس در جولان اشغالی سوریه به ۱۱ نفر رسید دفتر ناتو در اردن مرکز هماهنگی و پشتیبانی از امنیت اسرائیل است تجمع اعتراضی علیه تعطیلی مرکز اسلامی مسلمانان در فرانکفورت آلمان تظاهرات علیه نتانیاهو در تل‌آویو ادامه دارد + فیلم (۶ مرداد ۱۴۰۳) اظهارات تحریک‌آمیز مقامات صهیونیست در پی حادثه «مجدل شمس» آیا نتانیاهو با هریس اختلاف دارد؟ حزب‌الله لبنان، حمله به «مجدل الشمس» جولان اشغالی را تکذیب کرد ۹ کشته و ۳۰ زخمی در حمله پهپادی به جولان اشغالی جنگنده سوخوی ۳۴ روسیه سقوط کرد (۶ مرداد ۱۴۰۳) شهادت سه رزمنده دیگر حزب‌الله در راه قدس (۶ مرداد ۱۴۰۳) کره جنوبی برای مذاکره با کره شمالی شرط گذاشت ناو هواپیمابر آمریکایی از ورود به دریای سرخ خودداری کرد زخمی‌شدن ۱۱ صهیونیست در حمله پهپادی به جولان اشغالی (۶ مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

شورای امنیت سازمان ملل انفجار قندهار را محکوم کرد

  • کد خبر: ۸۴۱۹۴
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
شورای امنیت سازمان ملل انفجار قندهار را محکوم کرد
شورای امنیت با صدور بیانیه‌ای به شدت حمله تروریستی به مسجد شیعیان در شهر "قندهار" واقع در جنوب افغانستان که در آن ده‌ها تن کشته شدند را محکوم کرد و خواستار مجازات عاملان این جنایت شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ به نقل از روسیا الیوم، در بیانیه مذکور همچنین آمده است: حمله تروریستی قندهار پس از وقوع چندین حمله اخیر به مکان‌های مذهبی در افغانستان به ویژه حمله هفته اخیر به مسجدی در شهر "قندوز" در شمال این کشور انجام شده است.

اعضای شورای امنیت به خانواده قربانیان تسلیت گفته و بر لزوم مجازات عاملان این اقدام تروریستی، طراحان، سازمان دهندگان و حامیان مالی آن و ارجاع آنها به دستگاه قضایی تاکید کردند.

اعضای شورای امنیت همچنین از تمامی کشورها خواستند تا در این زمینه با همه طرف‌های ذی‌ربط همکاری موثر و کارآمدی داشته باشند و با هر روشی با تهدیدهای صلح و امنیت بین‌المللی ناشی از اقدامات تروریستی مبارزه کنند.

از سوی دیگر، وزارت خارجه آمریکا نیز حمله به این مسجد شیعیان در شهر  قندهار را محکوم کرد.

در همین راستا، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: ما به شدت حمله به مسجد شیعیان در قندهار را که سومین حمله از نوع خود در این ماه است را محکوم می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: ما به خانواده قربانیان تسلیت می‌گوییم و این حق ملت افغانستان است که در  صلح و امنیت زندگی کنند و به عبادت بپردازند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->