نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است تصویب افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۳ تامین کامل امنیت آزمون سراسری ۱۴۰۳ در مشهد | گزارشی از تقلب ارائه نشده است
سرخط خبرها

طاعون، منطقه سالوک اسفراین را قرنطینه کرد

  • کد خبر: ۸۴۱۹۹
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
طاعون، منطقه سالوک اسفراین را قرنطینه کرد
منطقه حفاظت شده سالوک در خراسان شمالی به علت شیوع طاعون قرنطینه شد.

به گزارش شهرآرانیوز، معاون فنی اداره کل محیط زیست خراسان شمالی از قرنطینه شدن منطقه حفاظت شده سالوک در شهرستان اسفراین خبر داد.

لشگری با اشاره به شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR) در این منطقه حفاظت شده میان جمعیت کل، بز، قوچ، میش و آهو اظهارکرد: تاکنون لاشه ۱۴ راس از این گونه‌های حیوانی در منطقه پیدا شده است.

وی افزود: برای کنترل بیماری، منطقه قرنطینه شده است یعنی رفت و آمد به این منطقه ممنوع شده و به شدت تحت کنترل قرار گرفته است.

لشگری در پاسخ به این سوال که دو روزی است لاشه‌ای از حیوانات تلف شده پیدا نشده است و می‌توان گفت بیماری کنترل شده است؟ بیان کرد: هنوز به صورت ۱۰۰ درصد نمی‌توان گفت که بیماری تحت کنترل درآمده است و در این راستا پایش محیط بان‌ها در منطقه در حال انجام است.

به گفته وی ضدعفونی کردن آبشخور‌ها نیز در این منطقه به صورت مستمر در حال انجام است.

این مقام مسئول ادامه داد: در حال حاضر ۱۰ اکیپ دو نفره محیط بان در منطقه مستقر شده و منطقه را تحت پایش قرار داده اند.

وی یکی از مهمترین نیاز‌های این اداره کل برای کنترل بیماری طلوعون نشخوارکنندگان کوچک را علوفه مغذی دانست و توضیح داد: از آنجاییکه یکی از عواملی که سبب می‌شود تا بیماری چه در انسان و چه در حیوانات زود گسترش یابد، ضعف بدن است و خشکسالی موجب شد تا امسال جمعیت حیات وحش تغذیه مناسبی نداشته باشند در نتیجه در مقابل بیماری‌ها نیز ضعیف شده اند.

معاون فنی اداره کل محیط زیست خراسان شمالی ادامه داد: تاکنون لاشه‌های حیوانات تلف شده پیدا شده، حیواناتی بوده اند که یا بره بوده و یا بسیار لاغر بوده اند.

وی تصریح کرد: در همین راستا از استانداری درخواست شده تا اعتباری را برای تهیه علوفه مغذی منطقه در اختیار این اداره کل قرار گیرد که هنوز پاسخی دریافت نشده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->