شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد
سرخط خبرها

رسیدن موج ششم کرونا قطعی است | تنها راه عبور، واکسیناسیون است

  • کد خبر: ۸۴۲۹۱
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
رسیدن موج ششم کرونا قطعی است | تنها راه عبور، واکسیناسیون است
معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد: با وجود تک‌رقمی‌شدن تعداد فوتی‌های کرونا در مشهد، وضعیت کنونی بسیار شکننده است

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ ترجیع‌بند صحبت‌های این روز‌های مسئولان بهداشتی کشور، آغاز موج ششم کروناست. کاهشی‌شدن آمار‌ها و حال‌وهوای وضعیت کرونایی ایران و به‌ویژه خراسان‌رضوی که بعد از حدود شش‌هفت‌ماه دوباره آمار فوتی‌هایش تک‌رقمی شده، شاید به‌نوعی آرامش قبل از طوفان احتمالی موج جدید است؛

موجی که به گفته کارشناسان، تنها راه عبور کم‌تلفات از آن، واکسیناسیون است و با وجود تزریق بیش از ۷۰ میلیون دز واکسن کرونا در کشور و حدود ۳ میلیون و ۸۵۹ هزار دز در خراسان‌رضوی، هنوز تا رسیدن به نقطه ایمنی جمعی که تزریق واکسن به ۷۰ درصد از مردم است، فاصله داریم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد در گفتگو با خبرنگار ما، با تأیید کاهش مرگ‌ومیر‌های کرونایی در شهر، گفت: از پانزدهم مهر آمار فوتی‌های کرونایی مشهد تک‌رقمی شده است، اما این نکته را باید گوشزد کرد که این وضعیت بسیار شکننده است و با آغاز موج جدید کرونا در کشور، این آمار‌ها و روند کنونی بی‌شک تغییر خواهد کرد.

واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌ها؛ راه عبور از موج بعدی

براساس آماری که وزارت بهداشت منتشر کرده است، پوشش واکسیناسیون در خراسان‌رضوی ۶۷ درصد است و فقط ۲۷ درصد از مردم خراسان‌رضوی ۲ دز واکسن دریافت کرده‌اند و همچنان راه زیادی تا واکسینه‌شدن ۷۰ درصدی کل استان وجود دارد.

سیدجواد حسینی در این‌باره بیان کرد: تنها راه عبور کم‌تلفات از موج بعدی، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و واکسیناسیون است. همه مردم، به‌ویژه زنان باردار و کودکان ۱۲ تا ۱۷ سال و آن‌هایی که تا امروز به هر دلیل واکسن دریافت نکرده‌اند، برای واکسینه‌شدن به پایگاه‌های تجمیعی و مراکز منتخب مراجعه کنند.

وی افزود: بروز موج بعدی قطعی است و ما موج دیگری از کرونا را تجربه خواهیم کرد و به‌وسیله واکسیناسیون می‌توانیم با ایمنی بیشتر و تلفات کمتر این موج را پشت سر بگذاریم.

عضو ستاد اجرایی مقابله با کرونا در دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد نیز از محاسبه موجودی داروخانه‌های بیمارستانی به مدت ۲ ماه خبر داد و گفت: برآورد داروی مصرف در خیز قبلی کرونا انجام شده است.

به گزارش وبدا، محمدرضا صابری افزود: موجودی داروخانه‌های بیمارستانی دانشگاه نیز برآورد شده است. بر این اساس مقدار لازم برای مصرف ۲ ماه محاسبه و به همه بیمارستان‌ها اعلام شده است که ۲۰ قلم داروی لازم برای کرونا را تهیه کنند.

موج جدید از آخرین روز‌های مهر

علی‌اصغر انجیدنی، دبیر ستاد اجرایی مدیریت کرونا در دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد هم با اشاره به اینکه وقوع موج ششم کرونا دور از انتظار نیست، بیان کرد: رخداد خیز ششم از انتهای مهرماه دور از انتظار نیست. به‌این دلیل قرارگاه همچنان پرتوان برای ظرفیت‌سازی درمان سرپایی و بستری کار‌هایی انجام می‌دهد و با وجود نظارت‌های شدید کارشناسان بهداشت، به‌دلیل مناسبت‌های مذهبی روز‌های آخر ماه صفر احتمال خیز بعدی کرونا وجود دارد؛ بنابراین کمیته‌های ستاد اجرایی مقابله با کرونا برای آمادگی مقابله با خیز بعدی، به‌صورت ۲۴ ساعته فعال است.

واکسیناسیون ۱۲۰ هزار نفری عالی است

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد هم با بیان اینکه عدد آزمایش‌های مثبت به کمتر از ۱۵ درصد رسیده است، گفت: این روز‌ها آمار مراجعه در مقایسه با روز‌های اوج خیز پنجم، کاهش ۱۵۰۰ نفری دارد و با وجود اینکه میزان مراجعات و موارد مثبت کووید به نسبت هفته‌های قبل کاهش چشمگیری داشته است، در وضعیت کنونی نگران افزایش مراجعه‌ها و آزمایش‌های مثبت هستیم و به همین دلیل همه ۴۲ مرکز منتخب کرونا در مشهد به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

محمدحسن درخشان ادامه داد: درصد واکسیناسیون پس از موج پنجم بحران کرونا با وجود فراوانی انواع واکسن‌ها، کمتر از حد انتظار بوده است. در این‌باره ایده‌آل ما واکسیناسیون ۱۲۰ هزار نفر در هر روز است و همه مراکز آماده ارائه خدمات واکسیناسیون هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->