شهردار مشهد مقدس: در امر خلاقیت و نوآوری رتبه یک را در کشور داریم | راه‌اندازی سامانه‌ای برای شناسایی مسائل و مشکلات شهر در برنامه میان‌مدت شهرداری مشهدمقدس، نوآوری و هوشمندسازی در اولویت قرار گرفته است دوره ششم مدیریت شهری مشهدمقدس به خلاقیت و نوآوری اهمیت ویژه‌ای می‌دهد باید ظرفیت‌های بسیج را به افراد فعال در عرصه علم و فناوری معرفی کنیم آغاز اولین رویداد خلاقیت و نوآوری در مشهدمقدس از امروز (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بهره برداری از بوستان‌های ویژه بانوان در مشهدمقدس کشف‌رود، رودی به قدمت میلیون‌‌ها سال آغاز عملیات محلول‌پاشی برگی در فضای سبز شهری مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) متروی مشهد از واگن‌های ملی بهره‌مند می‌شود خلاقیت و نوآوری ضرورت توسعه شهری قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد
سرخط خبرها

احتمال ورود موج ششم کرونا از پایان ماه مهر به مشهد

  • کد خبر: ۸۲۶۵۲
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
احتمال ورود موج ششم کرونا از پایان ماه مهر به مشهد
در آستانه شهادت حضرت امام رضا(ع) نه تنها خبری از ممنوعیت و جریمه برای ورود به مشهد نیست، بلکه اجرای دستورالعمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد که برای مراسم‌های دهه پایانی صفر تهیه شده است هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ حدود دو هفته پیش و هم زمان با نارنجی شدن وضعیت هشدار مشهد، دبیر ستاد استانی کرونا اعلام کرد که این ستاد نامه درخواست اعمال محدودیت در ورودی‌های زمینی مشهد مشابه روز‌های پایانی مردادماه را به ستاد ملی ارسال کرده و منتظر پاسخ به این نامه است. اکنون به نظر می‌رسد زرد شدن وضعیت شهر مشهد و لغو ممنوعیت ورود به این شهر با تغییر رنگ هشدار در فاصله چندروز مانده به ایام شهادت امام رضا (ع) پاسخ روشنی به نامه و درخواست ستاد کرونای خراسان رضوی است.

حالا نه تنها خبری از ممنوعیت و جریمه برای ورود به مشهد نیست، بلکه اجرای دستورالعمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد که برای مراسم‌های دهه پایانی صفر تهیه شده است هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد که ابلاغ و اجرای این شیوه نامه در گرو تأیید و تصویب در ستاد استانی کروناست.

محمدعلی کیانی در نشست خبری ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به کاهشی بودن آمار‌های مربوط به این بیماری در شهر مشهد گفت: با اعلام رنگ زرد برای شهر مشهد، طبیعی است که به دلیل سفر زائران به شهر، شرایط متفاوتی را در مقایسه با سال قبل تجربه خواهیم کرد. سال گذشته به دلیل وضعیت خاص مشهد، حضور زائر ممنوع بود و اجازه برگزاری مراسم داده نشد، ولی همان طور که اعلام کردم، امسال شرایط فرق می‌کند و اگر هم کسی قصد سفر به مشهد را دارد، باید شیوه نامه‌های بهداشتی را تمام وکمال رعایت کند.

به مشهد سفر نکنید

وی ادامه داد: توصیه ما این است که کسی در شرایط کرونایی فعلی به مشهد سفر نکند. هرچند آمار‌ها کاهشی است و وضع مطلوب است، اما این وضعیت پایدار نیست و نگران هستیم که ازدحام ها، آمار‌ها را دوباره افزایشی کند، به ویژه که هنوز واکسیناسیون کامل نشده است و به مرحله ایمنی جمعی نرسیده ایم و به هیچ عنوان نباید ریسک کنیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد از بیماریابی فعال در ۱۰ نقطه اصلی ورود به مشهد خبر داد و تصریح کرد: از امروز و فردا در ترمینال‌های مسافربری، راه آهن و فرودگاه و همچنین مسیر‌های ورود به مشهد از قوچان، طرقبه و شاندیز، سرخس، کلات، نیشابور، خیابان حر ۸۸ و میدان معراج از همه مسافران شرح حال گرفته و تب سنجی انجام می‌شود و درصورت وجود نشانه‌ای از بیماری، تست سریع از آن‌ها گرفته می‌شود که اگر این تست مثبت باشد فرد به قرنطینه خواهد رفت.

کیانی افزود: این کار چند روزی است که در فرودگاه انجام می‌شود و تا امروز با همین روش چندین بیمار پیدا و به قرنطینه فرستاده شده اند.

وی با بیان اینکه دستورالعمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای مراسم دهه پایانی صفر آماده است گفت: شرایط پیش بینی پذیر نیست و اجرا و ابلاغ آن بستگی به نظر ستاد استانی کرونا دارد و اعضا هنوز در حال بحث و تبادل نظر بر روی آن هستند و هیچ نظر قطعی‌ای درباره اجرا یا عدم اجرای آن به دست ما نرسیده است.

ستاد ملی کرونا باید محدودیت تصویب کند

کیانی در ادامه و با اشاره به عدم تعیین محدودیت ویژه در روز‌های پیش رو برای شهر مشهد افزود: اکنون وضعیت کرونا در استان زرد است و هنوز هم شرایط و ممنوعیت ویژه‌ای برای این روز‌ها در نظرگرفته نشده است. مرجع تصمیم گیرنده برای اعلام و ابلاغ محدودیت‌های جدید و ویژه هم ستاد ملی کروناست نه ستاد استانی و آ ن‌ها باید این کار را انجام بدهند. از مردم درخواست می‌کنیم اگر هم به مشهد سفر می‌کنند، شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند که مانع از بروز موج جدید یا جهش ناشناخته دیگری شود. البته آن‌هایی که نشانه‌های بیماری کرونا را دارند از مسافرت به مشهد خودداری کنند و در قرنطینه بمانند.

بیشتر مشاغل مشهد در شرایط کنونی اجازه فعالیت دارند

به گزارش وبدا، دبیر ستاد اجرایی مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد از آمادگی این دانشگاه در مقابل شیوع احتمالی موج ششم کرونا در استان خراسان رضوی خبر داد.
علی اصغر انجیدنی افرود: اگرچه شاهد روند کاهشی مبتلایان در مشهد و بیشتر شهرستان‌های خراسان رضوی هستیم، اما با توجه به برپایی مناسبت‌های روز‌های گذشته و پیش رو، احتمال ورود موج ششم در اواخر مهرماه امسال دور از انتظار نیست.

رئیس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز اعلام کرد که با تغییر رنگ بندی کرونایی مشهد از نارنجی به زرد، اکنون بیشتر مشاغل در این شهر اجازه فعالیت دارند.

محمد باباخانی افزود: اکنون تنها برخی از مشاغل در گروه شغلی ۴ مانند گیم نت‌ها و باغ وحش اجازه فعالیت ندارند و بقیه با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و ظرفیت مربوط می‌توانند فعال باشند.

وی خاطرنشان کرد: در وضعیت قرمز کرونا تنها مشاغل ضروری مانند آتش نشانی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و نانوایی‌ها اجازه فعالیت داشتند و فعالیت سایر مشاغل ممنوع بود، اما در رنگ بندی نارنجی و زرد فعالیت بیشتر مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ با رعایت ظرفیت لازم و محدودیت‌های مربوط انجام پذیر است.

محمدجعفر صادقی مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز با اشاره به اینکه مراجعه مردم به مراکز واکسیناسیون کم است، گفت: تا دو برابر میزانی که روزانه واکسن تزریق می‌کنیم ظرفیت تزریق وجود دارد و باید مردم را برای انجام واکسیناسیون اقناع کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->