دزد‌های پشت‌بامی روی پله آخر

  • کد خبر: ۸۴۵۶۵
  • ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰
دزد‌های پشت‌بامی روی پله آخر
۶ سارق که با شگرد‌های گوناگون اموال مردم را تاراج می‌کردند، در مشهد دستگیر شدند.

محمد جواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ چندین بار برای خرید لوازم کم ارزش به مغازه آمده بودند. صاحب مغازه از آنجایی به آن‌ها مشکوک شده بود که این ۲ نفر در هر بار حضور در مغازه، مدام به سقف مغازه نگاه می‌کردند. اما کاری نکرده بودند که بخواهد پای پلیس به میان کشیده شود. صاحب مغازه آن شب هم مثل همیشه در دکان را بست و راهی منزل شد، اما در دلش آشوب بود و علتش را نمی‌دانست.

این دل شوره در لحظاتی آن قدر زیاد شد که مجبور شد برای چک کردن قفل و بست مغازه بازگردد، اما وقتی به نزدیک مغازه رسید، متوجه سایه‌هایی شد که روی پشت بام مغازه اش دیده می‌شدند. او همان طور که در تاریکی مخفی شده بود، دید که ۲ نفر با یک طناب خود را به پشت بام مغازه رسانده و درحال سرقت کالا‌های انبار شده او روی بام هستند.

بدون درنگ موضوع را به پلیس اطلاع داد و با حضور مأموران کلانتری دوازدهم مشهد، متهمان دستگیر و به کلانتری منتقل شدند. البته این تنها یکی از پرونده‌های سرقت از پشت بام بود که در مشهد گشوده شد، زیرا تیم دیگری از همین کلانتری نیز در پیگیری سرقت از یک مهمان پذیر با ردزنی متهم، متوجه شدند که سارق از پشت بام وارد این ساختمان شده و پس از سرقت از همان محل گریخته است.

ماجرای سرقت از پشت بام‌ها به عنوان مکان‌هایی که کمترین میزان رفت وآمد را دارند از چندی پیش در مشهد مشاهده شده است، ارتباط پشت بامی برخی ساختمان‌ها با یکدیگر، وجود وسایل مختلف همچون کولر‌ها و تبدیل به انباری شدن برخی از بام‌ها همه موجب شده تا سارقان که نمی‌توانند روی زمین خود را از چشم مردان قانون مخفی کنند، روی بام‌ها از مردم سرقت کنند. موضوعی که با دستور سرهنگ حسین دهقانپور، فرمانده انتظامی مشهد در دستور کار تیم‌های تجسس کلانتری‌های مشهد قرار گرفت.

دستگیری متهمان روی بام یک مغازه

مأموران کلانتری امام رضا (ع) مشهد با دریافت گزارش سرقت از یک مغازه بلافاصله در محل حاضر شدند. با راهنمایی‌های برخی از شهروندان حاضر در محل، مشخص می‌شود که این کاسب از پشت بام مغازه اش به عنوان انباری استفاده می‌کرده و ۲ سارق سودجو نیز با سوءاستفاده از این موقعیت پس از تعطیلی شبانه به منظور سرقت با استفاده از یک رشته طناب خود را به بام این واحدتجاری می‌رسانند. اما مالک این واحد تجاری متوجه موضوع می‌شود و پلیس را مطلع می‌کند.

مأموران در این عملیات ۲ مرد ۴۶ و ۵۴ ساله را دستگیر می‌کنند که با طناب پیچ کردن کالا‌های موجود روی پشت بام قصد داشتند این کالا‌ها را به سطح خیابان منتقل کنند و بدزدند. با انتقال متهمان به کلانتری مشخص می‌شود که هر ۲ معتاد و سابقه دار هستند و متهم ۴۶ ساله ۵ فقره سابقه سرقت در کارنامه سیاهش دارد، تحقیقات از این افراد ادامه دارد.

مخفی شدن سارق در مهمان پذیر

یکی دیگر از پرونده‌هایی که مأموران کلانتری دوازدهم مشهد آن را حل کردند، ماجرای سرقت موتور کولر‌های یک مهمان پذیر در مشهد بود. با ورود تیم تجسس کلانتری به محل مشخص شد که فرد یا افرادی بدون به جا گذاشتن هیچ اثری اقدام به این سرقت‌ها کرده اند.

برخلاف تصور مالک مهان پذیر و خدمه آن که فکر می‌کردند سارق از کوچه به این ساختمان نفوذ کرده است، مأموران با بررسی دوربین‌های مداربسته متوجه شدند که مردی جوان برخلاف انتظار همه، از پله‌های پشت بام وارد این مکان شده و سپس از همان راه نیز برگشته است.

مأموران با چهره زنی متهم، توانستند این فرد را که اتاقی در مهمان پذیر هم جوار این واحد اقامتی داشت شناسایی و دستگیر کنند. متهم ابتدا منکر وقوع جرم بود، اما ادله محکم و تصاویر ضبط شده از سوی دوربین‌های مداربسته همه حکایت از ارتکاب جرم او داشت، موضوعی که موجب شد تا این فرد به جرمش اعتراف کند.

براساس اظهارات متهم او با شناسایی این ۲ مهمان پذیر که از پشت بام به هم راه داشته اند در یکی از آن‌ها اتاق گرفته و از طریق پشت بام اقدام به سرقت موتور‌های کولر کرده است.
در ادامه او اعتراف کرد که موتور‌های کولر را در طبرسی شمالی به فردی فروخته که مال خر نیز شناسایی و دستگیر شده است.

کشف انباری مملو از کالا‌های سرقتی

تیم تجسس کلانتری هفت تیر مشهد در راستای اجرای طرح تشدید مقابله با سرقت، به یک خودرو سواری پراید که تنها یک پلاک داشته مظنون می‌شوند. مأموران با تعقیب نامحسوس این خودرو متوجه می‌شوند که راننده آن در حال پرسه زنی در خیابان‌ها به منظور شناسایی سوژه‌هایی برای سرقت است.

مأموران با دستور ایست به راننده خودرو از او می‌خواهند تا متوقف شود، اما راننده به قصد فرار به سرعت خود اضافه می‌کند و هم زمان مقداری از وسایل را ازخودرو به بیرون پرتاب می‌کند. بالأخره این خودرو در بولوار حافظ متوقف می‌شود و مأموران متوجه می‌شوند که متهم یک کپسول هوابرش نیز درون صندوق عقب تعبیه کرده است.

بررسی هویت متهم نشان داد که این فرد یک تبعه خارجی است. مأموران با اعلام موضوع به اسماعیل رحمانی، معاون دادستان مرکز خراسان رضوی و دریافت دستور قضایی، تحقیقات از متهم را آغاز کردند.
متهم در بازجویی‌ها فرد دیگری را معرفی کرد که پی جویی این فرد مأموران را به بولوار طبرسی کشاند جایی که انباری مملو از کالا‌های سرقتی شناسایی و متهم دوم نیز دستگیر شد. مأموران در بازرسی از این مکان تعدادی کپسول گاز خودرو، چند دستگاه کپسول هوابرش، چند دوربین چشمی، تعدادی رینگ و لاستیک، کولر گازی، دستگاه جوش و... را کشف کردند. تحقیقات در این باره نیز ادامه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->