ویدئو | اقدام عجیب خلبان ایرانی علیه مسافران ناراضی کیش - تهران فعالیت حضوری مدارس و دانشگاه‌ها فردا (شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰) بررسی می‌شود مدارس قوچان فردا (شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰) تعطیل شدند محدودیت‌های تزریق واکسن آسترازنکا در مشهد اعلام شد (۸ بهمن ۱۴۰۰) ویدئو | تزریق دوز سوم واکسن کرونا اجباری خواهد شد (۸ بهمن ۱۴۰۰) کشف جسد یک زن میانسال در ارتفاعات زکریای مشهد آخرین آمار کرونا تا ۸ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۶۷۵۷ ابتلا و ۲۳ فوتی جدید کرونا در کشور اثربخشی دُزهای یادآور در کاهش خطر مرگ ناشی از اُمیکرون چقدر است؟ معاون وزیر بهداشت: ۲ دوز واکسن فقط ۱۰ درصد ایمنی در مقابل اومیکرون ایجاد می‌کند مشهد نارنجی شد | شهرهای قرمز به عدد ۷ رسیدند + نقشه رنگ بندی چند روش عالی برای درمان‌ خانگی سرماخوردگی موجودی آسترازنکا در خراسان رضوی تمام شد وزیر بهداشت: عملا وارد پیک ششم شده‌ایم آخرین آمار کرونا تا ۷ بهمن ۱۴۰۰ | شناسایی ۱۴۲۸۵ بیمار جدید در کشور، فوت ۳۰ تن دیگر حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ مشخص شد (۷ بهمن ۱۴۰۰) قتل پدر به دست فرزندش در رفسنجان کرمان ضرورت تعیین دستمزد واقعی و بهبود قدرت معیشت کارگران در سال آینده دستگیری افرادی که به اسم دوربین مخفی مردم را اذیت می‌کردند + فیلم نگاهی به واقعه محاصره لنینگراد واژگونی مینی بوس در جاده سنتو مشهد + فیلم
خبر فوری

ترک یک ‎اعتیاد برای درک شادی

  • کد خبر: ۸۶۱۰۰
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷
ترک یک ‎اعتیاد برای درک شادی
تکتم جاوید، روزنامه نگار

آیا هر روز از مشکلات زندگی مشترکتان با همکارتان حرف می‌زنید؟

‎آیا به هر بهانه‌ای دوباره دعوا‌های خانوادگی قدیمی را بازگو می‌کنید؟

‎آیا همه دوستان و اطرافیانتان از مشکلات شخصی و کاری شما خبر دارند؟

‎برای خیلی‌هایمان پاسخ مثبت است. از ابتدای صبح تا لحظه خواب، به هر بهانه‌ای از بدبختی‌هایمان یاد می‌کنیم و ظلمی را که بر ما رفته است برای دیگری شرح می‌دهیم و تنها با همین یک ویژگی اخلاقی می‌توان اطمینان داد که بعید است دیدگاه مثبت و زندگی شاد به سراغ ما بیاید.

‎جایی نوشته بود «صحبت‌کردن درباره مشکلات شخصی بزرگ‌ترین اعتیاد ماست.» و این اعتیاد بین زنان بسیار مشهود است. احساس‌های دردناک فراوان‌اند و تجربه آن‌ها به من و شما پیام می‌دهند که چیزی در جایی نادرست است، اما این خودمان هستیم که انتخاب می‌کنیم در رویارویی با این احساسات چه کنیم.

همیشه فرصت برای صحبت از درد‌ها و رنج‌ها را داشته و از آن به قدر کافی بهره گرفته‌ایم. اکنون زمان آن رسیده است که از شادی‌هایمان صحبت کنیم.

مسئله اینجاست که مرور و تکرار رنج‌ها و غم‌ها نه‌تن‌ها حال ما را بهتر نمی‌کند بلکه احساس تلخ اولیه را در ما بیدار خواهدکرد. به جای تکرار بیهوده باید کاری کنید. شاید مشکل را حل نکنید، اما به محض شروع کوچک‌ترین تلاش، حس بهتری می‌یابید. به این ترتیب، به محض اینکه ضمیر ناخودآگاه شما باور کند امید بازگشته است، حس خوب را به شما خواهد داد. این یعنی حس شادی و مثبت‌نگری.

‎بخش زیادی از مشکلات کنونی زندگی ما به همت نیاز دارند و تلاش برای تغییر. این در حالی است که گفتن از مشکلات خود و شنیدن مشکلات دیگری باعث می‌شود تصور کنیم اوضاع همه همین است و چاره‌ای نیست. صحبت‌کردن مداوم از مشکلات اگر برایتان عادت شود، اثر منفی خواهدداشت و ضمیر ناخودآگاهتان هربار با احساسات بد، مجازاتتان خواهد کرد.

در مقابل، حتی تصمیم به عمل کردن و شروع به تغییر وضعیت را بهتر خواهدکرد هرچند مشکل هنوز برطرف نشده‌باشد. آن‌ها که کمتر از درد‌های خود سخن می‌گویند انگار آستانه تحمل بیشتری دارند. شاید به همین جهت باشند که می‌گویند دستورالعمل زندگی شاد منحصربه‌فرد است، زیرا مشخص نیست تکرار غم‌ها چه بلایی سر روح و روان هرکدام از ما می‌آورد. کمی سکوت‌کردن یا کمتر سخن گفتن از بدی‌ها، تمرین فردی لازم دارد و اراده‌ای برای شروع مثبت‌اندیشی.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
دوست دارید به چه محتوایی در سایت شهرآرانیوز بیشتر پرداخته شود؟
فرهنگی، هنری
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}