بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید به تصویب دولت رسید | افزایش جریمه رانندگی تصویب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر نوروزی در بوستان غدیر مشهد (۸ فروردین ۱۴۰۳) مراسم وداع با پیکر شهید حاج ابوالفضل لطیف زاده در مشهد (۸ فروردین۱۴۰۳) + ویدئو صندوق بین‌المللی پول ۸۸۰میلیون دلار وام به اوکراین داد | زلنسکی: خرجِ مبارزه با تهاجم روسیه می‌شود حمله هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان (۸ فروردین ۱۴۰۳) فرانسه و ترکیه همکاری نظامی با اسرائیل را تکذیب کردند آمریکا: حمله هوایی به سوریه کار ما نبود آمریکا: همکاری گازی پاکستان با ایران خطرناک است
سرخط خبرها

واکسن کرونا در مجلس جنجال به پا کرد

  • کد خبر: ۸۶۲۹۴
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
واکسن کرونا در مجلس جنجال به پا کرد
بعد از قرائت گزارش کمیسیون بهداشت درباره عملکرد رئیس جمهور سابق در ستاد مقابله با کرونا نماینده خمینی‌شهر تذکری درباره واکسیناسیون مطرح کرد که همین باعث شد جو مجلس شورای اسلامی برای دقایقی متشنج شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ کمسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز گزارشی درباره عملکرد حسن روحانی رئیس جمهور سابق در ستاد ملی مقابله با کرونا قرائت کرد که این گزارش جهت بررسی در قوه قضاییه با رای نمایندگان به دستگاه قضا ارجاع شد.

بعد از قرائت گزارش محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی‌شهر با استناد به اصل سوم قانون اساسی در اخطاری اظهار کرد: گزارش قرائت شده خوب بوده و ما از کمیسیون بهداشت تشکر می‌کنیم.

وی ادامه داد: عده‌ای از نمایندگان در نامه‌ای به عین‌اللهی وزیر بهداشت سه سوال را مطرح کردند اول این‌که مبنای تزریق ۸۰ میلیون دوز واکسن در کشور چگونه تعیین شده و چه‌طور براساس سن، جنسیت و افراد بوده است؟ سوال دوم این‌که به چه دلیلی واکسن به افراد زیر ۱۸ سال تزریق شده و چه دلیل علمی داشته است؟ و سوال سوم هم این است که مگر نه این‌که رئیس جمهور بیان کرده که باید تزریق واکسن اقناعی باشد پس چرا این کار صورت نمی‌گیرد؟.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: هنوز وزیر بهداشت جلسه‌ای با امضاء کنندگان این نامه برگزار نکرده است و یک نوع خودکامگی دیده می‌شود که شأن مجلس شورای اسلامی را زیر سوال می‌برد. این دستور صریح رئیس جمهور است که باید در واکسیناسیون اقناع صورت گیرد اما این کار انجام نمی‌شود.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر ۱۰ روز قبل از قول وزیر بهداشت اعلام شد که ما در حال ورود به پیک ششم کرونا هستیم که بلافاصله تکذیب شد. بسیاری از بچه‌های حزب‌اللهی، متدین و ولایی ما سوالات زیادی درباره واکسن دارند آنها ضد ولایت فقیه نبوده و مخالف واکسن نیستند اما سوالاتی دارند که باید به آنها پاسخ داده شود این طور نشود که چهار روز دیگر ما در مجلس گزارشی از عملکرد ستاد کرونا در دولت فعلی بدهیم.

نقدعلی از رئیس مجلس خواست که شأن مجلس شورای اسلامی را رعایت کرده و جلسه‌ای با امضاء‌کنندگان این نامه با وزیر بهداشت برگزار شود تا حداقل ما نمایندگان بتوانیم جواب سوالات بچه‌های حزب‌اللهی را بدهیم آنها در حالت گنگی و بی‌خبری هستند.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: نمی‌خواهم وارد محتوای این تذکر شوم اما اگر رئیس هر کمیسیونی وزیری را دعوت کند آن وزیر مکلف به حضور در جلسه کمیسیون است، کمیسیون بهداشت هم باید طبق روال آیین‌نامه عمل کرده و قطعا این کار را انجام می‌دهند.

به گزارش ایسنا، بعد از تذکر نقدعلی، جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در مقابل صندلی او حضور پیدا کرد.

کریمی قدوسی به نقدعلی گفت که زدن واکسن کرونا موضوعی است که به تایید مقام معظم رهبری رسیده همه باید واکسن بزنند لذا زدن حرفی غیر از این از پشت تریبون مجلس شورای اسلامی درست نیست.

همین صحبت‌های کریمی قدوسی تبدیل به بگو و مگویی بین نقدعلی و قدوسی شد آنها برای لحظاتی صدایشان را بلند کرده و با صدای بلند سعی در اقناع یکدیگر می‌کردند تا جایی که نقدعلی گفت که حرف من واکسن نزدن نیست بلکه باید مردم را اقناع کرد.

در نهایت با جمع شدن تعدادی از نمایندگان این غائله ختم شد و جلسه مجلس شورای اسلامی به روال عادی برگشت.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->