شادی جنجالی کار دست بازیکن پرسپولیس می‌دهد یزدانی المپیک پاریس را از دست داد؟ چراغ سبز مربی برزیلی به پرسپولیس کریس کلمن، سرمربی مدنظر تراکتور، کیست؟ تلاش برای رساندن عالیشاه به بازی حذفی دبل شهاب زاهدی مقابل جوبیلو ایواتا + ویدیو سید حسین حسینی غایب بزرگ استقلال مقابل تراکتور؟ گل ۳ امتیازی مرادمند تقدیم به دو بازیکن مصدوم روابط تیره و تار نکونام با سرپرست ناشناس استقلال حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟
سرخط خبرها

رویارویی کیان با خاتون در ایستگاه اول لیگ برتر فوتبال بانوان

  • کد خبر: ۸۶۴۲۱
  • ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
رویارویی کیان با خاتون در ایستگاه اول لیگ برتر فوتبال بانوان
درپی قرعه‌کشی لیگ برتر فوتبال بانوان، اولین نماینده خراسان رضوی حریفان خود را شناخت.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ نخستین نماینده بانوان خراسان رضوی در لیگ برتر فوتبال روز گذشته حریفان خود در فصل ۱۴۰۰ را شناخت. کیان نیشابور هم زمان با قرعه لیگ بخشی از قرار داد بازیکنانش را نیز در هیئت فوتبال ثبت کرد.
قرعه کشی لیگ برتر فوتبال بانوان برگزار شد تا حریفان تیم‌ها در ۲۲ هفته پیش رو مشخص شوند.

مسابقات لیگ امسال از ۲۲ آبان آغاز می‌شود. مسابقات در ۲ گروه شش تیمی در ۲۲ هفته به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد. به جز کیان نیشابور به عنوان تیم تازه وارد لیگ، تیم‌های باتری زارع، نماینده البرز، سارگل بوشهر، ذوب آهن اصفهان، شهرداری سیرجان، ملوان بندر انزلی، سپاهان اصفهان، ملی پوشان شهر کرد، پالایش گاز ایلام، همیاری آذربایجان غربی و خاتون بم در لیگ امسال حضور دارند.

طلسم شکنی بعد از ۱۴ سال

خرداد ۱۴۰۰ خاطره خوشی برای بانوان فوتبالی خراسان رضوی رقم زد. ابتدای این ماه غیبت طولانی دختران خراسان رضوی در لیگ برتر فوتبال بانوان با افتخارآفرینی دختران کیان نیشابور به پایان رسید و آن‌ها سرانجام استان را دارای یک تیم لیگ برتری کردند. از سال ۸۶ که لیگ برتر فوتبال بانوان آغاز به کار کرد، در ۱۳ دوره گذشته هیچ تیمی از خراسان رضوی در مسابقات حاضر نشده بود؛ با این حال ورزشکاران و داوران خوبی از این شهر در میادین کشوری و بین المللی درخشیدند.

سمانه چهکندی، باتجربه‌ترین فوتبالیست مشهدی حاضر در لیگ، با کارنامه‌ای درخشان و بیشترین تعداد قهرمانی است که امسال در کنار تیم کیان نیشابور در لیگ یک بود و توانست کمک بزرگی برای صعود این تیم باشد. نسل جدید بازیکنان خراسانی نیز همگی در تیم‌های ملی پایه حضور پررنگی داشته اند. هرچند بعد از پایان لیگ یک، بازیکنان خراسانی و حتی بازیکنان باشگاه کیان جذب تیم‌های دیگر شدند و کار برای کیان در اولین سال سخت شد.

سهیلا جعفری، مربی‌ای که در لیگ یک نیز هدایت کیان نیشابور را برعهده داشت، قرار است در لیگ برتر روی نیمکت این تیم باشد. مردادماه زمزمه‌های احتمال کناره گیری کیان به دلیل بی توجهی مسئولان استانی و نبود حامی مالی شنیده شد، اما در نهایت این باشگاه تصمیم گرفت با همان نام کیان نیشابور در لیگ برتر شرکت کند.

بازی جذاب در اولین هفته

گفته می‌شود تمامی بازی‌های تیم بانوان کیان در زمین تختی شهرستان نیشابور برگزار خواهد شد. براساس قرعه کشی انجام شده، اولین بازی کیان در لیگ برتر در خانه برگزار خواهد شد؛ اما این بازی اصلا برای شروع آسان نخواهد بود؛ زیرا حریف آن ها، تیم خاتون بم یا همان شهرداری بم سابق است که رکورددار ۷ قهرمانی در لیگ برتر است. تیمی که به جز بازیکن قدیمی و مشهدی خود سمانه چهکندی، امسال سارا دیدار، بازیکن سابق کیان، را نیز جذب کرده است. احتمالا این تقابل صحنه‌های جذابی به جا خواهد گذاشت. این دیدار براساس برنامه اعلام شده روز شنبه ۲۲ آبان برگزار خواهد شد.

هفته‌های دوم و سوم، کیان میهمان پالایش گاز ایلام و ذوب آهن اصفهان خواهد بود. در هفته چهارم میزبان البرز خواهند بود و هفته پنجم راهی بوشهر خواهند شد. در بازی ششم از شهرداری سیرجان میزبانی می‌کنند و هفته هفتم هم میهمان باتری زارع هستند. هفته‌های هشتم و دهم، کیان میزبان است و هفته‌های نهم و یازدهم میهمان خواهد بود.

بدرقه در حاشیه قرعه کشی

اما در حاشیه قرعه کشی، مراسم بدرقه تیم فوتبال بانوان سیرجان برای حضور در جام باشگاه‌های آسیا نیز برگزار شد. شهرداری سیرجان فصل گذشته عنوان قهرمانی را کسب کرده بود و به همین خاطر به عنوان اولین تیم ایرانی جواز حضور در جام باشگاه‌های آسیا را کسب کرد. دختران فوتبالیست شهرداری سیرجان قرار بود بامداد امروز چهارشنبه عازم اردن شوند. در این مراسم شهاب الدین عزیزی خادم، حیدر بهاروند، پاریزی، دکتر امین نوروزی، پورکاظمی، شیخ مرادی، شهره موسوی، طهمورث حیدری، سهیل مهدی، گلاره ناظمی و مدیرعاملان، سرمربی و سرپرستان تیم‌های لیگ برتری حضور داشتند.

فدراسیون به دنبال برابری جنسیتی

عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال، در این مراسم گفت: تفاوت در برگزاری قرعه کشی به این معناست که فدراسیون فوتبال مصمم است ساختار‌ها را بهبود ببخشد. افراد دلسوزی در گذشته بودند، اما این فدراسیون رفتار و عملکرد متفاوتی دارد. فدراسیون تشخیص داده است که باید تناسب را برقرار کند و فوتبال را به دل روستا‌ها و شهر‌ها ببرد. یکی از مشکلات بانوان، ایجاد عدالت و توزیع عادلانه فوتبال در استان هاست که باید این مشکل را برطرف کنیم.

او ادامه داد: اگر قرار است فوتبال بانوان رشد کند و در منطقه با حفظ کرامات اسلامی خودش را نشان دهد، نیازمند آموزش جدی است. در چند ماه گذشته رشد فوتبال بانوان سرعت یافته و در این مسیر قدم‌های مستحکمی برداشته شده است. فدراسیون فوتبال نگاه علم محور و دانش بنیان را در نظر گرفته است.
عزیزی خادم یادآور شد: فدراسیون تمام تلاش خود را در جهت فراهم کردن امکانات سخت افزاری و نرم افزاری به کار می‌گیرد. ما دنبال رسالت حرفه‌ای خودمان هستیم، موفقیت فوتبال بانوان می‌تواند به توسعه امید در کشور کمک کند و نگاه فدراسیون فوتبال، دانش بنیان و بر پایه برابری جنسیتی است.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: نگاه حمایتی از سوی اعضای فراکسیون ورزش مجلس که از اردوی تیم ملی بازدید کردند و دیگر سازمان‌ها باعث خرسندی ماست و امیدوارم بتوانیم توسعه فوتبال و فوتسال بانوان را منسجم‌تر و بابرنامه‌تر از قبل دنبال کنیم. اخیرا مصوبه‌ای داشتیم که هیئت‌های استانی تقویت شوند و برای فوتبال بانوان که کمتر دیده شده است نیز برنامه ریزی کنیم. استعدادیابی در بخش فوتبال بانوان را به زودی راه اندازی می‌کنیم.

بازی دوستانه دختران با ژاپن و تایلند

تیم ملی فوتبال بانوان ۳۰ دی باید عازم جام ملت‌های آسیا شود. شهره موسوی، نایب رئیس زنان فدراسیون فوتبال، در حاشیه این مراسم در این باره گفت: به دنبال برگزاری دیدار دوستانه با تیم ملی فوتبال زنان ژاپن هستیم تا بازیکنان پیش از حضور در جام ملت‌های آسیا از آمادگی کامل برخوردار شوند. همه برنامه ریزی‌ها را برای فوتبال زنان انجام دادیم تا در جام ملت‌های آسیا به موفقیت دست یابیم. هم گروهی با ۳ تیم هند، چین و چین تاپیه، مزیت‌هایی دارد و در عین حال نباید این تیم‌ها را دست کم بگیریم.

او افزود: تصمیم و اراده‌ای که برای رسیدن به موفقیت در میان بازیکنان وجود دارد، کمک می‌کند تا از گروه خود در جام ملت‌های آسیا صعود کنیم. برنامه‌های تیم ملی فوتبال زنان را ادامه می‌دهیم و در کنار آن با توجه به مشخص شدن هم گروه‌های ایران سعی می‌کنیم تا دیدار دوستانه‌ای را با تیم‌های قدرتمند تایلند و ژاپن که سبک بازی متفاوتی دارند، داشته باشیم. اکنون با تایلند مکاتبه کردیم تا بازی تدارکاتی با این تیم داشته باشیم.
نایب رئیس زنان فدراسیون فوتبال عنوان کرد: علاوه بر جام ملت‌های آسیا، بازی‌های چهارجانبه هند را در پیش داریم و یک دیدار هم با تیم شارلوا بلژیک خواهیم داشت و اردو‌های داخلی هم برقرار است تا بازیکنان از آمادگی لازم برخوردار باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->