درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نشست گلاسکو و بحران‌های محیط زیستی که زمین را تهدید می‌­کند + عکس

  • کد خبر: ۸۶۷۷۳
  • ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
نشست گلاسکو و بحران‌های محیط زیستی که زمین را تهدید می‌­کند + عکس
انتشار عکسی از یک شیر دریایی که بر عرشه یک زیردریایی هلندی خوابیده، دوباره بحث تغییرات اقلیمی را پیش کشیده است. این درحالی است که در روزهای گذشته بیش از صد رهبر جهان در گلاسکو وضعیت آب و هوایی زمین را بررسی کردند.

سید محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز؛ وقتی سال ۱۳۹۶ دونالدترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا، از معاهده پاریس که از معدود تلاش‌های جامعه بین الملل در چند دهه اخیر برای حفظ زمین بود، خارج شد، به ما ثابت شد که در دنیای امروز برای به اصطلاح قدرت‌های جهان، هیچ چیز مهم‌تر از حفظ منافع اقتصادی و افزایش نفوذشان در کشور‌های فقیر نیست.

احتمالا شما هم شنیده اید اخبار مربوط به آسیب‌هایی که تغییرات اقلیمی در سال‌های اخیر برای بشر به ارمغان آورده است، اینکه گرم شدن زمین باعث آب شدن یخ‌های قطب شمال شده، یخ شدن آب‌ها باعث بالا آمدن سطح آب دریا شده، برداشت بی رویه آب از سفره‌های زیرزمینی باعث تغییر در پوشش‌های گیاهی زیست بوم‌های مختلف شده و فرونشست زمین را برای دشت‌های مختلف در جغرافیا‌های گوناگون به ارمغان آورده است.

این پایان ماجرا نیست، به گفته کارشناسان و مؤسسات پژوهشی که در حوزه محیط زیست فعال هستند، زمین هر روز گرم‌تر می‌شود، اتفاقی که به نفع هیچ کس نیست. در مقابلِ افرادی مثل ترامپ، انسان‌هایی مثل «نیک برانت»، عکاس انگلیسی، برای حفظ محیط زیست تلاش می‌کنند. شرایط خاص زندگی حیوانات مختلف در آفریقا باعث شده است که او از سال ۲۰۰۱ برای نشان دادن آثار مخرب انسان بر محیط زیست به آفریقا سفر کند و در نقاط مختلف قاره سیاه از تأثیر تجاوز انسان‌ها به قلمرو زندگی حیوانات، عکاسی کند.

او در طول این سال‌ها توانسته است که عکس‌های جالب توجهی از حیوانات و محیط‌های وحشی این قاره تولید کند. در واقع عکس‌های این هنرمند هشداری برای مردم جهان است و به آن‌ها یادآوری می‌کند که باید رفتار بهتری با محیط زیست داشته باشند. «گاردین» در مطلبی که به تازگی منتشر کرده به تأثیر اختلالات در وضعیت آب وهوایی بر حیات وحش دریایی پرداخته است، موضوعی که در ظاهر این روز‌ها وارد مرحله جدیدی شده است.

عکس‌های «نیک برانت» را اینجا ببینید:

نیک برانت نیک برانت نیک برانت نیک برانت نیک برانت نیک برانت نیک برانت نیک برانت نیک برانت نیک برانت نیک برانت نیک برانت

این رسانه با انتشار تصاویری از یک شیر دریایی ماده با نام «فریا» که بر عرشه یک زیردریایی هلندی خوابیده است به برگزاری هم زمان اجلاس آب و هوایی سازمان ملل در گلاسکو که با حضور رهبران بیش از ۱۲۰ کشور جهان برگزار شد، اشاره کرده است، اجلاسی که هدف آن بررسی گرمایش زمین است.

برای تماشای عکس‌ها در سایز بزرگتر بر روی آن کلیک کنید:

محیط زیست محیط زیست محیط زیست محیط زیست

رفتار بشر در سال‌های اخیر باعث شده که این گونه دریایی درحالی که محل زندگی او در نواحی قطب شمال است در هلند دیده شود. کارشناسان می‌گویند که «فریا» از منطقه امن قطب شمال، برای رسیدن به سواحل دانمارک و آلمان، به سمت جنوب شنا کرده است، اتفاقی که زنگ خطر مهاجرت ناخواسته او و دیگر ساکنان حیات وحش دریایی را به صدا درآورده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->