«ریشا» شیر نر باغ وحش مشهد تلف شد خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است
سرخط خبرها

۷ روش رهایی از منافذ باز پوست

  • کد خبر: ۸۷۰۲۴
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۰
۷ روش رهایی از منافذ باز پوست
منافذ باز صورت مانند چاله‌هایی هستند که به پوست، ظاهری پرتقالی می‌دهند. این تصویر جالبی نیست و می‌تواند به پوست حالتی ناسالم بدهد.

به گزاش شهرآرانیوز، منافذ باز پوست، یکی از مشکلات پوستی شایع است که اکثرا دچار این مشکل هستیم. اما چگونه می‌توانیم برای همیشه از شر این منافذ مزاحم رهایی پیدا کنیم؟

چند پیشنهاد متخصص پوست برای رفع منافذ باز پوست

هر نوع ماده غذایی حاوی قند که استفاده می‌کنید، روی ظاهر پوست و منافذ صورت تان اثرگذار است. اگر می‌خواهید این منافذ باز را بپوشانید، بهتر است که هنگام میکاپ، از لوازم آرایش پودری استفاده نکنید و همچنین باید بدانید که چگونه آن‌ها را به شکل صحیح به صورت تان بزنید. در این قسمت از بهداشت و سلامت نمناک راهکار‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که از طریق آن‌ها بتوانید از شر منافذ باز پوست خود خلاص شوید.

۱. مصرف شکر را در رژیم غذایی کاهش دهید

خوردن قند و شکر و غذا‌های سرخ کردنی به مقدار زیاد، عاملی برای کثیف شدن منافذ پوست است، زیرا سبوم تولید می‌کند که باعث افزایش سطح انسولین می‌شود. شما می‌توانید با تغییر رژیم غذایی خود و مصرف کمترِ شکر یا جایگزین کردن شکر قهوه ای، وضعیت پوستی تان را بهبود ببخشید.  

۲. از دستمال مرطوب‌های ملایم استفاده کنید

بعضی از متخصصان معتقدند این دستمال مرطوب‌هایی که روغنی هستند، برای پوست ضرر دارند. پس بهتر است تا جایی که می‌توانید از این دستمال‌ها استفاده نکنید، زیرا تولید چربی پوست را افزایش می‌دهد.

۳. چربی پوست را با عصاره چای سبز کاهش دهید

متخصصان پوست و زیبایی بر این عقیده هستند که عصاره چای سبز باعث نرم شدن و محافظت از پوست می‌شود. همچنین تولید سبوم را کاهش می‌دهد و فرآیند پیری را کند می‌کند. همه انواع پوست‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند، مگر این که بیش از حد پوست حساسی داشته باشند. پس عصاره چای سبز خالص را با دقت روی پوست خود استفاده کنید و هر روز این کار را انجام دهید.

۴. از لوازم آرایش پودری استفاده نکنید

اگر هر روز آرایش می‌کنید، بهتر است که انواع لوازم آرایش پودری را کنار بگذارید، زیرا منافذ پوست را کثیف می‌کند و باعث حساسیت چشم و بینی هم می‌شود.

۵. از محصولات غیر کمدوژنیک استفاده کنید

قبل از اینکه محصولات مراقبت از پوست را خریداری کنید، اطمینان حاصل کنید که حاوی مواد کمدوژنیک که باعث کثیف شدن منافذ پوست می‌شود؛ نباشد که شامل روغن زیتون،  روغن نارگیل و شی باتر هستند.  روغن کرچک،  روغن جوجوبا و روغن‌های معدنی معمولاً کمتر منافذ پوست را کثیف می‌کنند.  

۶. از پاک کننده سالیسیلیک اسید استفاده کنید

آکنه باعث می‌شود که منافذ شما پر رنگ‌تر به نظر برسد و در نتیجه ظاهر پوست را زشت می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که استفاده از پاک کننده حاوی سالیسیلیک اسید باعث تمیز شدن لابلای منافذ خواهد شد. بعضی از این پاک کننده‌ها ملایم‌تر هستند و می‌توانید هر روز از آن استفاده کنید. فقط باید از قبل دستورالعمل آن را بخوانید و مطمئن شوید که آیا برای استفاده روزانه مناسب است یا خیر.

۷. از پاک کننده بر پایه ژل استفاده کنید

یکی از راهکار‌هایی که متخصصان پیشنهاد می‌کنند؛ استفاده از پاک کننده پایه ژل به جای لوسیون است، زیرا می‌تواند سموم اضافه را پاک کند و ظاهر منافذ بزرگ پوستی را بهبود ببخشد.  

منبع: نمناک

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->