ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|شهرهای مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم شیشه از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان صید پرنده‌های شکاری در خراسان رضوی برای پول‌های عربی جاده‌های جنوبی خراسان رضوی بارانی و لغزنده است (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) بارش باران در ۱۰ ایستگاه هواشناسی سیستان و بلوچستان رکورد شکست (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) زلزله شدید، جنوب ژاپن را لرزاند (۲۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

صبحانه؛ مهمترین وعده غذایی برای دیابتی‌ها

  • کد خبر: ۸۷۳۱۷
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴
صبحانه؛ مهمترین وعده غذایی برای دیابتی‌ها
بسیاری از مردم، وعده غذایی صبحانه را نادیده می‌گیرند. چه دیابت نوع ۱ و چه دیابت نوع ۲ داشته باشید و وعده صبحانه را مصرف نکنید، می‌تواند آسیب‌های واقعی به سراغتان آید.

به گزارش شهرآرانیوز، دیابت نوع ۲ یکی از بیماری‌های زمینه‌ای و مزمن است که فرد را در طول عمر خود درگیر می‌کند.

براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، شمار مبتلایان به دیابت در جهان از ۱۰۸ میلیون نفر در سال ۱۹۸۰ به ۴۲۲ میلیون نفر در سال ۲۰۱۴ رسیده است.

اگر افراد دیابتی نتوانند سطح قند خون خود را کنترل کنند، این موضوع می‌تواند جان آن‌ها را به مخاطره بیندازد.

برآورد می‌شود در سال ۲۰۱۹ یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به طور مستقیم به دلیل عوارض ابتلا به دیابت جان خود را از دست داده اند. از همین روی، بیماران دیابتی باید توجه ویژه‌ای به رژیم غذایی خود داشته باشند.

متخصصان انگلیسی می‌گویند توجه به سطح قند خون عامل کلیدی در کنترل دیابت است. افراد باید بکوشند در وعده‌های غذایی روزانه خود به این موضوع توجه خاصی داشته باشند. یکی از مهمترین وعده‌های غذایی برای افراد دیابتی، صبحانه است.

از آنجا که فرد در طول شب خواب بوده و چیزی نخورده است، سطح قند خون افت کرده و فرد در وعده صبحانه تلاش دارد تا کالری لازم را برای بدن تامین کند. با این حال، مصرف یکباره مواد غذایی حاوی قند زیاد می‌تواند به صورت ناگهانی باعث افزایش سطح قند خون شود.

به طور عمومی به افراد مبتلا به دیابت توصیه می‌شود از مصرف قند‌های ساده پرهیز کنند. اگر از جمله افرادی هستید که به غلات صبحانه و شیر علاقه دارید باید بدانید که این غلات حاوی شکر هستند. این افراد باید از غلات صبحانه کامل و بدون شکر استفاده کنند.

فرنی‌های تهیه شده از غلات یکی از صبحانه‌های مناسب برای افراد دیابتی است. جو دوسر یکی از گزینه‌ها ایده آل برای کنترل قند خون محسوب می‌شود، زیرا دارای سطح بالایی از فیبر بوده و احساس سیری را در فرد به دنبال دارد.

تخم مرغ و تخم ماکیان (غاز، مرغابی، اردک، و ...) از گزینه‌های مناسب دیگر برای افراد دیابتی است. تخم مرغ دارای سطح بالای پروتئین بوده، چربی معتدلی داشته و کربوهیدارت پایینی دارد. می‌توانید آن را به صورت‌های مختلف تهیه کرده و در وعده صبحانه مصرف کنید.

اگر مایل به مصرف نیمرو با نان بودید، بهتر است از نان سبوس دار به میزان کم استفاده کنید. نان تهیه شده از غلات کامل بهترین گزینه برای افراد مبتلا به دیابت است، زیرا سطح فیبر بالایی داشته و قند آن به طور تدریجی در بدن آزاد می‌شود. همچنین این نان‌ها احساس سیری بلند مدت‌تر را در فرد به دنبال دارد و مانع از پرخوری فرد می‌شود.

افراد مبتلا به دیابت نباید صبحانه‌های شیرین مانند مربا، مارمالاد و عسل مصرف کنید. با این حال، این افراد می‌توانند از آووکادو، کره بادام زمینی استفاده کنند.

منبع: بهداشت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->