سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

روزانه فقط یک فنجان قهوه بنوشید!

  • کد خبر: ۸۷۷۶۵
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰
روزانه فقط یک فنجان قهوه بنوشید!
مطالعات تحقیقاتی نشان داده است که نوشیدن دو فنجان قهوه در روز ممکن است خطر ابتلا به بیماری مزمن کلیوی را افزایش دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، مطالعه جدیدی که توسط دانشمندان دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز بلومبرگ انجام شد، نشان داد که نوشیدن دو فنجان قهوه در روز ممکن است خطر ابتلا به بیماری مزمن کلیوی را افزایش دهد.

در این مطالعه ۳۷۲ متابولیت در خون ۳۸۱۱ فرد مختلف مورد بررسی قرار گرفت. متابولیت‌ها مولکول‌های کوچکی هستند که زمانی که بدن غذا، دارو یا مواد شیمیایی را تجزیه می‌کند تولید می‌شوند. نتایج نشان داد که ۵۶ درصد از افراد مورد بررسی روزانه قهوه می‌نوشند و ۳۲ درصد بیش از دو فنجان در روز می‌نوشند.

در طی آزمایش‌های خود، محققان یک متابولیت مرتبط با قهوه را کشف کردند که می‌تواند به سالم‌تر شدن کلیه‌ها کمک کند، با این حال، نگران‌کننده است که آن‌ها دو متابولیت دیگر را نیز پیدا کردند که با بیماری مزمن کلیوی مرتبط هستند.

یافته‌های جدید محققان جانز هاپکینز را شگفت‌زده کرد، زیرا گزارشی که ۶ ماه پیش منتشر شد به این نتیجه رسید که «اثر مفید قهوه بر عملکرد کلیه ها» وجود دارد.

دکتر کیسی ریبهولتز، یکی از نویسندگان مطالعه جدید، به ایندیپندنت گفت: یکی از متابولیت‌های مرتبط با قهوه، که با بیماری کلیوی نیز مرتبط است، حاوی ترکیباتی است که با سیگار کشیدن مرتبط است و توضیح داد که تحقیقات بیشتری مورد نیاز است تا عاشقان قهوه وحشت نکنید.

تعداد زیادی از مطالعات دیگر ثابت کرده اند که قهوه می‌تواند برای سلامت کلی فرد مفید باشد. در ماه ژوئن، یافته‌های منتشر شده در مجله پزشکی BMC Public Health نشان داد که نوشیدن سه تا چهار فنجان قهوه در روز ممکن است خطر ابتلا به سرطان کبد و سایر بیماری‌های کبدی مرتبط با الکل را کاهش دهد.

مطالعه‌ای که در سپتامبر گذشته منتشر شد همچنین نشان داد که نوشیدن حداکثر سه فنجان قهوه در روز می‌تواند از قلب محافظت کند.

این مطالعه نشان داد که در بین افرادی که تشخیص بیماری قلبی ندارند، نوشیدن نصف تا ۳ فنجان قهوه در روز با کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی، سکته مغزی و مرگ زودرس به هر دلیلی در مقایسه با نوشیدن سایر نوشیدنی‌ها مرتبط است.

منبع:  جام جم آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->