اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

محور شهر مشهد باید توسعه زیارت باشد

  • کد خبر: ۸۶۹۸
  • ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳
محور شهر مشهد باید توسعه زیارت باشد
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: محور شهر مشهد با ۳۲ میلیون زائر داخلی و چهار میلیون زائر خارجی توسعه گردشگری نیست بلکه باید توسعه زیارت باشد.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی روز یکشنبه در آیین تجلیل از خادمان زائران پیاده دهه آخر ماه صفر گفت: مردم این شهر مجاور امام رضا (ع) هستند و زائران این امام نیز گردشگر به حساب نمی‌آیند که بخواهند به خوشگذرانی در این شهر بپردازند.  
وی ادامه داد: عده ای نیز با این تفکر که مکان های گردشگری را در این شهر توسعه دهند در نقاط سرسبز این شهر تاسیساتی ایجاد کردند که اکنون نیز ذلیل شده اند زیرا آنها قصد عوض کردن هویت این شهر از زیارتی به گردشگری را داشتند و امام رضا (ع) آنها را می‌زند زیرا تغییر هویت این شهر مورد پسند ایشان نیست.  
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به  مراسم پیاده روی دهه آخر صفر به سمت شهر مشهد گفت: باید نواقصی که در مسیر زائران وجود دارد برطرف شود و لازم است امکانات مناسب برای استراحت و نظافت آنها و همچنین ایجاد کنار گذر پیاده برای ایمنی زائران فراهم شود.  
علم الهدی افزود: نقش بانوان مشهدی نسبت به مردان در عرض ارادت به امام رضا (ع) در طول تاریخ بیشتر است و زنان محله نوغان این شهر نخستین گروهی بودند که با بذل و بخشش مهریه خود به همسرانشان به سوگواری بر بدن امام رضا (ع) پرداختند.
وی ادامه داد: زنان، نقش اصلی را در خانه‌ها دارند و به عبارتی صاحب خانه به شمار می‌روند و آنها برای پذیرایی از زائران امام رضا (ع) از حق خود در خانه گذشت می‌کنند تا افرادی به‌ غیر از خانواده بتوانند از امکانات محل زندگی آنها استفاده کنند.  
امام جمعه مشهد گفت: فعالیت و پذیرایی مجاوران حرم رضوی از زائران این امام بزرگوار، باعث ایجاد مقام قرب و نزدیکی به حضرت امام رضا (ع) می شود و یک اقدام عاشقانه برای عرض ارادت به ایشان است.  
علم الهدی افزود: خانه‌ای که زائر امام رضا (ع) در آن مستقر ‌شود دچار حادثه و بلا نمی‌ شود و بیمه است زیرا آن خانه نیز متعلق به امام رضا (ع) است.  
او ادامه داد: امکانات برای زائران پیاده و سپس دیگر زائران در زمان‌هایی که تعداد زائر بسیاری در شهر مشهد حضور دارند باید فراهم شود.
امام جمعه مشهد با اشاره به حضور اصناف در خدمت رسانی به زائران حرم رضوی افزود: یاری رساندن به زائران بارگاه امام هشتم (ع) باید به صورت مردمی مدیریت و انجام شود.  
مسئول هیات متوسلان به حضرت جواد الائمه (ع) هم در ابتدای این مراسم گفت: این هیات از سال ۱۳۹۴ با هدف گسترش فرهنگ میزبانی از زائران در شهر مشهد مقدس شروع به فعالیت کرد و امیدواریم تا در دهه‌های آینده، این فرهنگ به صورتی فراگیر انجام شود تا همه امکانات به صورت رایگان در اختیار تمام زائران پیاده حرم رضوی قرار گیرد.  
حسن موحدیان افزود: در برنامه پیاده روی دهه آخر صفر امسال از ۱۸ هزار زایر حرم رضوی پذیرایی شد و لازم به ذکر است که حدود پنج هزار امکان اسکان دیگر نیز فراهم بود که مورد استفاده قرار نگرفت.  
وی اضافه کرد: فرهنگ پذیرایی از زائران رضوی به قدری گسترش یافته است که مدیر یکی از مکان‌های اسکان‌ دانش‌آموزی ۱۶ ساله بود و حتی یک کودک کوچک نیز در این روزها مشغول به واکس زدن کفش زائران بود همچنین بسیاری از افراد تحت پوشش کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) نیز امکانات خود را برای پذیرایی در اختیار زائران پیاده امام هشتم قرار دادند.  
در انتهای این مراسم از چند نفر از خادمان زائران پیاده دهه آخر ماه صفر تجلیل شد.


منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->