هوای مشهد برای دومین روز پیاپی در شرایط آلوده است  گردوغبار تا ظهر سه‌شنبه میهمان آسمان مشهد است | مشهدی‌ها از ماسک استفاده کنند (۲۹ اسفند ۱۴۰۲) باران میهمان آسمان مشهد در لحظه تحویل سال | ۲۰۰۰ اسکان اضطراری برای زائران فراهم شده است دومین جشنواره هنرهای نوری در بوستان کوهسنگی مشهد برگزار می‌شود + فیلم (فروردین ۱۴۰۳) جانمایی ۷۰۰ المان‌ شهری در ۳۵۰ نقطه شهری | برگزاری برنامه قرار زیارت در ماه مبارک رمضان شهروندان مشهدی از فعالیت ورزشی بپرهیزند (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) تصویب تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد‌مقدس تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه شهرداری مشهد در سال جاری  برخورد جدی با تاکسیرانان متخلف در ایام نوروز | جانمایی المان‌های مشهد تا یکشنبه به اتمام برسد رژه سراسری شناور‌های بسیج دریایی سپاه در روز قدس سومین همایش باشگاه مدرسه‌ای به وسعت شهر در مشهد رقم خورد ارائه تخفیف برای تعمیر خودرو‌های دارای نقص فنی تا ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ در مشهد + جزئیات حاجی‌بگلو: تا پایان دوره ششم محکم از شهردار مشهد حمایت می‌کنیم بهارانه‌ای برای شهر رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر: ۲۹۷ میلیارد تومان برای توسعه و بهسازی مساجد مشهد اختصاص یافت لیست اسکان و مراکز اقامتی ارزان قیمت مشهد در نوروز ۱۴۰۳ ترافیک در ورودی‌ها و خروجی‌های مشهد پرحجم است | کاهش ۷۵ درصدی تصادفات درون‌شهری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افتتاح و بهره‌برداری از دوربرگردان شهید میرزایی در مشهد مقدس + فیلم از سرگیری پرواز اراک به مشهد پس از توقف ۵ ساله (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) حدود ۸۲ درصد زائران با وسیله نقلیه شخصی به مشهد سفر می‌کنند اعمال قانون ۱۵۴۴ فقره تخلفات حادثه‌ساز در مشهد| توقیف ۵۹دستگاه خودرو متخلف (۲۸ اسفند ۱۴۰۲)
سرخط خبرها

نقشه جامع خواهرخواندگی مشهد تهیه می‌شود

  • کد خبر: ۹۰۳۴۶
  • ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
نقشه جامع خواهرخواندگی مشهد تهیه می‌شود
فاطمه سلیمی، عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: خواهرخواندگی فراتر از نام‌گذاری یک معبر و اطلاق این عنوان به ۲ شهر است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: خواهرخواندگی فراتر از نام‌گذاری یک معبر و اطلاق این عنوان به ۲ شهر است. براساس این دغدغه‌مندی، مقرر شده است شهرداری نقشه جامع خواهرخواندگی مشهد را در عرصه بین‌المللی مشخص کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، فاطمه سلیمی با بیان اینکه «خواهرخواندگی» قراردادی است که معمولا بین مسئولان و سران ۲ شهر با هدف ایجاد هم‌بستگی و اتحاد بیشتر بسته می‌شود، اظهار کرد: خواهرخواندگی برخاسته از انس، الفت، دوستی و مهر خواهری است و این قرارداد‌ها باید به منافع مشترک فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، بازرگانی، تاریخی، علمی و... بینجامد.

سلیمی همچنین گفت: باید توجه کرد که خواهرخواندگی فقط به نام‌گذاری یک معبر خلاصه نشود. این واژه مفهوم بسیار عمیق و گسترده‌ای دارد که تاکنون مغفول واقع شده است.

وی افزود: در این نقشه باید پیوست‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، فناوری و... تبیین شود و به‌صورت مصداقی فقط درباره یک شهر مشخص بحث نکنیم.

سلیمی ادامه داد: جایگاه و شأن مشهد از ابعاد گوناگون در خواهرخواندگی‌ها باید لحاظ شود و این تفاهم‌نامه با شهر‌هایی باشد که در تراز جهان‌شهر برکت و کرامت باشند.

وی گفت: متناظر با هر پیوست، اعم از اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، علمی و... باید شهری مشخص شود و بدانیم که در قالب هر تفاهم‌نامه کدام منافع مشهدالرضا (ع) تأمین می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->