ویدئویی از ربات انسان‌نمای اطلس درحال کار با دوربین فیلم‌برداری ترامپ گوشی‌ها، کامپیوترها و تراشه‌ها را از تعرفه‌ها معاف کرد برای نخستین‌بار نوزادی با لقاح مصنوعی رباتیک و تحت کنترل هوش مصنوعی به‌ دنیا آمد درگذشت اکبر اعتماد پایه گذار صنعت هسته ای ایران واتساپ با چند قابلیت جدید آپدیت شد: نمایش افراد آنلاین گروه و زوم کردن در تماس‌ها صدای راه‌اندازی ویندوز ۹۵ به آرشیو صداهای ملی کتابخانه کنگره آمریکا اضافه شد + صوت چین در اقدامی تلافی‌جویانه تعرفه واردات کالا‌های آمریکایی را به ۱۲۵ درصد افزایش داد فواید غیرفعال کردن اینترنت طبق تحقیقات جدید: افزایش تمرکز، کاهش اضطراب و معکوس‌کردن فرآیند پیری! آیا ترامپ محصولات اپل را از تعرفه‌های سنگین معاف می‌کند؟ واکنش انجمن نجوم ایران به مشاهده شی نورانی مشکوک اسکن دیجیتالی پیشرفته جزئیات جدیدی از غرق‌شدن کشتی تایتانیک آشکار کرد خط و نشان ترامپ برای TSMC: یا در آمریکا کارخانه بسازید یا مالیات ۱۰۰ درصدی بدهید آیفون ۱۷ پرو یک قابلیت ویژه خواهد داشت: ضبط هم‌زمان با دوربین جلو و عقب نتایج بررسی‌های تلسکوپ هابل: یک روز در اورانوس طولانی‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کردیم درخواست ایلان ماسک از ترامپ برای لغو تعرفه‌های جدید ChatGPT روی تصاویری که رایگان تولید می‌کند برچسب می‌زند هجوم آمریکایی‌ها برای خرید آیفون از ترس گرانی بعد از اعمال تعرفه‌های جدید ترامپ تمرکز معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در سال ۱۴۰۴ بر کوانتوم، فوتونیک و هوش مصنوعی خواهد بود احتمال قطعی گسترده خطوط مخابرات و اینترنت در تابستان امسال (۱۴۰۴) سازمان فضایی ایران کپسول زیستی حمل انسان به فضا را امسال آزمایش می‌کند زمان انتشار آپدیت One UI ۷ برای گوشی‌های سامسونگ + فهرست
سرخط خبرها

بازار داغ ۳۲ میلیون گیمر ایرانی

  • کد خبر: ۹۰۵۳۲
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
بازار داغ ۳۲ میلیون گیمر ایرانی
صادق پژمان، رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای، در گفتگو با ایسنا، جمعیت ایرانی‌های علاقه‌مند به بازی را که به آن‌ها «گیمر» می‌گویند، براساس آمار‌ها تا پایان سال ۱۳۹۸، ۳۲ میلیون نفر بیان کرده است و این یعنی ۳۲ میلیون گیمر ایرانی در کشور زندگی می‌کنند.

سیدمحمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز - احتمالا در میان دوستان و اطرافیان شما هم افرادی وجود دارند که جدا از جنسیتشان و اینکه چندسال سن دارند یا میزان تحصیلاتشان چیست و چه شغلی دارند، علاقه‌مند بازی‌های رایانه ای، کنسولی یا موبایلی هستند. درواقع باید این طور بگوییم که بازی جایگاه مهمی در زندگی آن ‎ها دارد. صادق پژمان، رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای، در گفتگو با ایسنا، جمعیت ایرانی‌های علاقه‌مند به بازی را که به آن‌ها «گیمر» می‌گویند، براساس آمار‌ها تا پایان سال ۱۳۹۸، ۳۲ میلیون نفر بیان کرده است و این یعنی ۳۲ میلیون گیمر ایرانی در کشور زندگی می‌کنند.

جالب است که بدانید سرانه مصرف بازی‌های دیجیتال در ایران، ۳۵دقیقه در روز است (البته درصورتی که به ازای هر ایرانی، سرانه مصرفی مشخص کنیم). یعنی از این تعداد، از هر ۱۰۰ ایرانی ۳۸نفر بازی می‌کنند. البته باید توجه داشت که بازیکنان روزانه به طور میانگین ۹۳دقیقه بازی‌ می‌کنند. با فراگیرشدن موبایل‌های هوشمند در میان ایرانی‌ها و افزایش سطح دسترسی به اینترنت در جامعه، گیمر‌های موبایلی بیشترین بخش این جمعیت را تشکیل می‌دهند.

امروزه در دنیا بازی کردن فقط به معنای وقت گذرانی و پرکردن اوقات فراغت نیست. محققان معتقدند که «بازی‌های جدی» در آینده نقش زیادی در زندگی آدم‌ها ایفا خواهند کرد؛ بازی‌هایی که دیگر قرار نیست فقط سرگرمی باشند. از این بازی‌ها در حوزه درمان، آموزش، کار‌های تبلیغی و اقناعی استفاده می‌شود و این نشان‌ می‌دهد که بازی‌ها در شاخه‌های جدید، گامی روبه جلو برداشته اند. حتی در بعضی موارد می‌توان از بازی به عنوان بخشی از ابزار درمان و توان بخشی نیز استفاده کرد. درنتیجه در آینده شاهد افزایش فراگیر بازی در میان اطرافیانمان خواهیم بود و «بازی جدی» نقش پررنگ تری در زندگی بشر بازی خواهد کرد.

به گفته رئیس سازمان بازی‌های رایانه‌ای ایران، تا سال۱۳۹۸ در ایران ۴۳۰۰میلیارد تومان صرف بازی شده است که این مبلغ شامل هزینه کرد‌های بازی دوستان روی ۳ پلت فرم موبایل، کنسول و رایانه است. در سال۲۰۲۰ درآمد تولیدکنندگان بازی در کشور‌های مختلف دنیا به ۱۲۸.۵میلیارد دلار رسیده است. به گفته کارشناسان، امروزه به ازای هر یک میلیارد دلاری که در صنعت بازی سرمایه گذاری می‌شود، نزدیک به ۱۴تا۱۵میلیارد دلار سود به دست می‌آید.

در میان کشور‌های منطقه بزرگ‌ترین بازار مصرف بازی در ترکیه است. این کشور با ۷۷۵میلیون دلار رتبه اول خرید بازی را دارد، عربستان سعودی در رتبه دوم و ایران در این فهرست در رتبه سوم قرار دارد. به نظر می‌رسد در سال‌های آینده بازی‌ها فراگیری زیادی در زندگی ما داشته باشند و اقتصاد بسیاری از مردم با آن گره خواهد خورد.

اما سؤال اصلی اینجاست که با وجود میلیون‌ها بازی‌کننده فعال در کشور آیا آماری درباره تولید بازی‌های کامپیوتری توسط شرکت‌های داخلی وجود دارد؟ آیا بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از این ظریف بزرگ برای طراحی، ساخت و تولید بازی همگام با بازی‌های روز دنیا استفاده کرده است؟ آیا مسؤلان امر به این فکر کرده‌اند که روزانه و ماهانه چه مقدار از ارز کشور خرج این بازی‌ها می‌‎شود؟

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->