علت +۱۴ بودن قسمت بیستم سریال پایتخت۷ مشخص شد + فیلم و واکنش مردم دو هنرمند مشهدی در میان چهره‌های برتر هنر انقلاب ورکشاپ کاریکاتور «بررسی کاریکاتور مطبوعاتی ایران» در مشهد برگزار شد اکران آثار جدید باشگاه فیلم رویش در سینما مهر کوهسنگی مشهد+ویدئو قسمت ۲۰ فصل ۷ پایتخت، ۱۴+ سال است! + جزئیات دانلود قسمت بیستم سریال پایتخت ۷ + تماشای آنلاین شعر عطار؛ سرشار از معنا برای هنر ایرانی | گپ و گفتی با هنرمندان هنرهای تجسمی درباره عطار و تأثیر اشعارش بر زندگی امروزی سریال هندی دهیاری روی آنتن تلویزیون + زمان پخش استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه فردوسی مشهد: هیچ شاعر دیگری را نمی توانید جای عطار بگذارید معرفی هیئت انتخاب نامزد‌های نهایی چهره سال ۱۴۰۳ هنر انقلاب صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۴ فیلم کوتاه پس از پدر، در راه مسکو اکران سیار فیلم صیاد هم‌زمان با روز ارتش در سال ۱۴۰۴ معرفی ۴ هزار و ۵۰۰ هنرمند از سوی صندوق اعتباری هنر به سازمان تأمین اجتماعی زمان اکران آنلاین فیلم هفت بهارنارنج با بازی علی نصیریان مشخص شد انتشار فراخوان هفته فیلم و عکس انجمن سینمای جوانان ایران در مشهد با نام خلیج‌فارس آغاز پخش فصل ۲ سریال آخرین بازمانده فیلم کوتاه «برنده» راهی سه جشنواره خارجی شد
سرخط خبرها

نظر مسعود فراستی درباره سریال «بازی مرکب»

  • کد خبر: ۹۰۵۸۰
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
نظر مسعود فراستی درباره سریال «بازی مرکب»
مسعود فراستی در نقد سریال کره‌ای «بازی مرکب» گفته است: فیلمساز ادعا می‌کند ضد سرمایه‌داری است اما کاملاً همراه آن است. حرکات دوربین هم نشان می‌دهد کارگردان فیلمسازی بلد نیست.

به گزارش شهرآرانیوز - مسعود فراستی در نقد سریال کره‌ای «بازی مرکب» گفته است: فیلمساز ادعا می‌کند ضد سرمایه‌داری است اما کاملاً همراه آن است. حرکات دوربین هم نشان می‌دهد کارگردان فیلمسازی بلد نیست.

فراستی با تأکید بر اینکه هوانگ دونگ هیوک، خالق سریال بازی مرکب، کارگردان مؤلف نیست، گفته است:

این سریال را کمپانی سرمایه‌داری نتفلیکس ساخته است که کارش پررنگ‌کردم فیلم‌های مارول است. نتفلیکس یک کمپانی جدی است و به خوبی می تواند یک تبلیغات جهانی انجام دهد. این نکته نخست موفقیت سریال است. نکته دوم در موفقیت سریال، خشونت داخل آن است. من فکر می‌کنم خشونت در این کار یکی از دلایل اقبال آن است. خشونتی که ظاهراً علیه سرمایه‌داری است. خشونتی که در محصولات کره وجود دارد و در فیلم برنده اسکار «انگل» هم وجود داشت، خشونتی ضد انسانی و عنان گسیخته! در حالی که به نظرم کارهای کره‌ای به شدت مبلغ سرمایه‌داری است.

من واقعاً شک دارم که این حد از خشونت واقعاً در خود کره وجود دارد که این همه در سینما و سریال‌های کره‌ای وجود دارد؟ دوربین طرف مهاجمان است نه مردم. فیلمساز ادعا می‌کند ضد سرمایه‌داری است اما کاملاً همراه آن‌هاست.

در این سریال، سرمایه‌داری از هر زمان دیگری جلادتر و خونریزتر شده و فیلمساز ما را سمپات کسانی که می‌میرند، نمی‌کند. همه کسانی که کشته می‌شوند، لانگ‌شات است، یعنی اصلاً عددی نیستند! آن زمان هم که کلوزآپ می‌گیرد، زمانی که آبنبات می‌خورند و در واقع آن‌ها را دست می‌اندازد.

زاویه دوربین را نگاه کنید! همیشه با نگهبانان است، نه مردم! اگر فیلمساز ادعا می‌کند که علیه این‌هاست، پس چرا در جایگذاری دوربین آن را نمی‌بینیم؟ برنده سریال هم یک شخصیت نیمه منگل، نیمه منفعل است. در سکانس مواجهه این فرد با پیرمرد گرداننده بازی، دوربین نمی‌داند باید چه کند؛ لانگ‌شات می‌کند. کمی بعد کلوزآپ می‌گیرد و شعارهای به‌اصطلاح انسانی پیرمرد را می‌شنویم. در واقع، دوربین که ساده‌ترین وسیله برای همذات‌پنداری است، از سوی کارگردان نمی‌داند باید کجا قرار بگیرد. همین ۵ دقیقه نشان می‌دهد که کارگردان فیلمسازی بلد نیست.


حتما بخوانید

سریال «اهل جهنم» جایگاه محبوب‌ترین سریال نتفلیکس را از «بازی مرکب» گرفت

Squid game چطور زندگی بازیگر نقش «بازیکن شماره ۱» را تغییر داد؟

سریال Squid Game چه‌قدر در دنیا تماشاگر داشته است؟ | یک دستاورد بزرگ برای نتفلیکس و کره جنوبی

آیا فصل دوم سریال Squid Game ساخته می‌شود؟ | همه اما و اگرهای نتفلیکس و هوانگ دونگ-هیوک


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->