آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت اعلام زمان ثبت‌ نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴
سرخط خبرها

واکسن‌نزده‌‌ها بیشتر ساکن کدام استان‌ها هستند؟ + اسامی

  • کد خبر: ۹۰۹۹۶
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
واکسن‌نزده‌‌ها بیشتر ساکن کدام استان‌ها هستند؟ + اسامی
براساس آخرین آمار‌های رسمی منتشرشده از سوی وزارت بهداشت تاکنون (دوشنبه ۱۵ آذرماه) مجموعاً ۱۰۷ میلیون و ۵۳۱ هزار و ۷۷۱ دُز واکسن در قالب طرح ملی واکسیناسیون کشور به هموطنان تزریق شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، رشد قابل توجه نرخ ابتلای روزانه در سراسر کشور براساس آمار‌های رسمی نشان می‌دهد نه‌تن‌ها فعالیت ویروس منحوس کاسته نشده بلکه ظاهراً کاملاً زیرپوستی در حال گسترش فعالیت خود در اقصی‌نقاط ایران بوده است.

کارشناسان در این زمینه تأکید می‌کنند: براساس رفتار ویروس منحوس در پیک‌های گذشته به هیچ عنوان نباید فریب فراز و فرود‌های مقطعی ویروس منحوس را خورد و درگیر اشتباه محاسباتی شد، به این دلیل که قابلیت گسترش منطقه فعالیت ویروس کرونا به‌خصوص با انواع جهش‌یافته می‌تواند غافلگیرکننده باشد و در کوتاه‌ترین زمان خوشه‌های بسیار بزرگی از آلودگی در سراسر ایران تشکیل شود.

به‌گفته این گروه رشد ۴۴.۱۴ درصد نرخ ابتلای روزانه در این زمینه نشان می‌دهد دومینوی روند افزایشی احتمالاً آغاز شده است به این دلیل که در پی این جهش آماری شاهد رشد ۲۹.۸۱ درصدی نرخ بستری بیماران در مراکز درمانی بوده‌ایم و شاهد مثال آن آمار‌های ثبت‌شده در برخی از استان‌های مرکزی ایران است که روند افزایشی بستری بیماران را ثبت کرده‌اند.

اما به‌گفته این کارشناسان واقعیت تغییر جهت معنادار آمار‌ها جهش ۳۱ درصدی نرخ فوتی‌های ناشی از کرونا است که می‌تواند زنگ هشدار در دوره همه‌گیری بعد از مدتی سیر نزولی شناخته شود.

کارشناسان بهداشت و درمان در این زمینه تأکید می‌کنند در شرایط فعلی که بسیاری از مسئولان مشغول برنامه‌ریزی برای مدیریت کم‌هزینه پیک احتمالی ششم در ایران هستند پاشنه آشیل تمام سیاست‌های این مسئولان جمعیت واکسینه‌نشده ایران است به این دلیل که این گروه می‌توانند کاتالیزوری بسیار قوی و نگران‌کننده در شکل‌گیری خوشه‌های بحرانی در اقصی نقاط ایران به‌خصوص شهر‌های صنعتی و مراکز استانی باشند.

۴۸ میلیون ایرانی علیه کرونا واکسینه شده‌اند

براساس آخرین آمار‌های رسمی منتشرشده از سوی وزارت بهداشت تاکنون مجموعاً ۱۰۷ میلیون و ۵۳۱ هزار و ۷۷۱ دُز واکسن در قالب طرح ملی واکسیناسیون کشور به هموطنان تزریق شده است.
این درحالی است که در آمار‌های تفکیک‌شده به‌ترتیب ۴۸ میلیون و ۱۰۹ هزار نفر فرآیند واکسیناسیون خود را با تزریق دو دُز واکسن تکمیل کرده‌اند و همین آمار نشان می‌دهد ۵۸ میلیون و ۹۴ هزار و ۱۶۹ نفر نیز تنها یک دُز واکسن دریافت کرده‌اند.

البته بعد از تأیید ستاد ملی مقابله با کرونا برای تزریق دُز سوم به جمعیت هدف جهت مقابله هدفمند با ویروس منحوس تا روز گذشته براساس آمار‌های رسمی یک‌میلیون و ۲۸۷ هزار و ۸۱۱ نفر، دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند که البته از امروز با کاهش سن واجدین شرایط برای دریافت دُز سوم قطعاً در روز‌های آینده شاهد جهش آماری در این بخش خواهیم بود که نتیجه مثبت این فرآیند از دو هفته آینده در میزان نرخ ابتلا نشان داده خواهد شد.

از سوی دیگر نگرانی اصلی کارشناسان در این فرآیند مربوط به افرادی است که در طرح ملی واکسیناسیون مشارکت نداشته‌اند و اگرچه محدودیت‌های تازه‌ای برای این گروه از امروز اجرا می‌شود، اما واقعیت امر اینجاست که این بخش از جامعه دقیقاً همانند بمب ساعتی می‌توانند میان جمعیت ایران ویروس منحوس را دست به دست کنند و مشکلات عمده‌ای به نظام بهداشت و درمان ایران تحمیل کنند.
این درحالی است که طبق تازه‌ترین گزارش وزارت بهداشت تا پایان هفته اول آذر ۱۴۰۰، هنوز ۱۶ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال کشور یعنی همان واجدین شرایط دریافت واکسن، دوز اول واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند و این یعنی حدود ۱۰ میلیون نفر، جزو واکسن‌نزن‌هایی هستند که علاوه بر سلامت خود، امنیت جانی ۷۵ میلیون نفر دیگر را هم تهدید می‌کنند.

واکسن‌نزن‌ها در کدام استان‌ها بیشترند؟

بررسی آمار استانی تا تاریخ یادشده یعنی اولین هفته آذر سال جاری نیز بیانگر این نکته است که در استان قم، هنوز حدود ۳۴۲ هزار نفر (۳۱ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال)، واکسن نزده‌اند و قمی‌ها، واکسن‌نزن‌ترین استان کشور هستند.

رتبه‌های بعدی واکسن‌نزن‌ها هم به‌ترتیب مربوط به کردستان (۲۷ درصد واکسن‌نزده)، سیستان و بلوچستان (۲۴ درصد)، البرز (۲۴ درصد)، بوشهر (۲۳ درصد)، خوزستان (۲۲ درصد) و کرمان (۲۱ درصد) است.

واکسن‌نزده‌‌ها بیشتر ساکن کدام استان‌ها هستند؟ + اسامی

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->