افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ تصویب شد از ابتدای سال ۱۴۰۳،  افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد  وزیر کار: از سال آینده مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند + فیلم ویدئو | وزیر کار: حداقل حقوق یعنی کسی از آن کمتر نباید پرداخت کند زمزمه‌هایی درباره تعیین دستمزد ۱۴۰۳ کارگران نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ به ۱۰ درصد رسید ۴ واحد صنفی دیگر به دلیل گران فروشی در مشهد پلمب شد | پلمب ۲ شیرینی فروشی در وکیل آباد (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نرخ سکه و طلا در بازار امروز مشهد (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) سوت پایان بازار‌های مالی به صدا درآمد | کدام بازار پیشتاز بازار‌های مالی سال ۱۴۰۲ شد؟ + نمودار (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) کشف گوشت «تک سمی» در ۳ واحد عرضه در مشهد و طرقبه‌شاندیز | دامپزشکی خراسان رضوی اطلاعیه داد گره حقوق کارگران همچنان گشوده نمی‌شود | حقوقی که همچنان یک سال عقب‌تر از تورم است ۲ کشتارگاه در مشهد طی روز‌های تعطیل آماده‌باش هستند جهش شارپی بورس در آخرین روز کاری سال + نمای پایانی بازار (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) دولت درباره کارت سوخت اطلاعیه داد گران‌ترین و ارزان‌ترین منطقه تهران کجاست؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نرخ طلا و سکه در بازار امروز مشهد | خیز سکه تمام برای ۴۰ میلیونی شدن (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) اعلام قیمت انواع میوه در میادین در آستانه سال نو (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) تشکیل ۹۴۳ پرونده تخلف اصناف خراسان رضوی از ۱۵ تا ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۲ افزایش حباب سکه در آخرین روز کاری سال | حباب سکه در سال جاری افزایش یافت یا کاهش؟ + جدول (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) برخورد با ۱۴ آژانس و درگاه فروش بلیت هواپیمایی متخلف (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) قول وزیر کار برای پیگیری مسکن کارگران توسط قرارگاه ویژه از اول سال آینده قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | آغاز سال نو با گرانی (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نرخ بیکاری در زمستان سال جاری کاهش یافت (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) خبر مهم وزیر کار برای حقوق کارگران (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ادامه جلسه شورای عالی کار برای مزد۱۴۰۳ به بعد از افطار موکول شد
سرخط خبرها

این ۱۵ مورد، عمر خودرو شما را زیاد می‌کند

  • کد خبر: ۹۱۰۲۰
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۷
این ۱۵ مورد، عمر خودرو شما را زیاد می‌کند
به کمک این توصیه ها می توانید طول عمر خودروی خود را افزایش دهید.

به گزارش شهرآرانیوز، اگر با صرفه جویی و پس انداز کردن و گرفتن وام‌های مختلفی، بالاخره توانسته اید خودروی رویایی خود را خریداری کنید، احتمالا می‌خواهید بدانید چطور می‌توانید آن را تا آنجایی که می‌شود مثل روز اول نگه داری کنید تا همیشه نو، تمیز و سالم بماند. در این مطلب توصیه‌هایی برای افزایش طول عمر خودروی شما داریم که با رعایت آن‌ها می‌توانید تا سال‌ها خودرویی مثل روز اول داشته باشید.

توصیه‌هایی برای آب بندی خودرو:

زمانی که خودرویی نو و صفر کیلومتری را خریداری می‌کنید، لازم است برای عملکرد بهتر خودرو و همچنین افزایش طول عمر آن نکاتی را رعایت کنید. چرا که قطعات فلزی به کار رفته در خودرو نو هستند و همین نو بودن، سایش آن‌ها را بیشتر می‌کند و ممکن است به آن‌ها آسیب وارد کند. در همین راستا، مطالعه دفترچه راهنمای خودرو و عمل به توصیه‌های آن ضروری است. به طور کلی در ۱۰۰۰ کلیومتر اول، نباید به خودرو فشار آورد تا به خوبی فرایند آب بندی را طی کند. اما برخی نکات، جنبه‌ای کلی دارند و برای هر مدل خودروی نویی باید رعایت شوند، همانند:

در ۱۶۰۰ کیلومتر اول، سرعت خودرو نباید از ۹۰ کیلومتر در ساعت تجاوز کند. از گاز دادن و رانندگی در سرعت بالا جدا پرهیز کنید. فشار معقول به موتور و همچنین سایر قطعات و سیستم‌های خودرو،  باعث می‌شود قطعات و اجزای فلزی آن به مرور مستحکم‌تر شوند و از این جهت بهتر بتوانند در آینده ضربات را تحمل کنند.

از حمل بار‌های سنگین، مصالح ساختمانی و بار‌های غیر معمول با خودرو، در زمان آب بندی خودرو پرهیز کنید.

خودروی جدید خود را برای مدت طولانی خاموش نگه ندارید. گاهی از خودرو استفاده کنید تا روغن کافی به تمام قطعات خودرو برسد.

در کیلومتر‌های اولیه رانندگی (بهترین حالت تا ۷۰۰۰ کلیومتر اولیه)، اجازه ندهید دور موتور خودرو به بالاتر از ۳۰۰۰ دور در دقیقه تجاوز کند. به طور کلی در این دوره، باید از شتاب گیری‌های سریع و فشار‌های ناگهانی بر روی پدال گاز خودداری کرد.

مراقبت از خودرو بعد از دوره آب بندی:

پس از طی شدن کلیومتر‌های اولیه خودرو و مراقبت‌هایی که کرده اید، رعایت این نکات، مراجعه شما به تعمیرگاه و دیدار شما را با تعمیرکار به تعویق می‌اندازد.

زمان رانندگی، به ویژه زمانی که هوا سرد است، در ۱۰ دقیقه اول به دلیل سایش بیشتر قطعات، به آرامی بر سرعت خودرو بیافزاید و از رانندگی با شتاب بالا خودداری کنید. از شتاب گیری، ترمز شدید و بالا بردن دور موتور و رانندگی با حداکثر سرعت پرهیز کنید، چون طول عمر موتور را با این عادات کاهش می‌دهید.

پس از روشن کردن خودرو، دقایق اول و مسافت یک کیلومتری نخست را با دنده یک یا دو طی کنید تا خودرو گرم شود.

در هوای خیلی گرم و خیلی سرد رانندگی نکنید.

موتور را در حالت درجا روشن نگه ندارید. چه برای گرم کردن خودرو در زمان شروع رانندگی و چه در هنگام خاموش کردن آن. چون موتور در دمای مشخص خود دیگر کار نمی‌کند و این باعث می‌شود سوخت به طور کامل نسوزد و رسوبات آن در دیواره‌های سیلندر باقی بماند و رغن را آلوده کند. در این حالت، که خودرو در حالت درجا روشن و در دنده باشد (در نمونه‌های اتوماتیک)، همه سیستم خودرو تمایل دارند خودرو را به حرکت وا دارند، در حالی که شما آن را متوقف نگه داشته اید.

سعی کنید تا جای امکان، خودرو را در پارکینگ‌های سرپوشیده نگهداری کنید تا از سرما و نور خورشید محافظت شود.

برای مسیر‌های کوتاه از خودرو استفاده نکنید. بیشترین اتلاف و فرسایش در خودرو، در همان دقایق اول رانندگی رخ می‌دهد. رانندگی در مسیر‌های خیلی کوتاه و زود خاموش کردن موتور باعث می‌شود هیچگاه دمای موتور به حد مطلوب نرسد و داخل آن لجن روغن جمع شود. همچنین بیشترین فرسایش موتور زمانی رخ می‌دهد که دمای آن پایین باشد.

به زمان تعویض روغن خودرو توجه کنید. این زمان بسته به مدل خودرو متفاوت است. زمان رایج تعویض روغن هر ۵۰۰۰ هزار کیلومتر است، اما برخی خودرو‌ها در کیلومتر ۸۰۰۰ و برخی دیگر در کیلومتر ۳۰۰۰ نیاز به تعویض روغن دارند.

فشار باد لاستیک‌ها را به صورت ماهیانه چک کنید. همچنین بهتر است هر سه ماه یک بار، جلوبندی خودرو و سیستم فرمان تعلیق چک شود.

اگر قرار است برای مدتی از خودرو استفاده نکنید:

مطمئن شوید که بدنه و داخل خودرو کاملا تمیز است و آلودگی روی بدنه و مواد فاسد شدنی داخل خودرو وجود ندارد. سپس، خودرو را حتما در فضای بسته نگه داری کنید و روی آن را با کاور مخصوص خودرو بپوشانید.

مطمئن شوید کف خودرو سوراخی وجود ندارد تا از لانه ساختن حیوانات، ورود حیوانات به خودرو و آلودگی به درون خودرو جلوگیری شود.

بهتر است باتری ماشین را قطع کرده و از ماشین بیرون بیاورید. در این حالت هم لازم است که هر ۲، ۳ ماه یکبار باتری را شارژ کنید.

منبع: خودروکار

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->