بازرسان جهاد کشاورزی مشهد ۱۶ تن کود اوره را کشف کردند از افزایش ۳۵ درصدی حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ چه می‌دانیم؟ افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ تصویب شد از ابتدای سال ۱۴۰۳،  افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد  وزیر کار: از سال آینده مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند + فیلم ویدئو | وزیر کار: حداقل حقوق یعنی کسی از آن کمتر نباید پرداخت کند زمزمه‌هایی درباره تعیین دستمزد ۱۴۰۳ کارگران نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ به ۱۰ درصد رسید ۴ واحد صنفی دیگر به دلیل گران فروشی در مشهد پلمب شد | پلمب ۲ شیرینی فروشی در وکیل آباد (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نرخ سکه و طلا در بازار امروز مشهد (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) سوت پایان بازار‌های مالی به صدا درآمد | کدام بازار پیشتاز بازار‌های مالی سال ۱۴۰۲ شد؟ + نمودار (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) کشف گوشت «تک سمی» در ۳ واحد عرضه در مشهد و طرقبه‌شاندیز | دامپزشکی خراسان رضوی اطلاعیه داد گره حقوق کارگران همچنان گشوده نمی‌شود | حقوقی که همچنان یک سال عقب‌تر از تورم است ۲ کشتارگاه در مشهد طی روز‌های تعطیل آماده‌باش هستند جهش شارپی بورس در آخرین روز کاری سال + نمای پایانی بازار (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) دولت درباره کارت سوخت اطلاعیه داد گران‌ترین و ارزان‌ترین منطقه تهران کجاست؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نرخ طلا و سکه در بازار امروز مشهد | خیز سکه تمام برای ۴۰ میلیونی شدن (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) اعلام قیمت انواع میوه در میادین در آستانه سال نو (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) تشکیل ۹۴۳ پرونده تخلف اصناف خراسان رضوی از ۱۵ تا ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۲ افزایش حباب سکه در آخرین روز کاری سال | حباب سکه در سال جاری افزایش یافت یا کاهش؟ + جدول (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) برخورد با ۱۴ آژانس و درگاه فروش بلیت هواپیمایی متخلف (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) قول وزیر کار برای پیگیری مسکن کارگران توسط قرارگاه ویژه از اول سال آینده قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | آغاز سال نو با گرانی (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نرخ بیکاری در زمستان سال جاری کاهش یافت (۲۸ اسفند ۱۴۰۲)
سرخط خبرها

چرا باک بنزین هوا می گیرد؟

  • کد خبر: ۹۱۰۱۷
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۲
چرا باک بنزین هوا می گیرد؟
هوا گرفتن بنزین اتفاقی است که معمولا برای ماشین‌ها رخ می‌دهد. علت اصلی هوا گرفتن بنزین پرشدن کامل باک بنزین است. این مسئله باعث جمع‌شدن هوا در باک بنزین می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، برای اینکه از این اتفاق جلوگیری کنیم، باید نکاتی را رعایت کنیم. در این مطلب می‌خواهیم درباره هوا گرفتن باک بنزین صحبت کنیم و علت و راه‌حل‌های آن را توضیح دهیم.

علت هوا گرفتن باک بنزین چیست؟

وقتی گازهای زیادی داخل باک بنزین جمع می‌شود و رسوبات زیادی در آنجا ته‌نشین می‌شود، باک بنزین به هواگیری احتیاج دارد. برای اینکه اینکه رسوبات وارد بنزین و موتور نشود و در سوخت‌رسانی مشکلی پیش نیاید، لوله خروجی را بالاتر از کف باک قرار می‌دهند. این لوله از سمت موتور خارج می‌شود و ۲ سانتی‌متر بالاتر از کف باک قرار می‌گیرد.

یکی دیگر از علت‌های هوا گرفتن باک بنزین، مسدود شدن منافذ و سوراخ‌های ریز درون باک خودرو است. اگر باک بنزین ماشین‌های مختلفی مثل پراید تا آخر پر شود، بنزین از باک سرریز می‌شود و روی زمین می‌ریزد. ریختن بنزین روی زمین نشان‌دهنده هوا گرفتن باک بنزین است.

اگر حباب‌ گیر خراب باشد، باز هم داخل باک بنزین هوا جمع می‌شود. در این حالت، حباب گیر نمی‌تواند کارش را به خوبی انجام دهد و بخار بنزین داخل باک می‌ماند.

بنابراین بعد از سوخت‌گیری، بنزین سررزیر شده و می‌ریزد. بوگرفتن داخل ماشین و عقب خودرو هم می‌تواند نشانه دیگری از هوا گرفتن بنزین باشد. همچنین گاهی اوقات بنزین ناخالص است. این ناخالصی‌ها راه خروج گاز را می‌بندند و اجازه نمی‌دهند فشار گاز خارج شود.


آیا نشانگر خاصی برای تجمع گاز در باک وجود دارد؟

متاسفانه هیچ نشانگری میزان گاز موجود در باک را نشان نمی‌دهد. اما می‌توان با بررسی کردن نشانه‌ها به میزان گاز باک پی برد. حتما برای شما هم این اتفاق افتاده است: باک بنزین خالی است و بنزین کمی داخل باک وجود دارد. اما با وجود خالی بودن باک، نمی‌توانید بنزین بزنید. در چنین مواردی باک هوا گرفته است و مانع از بنزین زدن می‌شود. ریپ زدن خودرو هم از جمله نشانه‌های دیگر تجمع گاز داخل باک است.
 

برای جلوگیری از هوا گرفتن بنزین چه کارهایی می‌توان انجام داد؟

برای جلوگیری از مشکلات مربوط به به هوا گرفتن بنزین، بهتر است رادیاتور خودرو را هرچند وقت یک بار بررسی کنید. این کار باعث می‌شود که از نشتی در سیستم جلوگیری کنید. سعی کنید سیستم خنک‌کننده را بررسی کرده و مایع درون آن را در زمان مناسب تعویض کنید. بررسی میزان آب موجود در سیستم، عملکرد فن‌ها و بررسی میزان گاز از جمله کارهایی است که می‌توانید برای جلوگیری از هوا گرفتن بنزین انجام دهید.

چگونه باک بنزین را هواگیری کنید؟

معمولا صاحبان خودروهای مختلف درباره هواگیری باک بنزین خودرویشان از متخصصین سوال می‌پرسند. طبق نظر تعمیرکارها و مکانیک‌ها بهتر است برای هواگیری باک بنزین با یک تعمیرکار حرفه‌ای صحبت کنید و از او کمک بگیرید. اگر به تعمیرکار دسترسی نداشتید، باید زمان بیشتری بگذارید.

در این روش باید باک را پر از بنزین کنید و اجازه دهید مقداری از بنزین بیرون بریزد. چند لحظه صبر کنید و دوباره بنزین بزنید. این روند را تکرار کنید تا باک بنزین پر شود. بعد از اینکه چندین بار این عمل را تکرار کردید، مشکل هوا گیری حل می‌شود و دیگر شاهد ریختن بنزین روی زمین نخواهید بود.

 
توصیه‌های ایمنی هواگیری باک بنزین چیست؟

مهم‌ترین نکته‌ای که باید درنظر بگیرید، خاموش‌ بودن خودرو است. در صورتی که هواگیری را در جایگاه‌های سوخت انجام می‌دهید، ماشین را خاموش کنید و از وسایل آتش‌زا مثل فندک و کبریت استفاده نکنید.

در زمان سوخت‌گیری داخل ماشین نروید. در چنین مواقعی، ممکن است دست یا لباس شما آغشته به بنزین باشد و اگر آن را به وسایل داخل خودرو بزنید، احتمالا جرقه و آتش ایجاد می‌شود.

نکته دیگر جلوگیری از نریختن بنزین روی زمین است. در این حالت احتمال ایجاد جرقه و آتش‌سوزی وجود دارد. اگر راننده‌ای روی بنزین ریخته شده روی آسفالت ترمز بگیرد، گرمای شدیدی ایجاد می‌شود. این گرما هم باعث جرقه و آتش‌سوزی می‌شود.


چگونه بنزین بزنید؟

شاید فکر کنید که بنزین زدن نیازی به آموزش ندارد و همه می‌توانند بنزین بزنند. ولی فرایند بنزین زدن هم باید با رعایت نکات و اصولی انجام شود. برای بنزین زدن از نازل پمپ بنزین استفاده می‌کنید و سوخت را وارد باک ماشین می‌کنید. نازل طوری طراحی شده است که به صورت خودکار جریان بنزین را کنترل می‌کند.

یعنی اگر باک خودرو پر شود، دیگر بنزینی از نازل وارد باک نمی‌شود و جریان بنزین قطع می‌شود.

هدف از این کار جلوگیری از مشکلات احتمالی پر کردن باک بنزین است. فراموش نکنید که بعد از ورود به جایگاه سوخت‌ رسانی و بنزین زدن، ماشین را خاموش کنید. گرچه خیلی از افراد این کار را انجام نمی‌دهند و با ماشین روشن بنزین می‌زنند. اما در این حالت، احتمال آتش‌سوزی وجود دارد.


جمع‌بندی

در این مطلب درباره یکی از متداول‌ترین مشکلات بنزین زدن و رانندگی صحبت کردیم هوا گرفتن بنزین اتفاقی است که ممکن است برای همه رخ دهد. در صورتی که نکات مربوط به بنزین زدن را رعایت کنید و مراقب عملکرد موتور باشید، می‌توانید از بروز چنین اتفاقی جلوگیری کنید.

منبع: خودروبانک

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->