افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ تصویب شد از ابتدای سال ۱۴۰۳،  افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد  وزیر کار: از سال آینده مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند + فیلم ویدئو | وزیر کار: حداقل حقوق یعنی کسی از آن کمتر نباید پرداخت کند زمزمه‌هایی درباره تعیین دستمزد ۱۴۰۳ کارگران نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ به ۱۰ درصد رسید ۴ واحد صنفی دیگر به دلیل گران فروشی در مشهد پلمب شد | پلمب ۲ شیرینی فروشی در وکیل آباد (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نرخ سکه و طلا در بازار امروز مشهد (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) سوت پایان بازار‌های مالی به صدا درآمد | کدام بازار پیشتاز بازار‌های مالی سال ۱۴۰۲ شد؟ + نمودار (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) کشف گوشت «تک سمی» در ۳ واحد عرضه در مشهد و طرقبه‌شاندیز | دامپزشکی خراسان رضوی اطلاعیه داد گره حقوق کارگران همچنان گشوده نمی‌شود | حقوقی که همچنان یک سال عقب‌تر از تورم است ۲ کشتارگاه در مشهد طی روز‌های تعطیل آماده‌باش هستند جهش شارپی بورس در آخرین روز کاری سال + نمای پایانی بازار (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) دولت درباره کارت سوخت اطلاعیه داد گران‌ترین و ارزان‌ترین منطقه تهران کجاست؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نرخ طلا و سکه در بازار امروز مشهد | خیز سکه تمام برای ۴۰ میلیونی شدن (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) اعلام قیمت انواع میوه در میادین در آستانه سال نو (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) تشکیل ۹۴۳ پرونده تخلف اصناف خراسان رضوی از ۱۵ تا ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۲ افزایش حباب سکه در آخرین روز کاری سال | حباب سکه در سال جاری افزایش یافت یا کاهش؟ + جدول (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) برخورد با ۱۴ آژانس و درگاه فروش بلیت هواپیمایی متخلف (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) قول وزیر کار برای پیگیری مسکن کارگران توسط قرارگاه ویژه از اول سال آینده قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | آغاز سال نو با گرانی (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نرخ بیکاری در زمستان سال جاری کاهش یافت (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) خبر مهم وزیر کار برای حقوق کارگران (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ادامه جلسه شورای عالی کار برای مزد۱۴۰۳ به بعد از افطار موکول شد
سرخط خبرها

مشکل قطع شدن صدای ضبط ماشین را چگونه حل کنیم؟

  • کد خبر: ۹۰۵۰۴
  • ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۸
  • ۱
مشکل قطع شدن صدای ضبط ماشین را چگونه حل کنیم؟
خرید قطعات باکیفیت بالا برای استریو ماشین راه‌حل خوبی برای جلوگیری از برخی مشکلات رایج آن است.

به گزارش شهرآرانیوز، بااین‌حال، هر دستگاه پخش خودرو دیر یا زود با مشکل مواجه خواهد شد. به‌طورکلی سه دلیل عمده برای مشکلات صوتی خودرو وجود دارد. اول عمر ضبط است و مشکلات آن اجتناب‌ناپذیر است، درست مثل انسان‌ها. دلیل دوم، اجزایی است که به‌درستی با هم مطابقت ندارند، که از تولید صدای باکیفیت بالا جلوگیری می‌کند. علت نهایی، که اتفاقا کاملا رایج است، نصب نادرست است که گاهی اوقات به‌عنوان «خطای کاربر» شناخته می‌شود.

در مقاله زیر قصد داریم شما را با علت قطع شدن صدای ضبط ماشین و راه‌های برطرف کردن آن آشنا کنیم با ما همراه باشید.


رادیوی ماشین کار نمی‌کند:
هنگامی‌که در هر یک از منابع برق یا در هر قسمتی که جریان از آن عبور می‌کند مشکلی وجود داشته باشد، رادیو ماشین شما به‌درستی کار نمی‌کند. بنابراین چه چیزی می‌تواند باعث این نوع مشکل شود؟

سیم‌کشی یکی از مسائلی است که ممکن است باعث از کار افتادن رادیو ماشین شما شود. رادیو از طریق سیم‌هایی که بیشتر در زیر داشبورد قرار دارند به منبع تغذیه و بلندگوها متصل می‌شود. اگر مشکلی در سیم‌کشی وجود داشته باشد، رادیو قطعا کار نخواهد کرد.

 

سوختگی فیوزها یکی دیگر از مقصران رایج است. مانند بسیاری از سیستم‌های الکتریکی دیگر، رادیو خودروها از فیوز برای جلوگیری از آسیب ناشی از افزایش برق استفاده می‌کنند. اگر فیوز سوخته باشد، مدار صوتی خودرو خراب است و رادیو نمی‌تواند روشن شود.

درنهایت، فراموش نکنید که در نظر بگیرید که خرابی اتصال زمین ممکن است منشا مشکلات صوتی شما باشد.

علائمی که باید جستجو کنید:

• رادیو روشن نمی‌شود - مشکل سیم‌کشی یا سوختن فیوز

• رادیو در فواصل نامنظم خاموش می‌شود - مشکل اتصال برق یا زمین وجود دارد.

• نمایشگر و صدا رادیوی خودرو با هم روشن و خاموش می‌شوند - ممکن است ضبط ماشین به‌اندازه کافی انرژی دریافت نکند

• رادیو هنگام عبور از یک دست‌انداز خاموش می‌شود - یک رابط در پشت دستگاه احتمالا شل است


ضبط تازه نصب شده برق ندارد:
اگر متوجه می‌شوید که برق در ضبط که اخیرا نصب کرده‌اید قطع می‌شود، به‌احتمال‌زیاد یونیت اصلی برق 12 ولت دریافت نمی‌کند.

یکی دیگر از دلایل ضبط بدون قدرت می‌تواند این باشد که آمپلی‌فایر شما به حالت حفاظتی تبدیل‌شده است. این می‌تواند به یکی از دو روش اتفاق بیفتد. یکی، توان تولیدشده توسط دینام برای تقویت‌کننده بیش‌ازحد است و آمپر باید از خود در برابر آسیب محافظت کند. دوم، باتری قادر به تامین ولتاژ ثابت سیستم صوتی نیست. دستگاه به‌طور متناوب قطع می‌شود یا به‌طورکلی برق را از دست می‌دهد.

وقتی ضبط شما برق ندارد چه باید کنید؟
از یک ولت‌متر برای بررسی اینکه آیا سیم برق 12 ولت به ضبط می‌فرستد یا خیر استفاده کنید. اگر سیم برق این کار را انجام دهد، پس مشکل از خود ضبط است. انشا الله که این‌طور نباشد. راه‌حل‌های زیر را بررسی کنید:

• سیم برق رو عوض کنید.

• فیوزهای سوخته را بررسی کنید و در صورت لزوم تعویض کنید.

• باتری را بررسی کنید.
 

قطع و وصل شدن ضبط ماشین:
وقتی استریو ماشین فقط گاهی کار می‌کند، مشکل معمولا در سیم‌کشی است. بااین‌حال، بسته به این که دقیقا چگونه استریو کار نمی‌کند، ممکن است مشکل آمپر، ایراد داخلی در ضبط یا حتی مشکل در بلندگوها یا سیم‌های بلندگو داشته باشید.


همه این‌ها خطاهایی هستند که می‌توانند باعث خرابی متناوب شوند، جایی که استریو ماشین گاهی کار می‌کند و گاهی اوقات کار نمی‌کند، بنابراین ردیابی مشکل واقعی ممکن است دشوار باشد.

 
عیب‌یابی استریوی خودرویی که به طور متناوب کار می‌کند:
هنگامی‌که یک استریو اتومبیل فقط گاهی اوقات کار می‌کند، دو نوع عیب اصلی می‌تواند در این میان وجود داشته باشد. اولی این است که روشن شدن استریو ماشین و کار کردن آن به‌خوبی انجام می‌شود، اما موسیقی ضبط متناوب قطع می‌شود، یا استریو به‌طور تصادفی خاموش می‌شود. دیگری مربوط به این است که به نظر می‌رسد استریوی ماشین روشن می‌شود، اما هیچ صدایی بیرون نمی‌آید.


در اینجا شایع‌ترین دلایلی که باعث می‌شود یک استریو اتومبیل فقط گاهی اوقات کار کند آورده شده است:

• وقتی استریو ماشین قطع می‌شود و دوباره روشن می‌شود: مشکل معمولا در سیم‌کشی است.

• اگر نمایشگر همزمان با قطع موسیقی خاموش شود، احتمالا دستگاه در حال از دست دادن برق است.

• وقتی رادیو کار می‌کند، ردیابی خطا می‌تواند دشوار باشد زیرا در آن زمان واقعا برق جریان دارد.

• هنگامی‌که به نظر می‌رسد استریو ماشین روشن می‌شود اما صدایی تولید نمی‌کند: مشکل اغلب در سیم‌کشی بلندگو است.

• شکستگی یا چین‌خوردگی سیم‌کشی بلندگو، اغلب زمانی که به داخل در خودرو می‌رود، می‌تواند باعث قطع کامل صدا شود.

• مشکل همچنین می‌تواند تقویت‌کننده بد یا سیم‌کشی بد به آمپلی‌فایر باشد.

• اگر همه‌چیز بررسی شود، ممکن است خود واحد اصلی از کار افتاده باشد.
 

چه چیزی باعث خاموش و روشن شدن استریو خودرو می شود؟
اگر هنگام رانندگی در جاده، صدای شما قطع می‌شود، یا ضبط به طور متناوب خاموش می‌شود، مشکل معمولا در سیم‌کشی استریو خودرو است. این امر به‌ویژه در صورتی صادق است که صفحه‌نمایش خاموش شود تا بتوانید متوجه شوید که استریو در حال از دست دادن قدرت است.

هنگامی‌که اتصال برق یا اتصال زمین شل است، رانندگی در جاده‌های پردست‌انداز می‌تواند باعث قطع یا کوتاه شدن اتصال شود. در برخی موارد، برق با تکان‌های بیشتر بازمی‌گردد، که منجر به وضعیتی می‌شود که رادیو فقط گاهی کار می‌کند و به همان اندازه که ناگهان خاموش می‌شود، دوباره روشن می‌شود.


مکان یابی سیم های برق و زمین سست یا آسیب دیده:
ردیابی سیم برق یا اتصال زمین ممکن است مشکل باشد، اما بهترین مکان برای شروع در پشت استریو است. اگر ضبط به‌طور حرفه‌ای نصب نشده باشد، ممکن است اتصالاتی پیدا کنید که به‌وضوح شل یا ضعیف هستند.

اگر مشکلی در آنجا پیدا نکردید، باید جستجوی خود را گسترش دهید. اگر می‌خواهید سیم‌های برق استریو خودرو و سیم‌های زمین آسیب‌دیده را ردیابی کنید، مراحل اساسی زیر را باید دنبال کنید:

استریو ماشین خود را بردارید.

سیم‌های پشت استریو را بررسی کنید.

اگر هر سیمی شل، ساییده یا خورده است، باید آن‌ها را برش دهید، نوارها را ببندید و در جای خود قرار دهید یا لحیم کنید.

سیم زمین را از پشت استریو تا جایی که به وسیله نقلیه خود می‌پیچد دنبال کنید.

اگر سیم زمین شل است، آن را سفت کنید. اگر خورده شده است، خوردگی را تمیز کنید و سپس آن را محکم در جای خود بچسبانید.

سیم برق را از پشت استریو تا بلوک فیوز دنبال کنید.


اطلاعات بیشتر در مورد برق استریو خودرو و سیم های زمین آسیب‌دیده:
سیم‌های ضبط، زمین و بلندگو را می‌توان لحیم کرد یا از کانکتورهای لب‌به‌لب استفاده کرد، بنابراین اگر متوجه شدید که آن‌ها به‌سادگی به هم پیچ خورده و چسبانده شده‌اند، ممکن است مشکل همین باشد. لحیم‌کاری ضعیف یا شل بودن اتصالات لب‌به‌لب نیز می‌تواند باعث از دست دادن لحظه‌ای برق یا اتصال زمین شود.

اگر همه‌چیز در پشت ضبط خوب به نظر می‌رسد، باید بررسی کنید که کانکتور زمین، جایی که به‌وسیله نقلیه شما متصل می‌شود، محکم و بدون زنگ‌زدگی باشد. همچنین می‌توانید فیوزهای درون‌خطی را بررسی کنید و بلوک فیوز را بررسی کنید.

اگر همه چیز بررسی شود، ممکن است یک خطای داخلی در ضبط داشته باشید. همچنین لازم به ذکر است که برخی از ضبط‌ها دارای فیوزهای داخلی هستند که ممکن است بخواهید آن‌ها را بررسی کنید.

چه چیزی باعث می شود که رادیو ماشین فقط گاهی بدون صدا کار کند؟
اگر رادیو ماشین شما به‌طور متناوب کار نمی‌کند، به‌این‌ترتیب که صدا را از دست می‌دهید، اما هد‌‌‌یونیت به‌وضوح قدرت خود را از دست نمی‌دهد، در این صورت با مشکل دیگری روبرو هستید. در این نوع شرایط، به‌احتمال ‌زیاد هد‌‌‌یونیت هنوز کار می‌کند، اما نوعی وقفه متناوب بین آن و بلندگوها وجود دارد.

همچنین ممکن است در این نوع مشکل با یک خطای یونیت داخلی سروکار داشته باشید، اما مهم است که ابتدا بلندگوها، سیم‌کشی بلندگو و آمپر را بررسی کنید.

یکی از احتمالات این است که آمپلی‌فایر به حالت محافظت می‌رود. در حالت محافظت آمپر، هد‌‌‌یونیت روشن می‌ماند، اما به نظر می‌رسد که دیگر کار نمی‌کند زیرا صدای بلندگوها را از دست خواهید داد.

آمپرها می‌توانند به دلایل مختلفی ازجمله گرم شدن بیش‌ازحد، خطاهای داخلی و مشکلات سیم‌کشی به حالت محافظت بروند، بنابراین مهم است که آمپر را درحالی‌که به نظر می‌رسد استریوی شما در وضعیت خرابی قرار دارد بررسی کنید تا خرابی آن را رفع کنید.


در پایان
همیشه این احتمال وجود دارد که با یک نقص داخلی در هدیونیت مواجه شوید، در این صورت تنها راه‌حل این مشکل، تعویض دستگاه پخش خودرو است. مهم است که قبل از رفتن و نصب یک هدیونیت جدید، هر یک از مشکلات ذکر شده را بررسی و حل کنید. اگر یک استریو جدید بگیرید، و مشکل اساسی دیگری وجود داشته باشد باعث می‌شود وقت و پول خود را به هدر بدهید.

منبع: خودروبانک

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
0
0
سلام من یک پخش مارک شروود نصب کردم چند روزیه که رادیو روشن میشه ولی هیچ صدایی نداره در حالت استفاده از یو اس بی و کابل Aux صدا داره ولی تو حالت رادیو نداره کابل آنتن پشت دستگاه رو چک کردم مشکلی نبود ظاهرا ممکنه راهنمایی بفرمایید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->