آیا سریال «شوگان» فصل دومی هم خواهد داشت؟ تقدیر از دکتر سلمان ساکت، همراه همیشگی مرکز آثار، مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) سریال «مامان اشتباه می‌کند» روی آنتن تلویزیون + زمان پخش و تکرار «محمد صادقی» بازیگر جنجالی از ایران رفت + عکس حادثه سر صحنه فیلمبرداری برای «ادی مورفی» رادیو، صدای ماندگار است رونمایی از پوستر جدید «سال گربه» + عکس سریال «سووشون» آماده توزیع در شبکه خانگی بازیگران سریال «هشت پا» معرفی شدند کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» روی صحنه + جزئیات فقدان چشم‌انداز، حلقه مفقوده جشنواره‌های هنری «مست عشق» سینمای ایران را هوشیار خواهد کرد؟ «آپولو» از آمریکا جایزه گرفت حامد بهداد و سحر دولتشاهی با «مفت بر» در راه سینما انتشار فیلم سینمایی «همسر» ویژه نابینایان صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ مروری بر جدیدترین سریال‌های تلویزیون پربازدیدترین شبکه تلویزیون در ماه نخست سال ۱۴۰۳ معرفی شد نماهنگ جدید ابوذر روحی رونمایی می شود
سرخط خبرها

ساخت سردیس مفاخر خراسانی به‌دست بزرگان مجسمه‌سازی

  • کد خبر: ۹۱۳۰
  • ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۶
ساخت سردیس مفاخر خراسانی به‌دست بزرگان مجسمه‌سازی
نام ۲۰ چهره شاخص مشهدی در نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر اعلام شد
نگار راد| شهر مشهد با سابقه برگزاری بیش از ۱۰ دوره جشنواره هنر‌های شهری استقبال از بهار، یکی از پیشتازان عرصه هنر شهری در کشور شناخته می‌شود، با این حال همیشه جای خالی جانمایی آثار دائمی به‌ویژه مجسمه‌های فاخر از مشاهیر بومی در شهر محسوس بوده است.
از این‌رو اداره هنری سازمان اجتماعی‌فرهنگی شهرداری مشهد قصد دارد با هدف بهبود سیما و منظر شهری و همچنین تجلیل از مقام والای شهدا و مفاخر فرهنگی و علمی این کلان‌شهر، نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر مشهد را برگزار می‌کند؛ رویدادی که قرار است اوایل آذر با حضور جمعی از استادان شاخص مجسمه‌سازی کشور و استان در چارسوق بوستان کوهسنگی برپا شود.
بر این اساس در روز‌های گذشته شورای سیاست‌گذاری سمپوزیوم و هیئـــت انتخاب متشکل از محـــسن مصحفی سرپرست ســـازمان‌اجتماعی‌فرهنگی‌شهرداری مشهد، صدرا یوسفی رئیس اداره امور هنری سازمان فرهنگی شهرداری، حسین دوپیکر، حسین ماستیانی و محمدحسین ماموریان، از استادان مجسمه‌سازی، در اولین قدم نام ۲۰ استادی را که قرار است در این سمپوزیوم حضور داشته باشند، اعلام کرده‌اند.
حال نیز صدرا یوسفی، دبیر سمپوزیوم مجسمه‌سازی مشهد، از معرفی شهدا، مفاخر و مشاهیر مشهدی که قرار است سردیس آن‌ها در سمپوزیوم مجسمه‌سازی ساخته شود، خبر داده است.
به‌گفته یوسفی در این رویداد، ۲۰ هنرمند و مجسمه‌ساز مطرح ملی و استانی، سردیس و مجسمه ۲۰ چهره فاخر از شهدا تا شاعران و ادیبان نامدار شهر را می‌سازند. به این ترتیب ساخت هر چهره به یک هنرمند واگذار شده است.
به‌گفته یوسفی، در این رویداد ۲۰ هنرمند و مجسمه‌ساز مطرح ملی و استانی، سردیس و مجسمه ۲۰ چهره فاخر را می‌سازند.

سردیس شهدای شهر
بر این اساس، «شهید فرامرز عباسی» را هنرمند مجسمه‌ساز، ابراهیم پاپی‌راد، «شهید موسی نامجو» را قدرت‌ا... معماریان و مجسمه «شهیدپرویز حبرانی» را محمدحسین خیرآبادی خواهند ساخت.
همچنین ساخت مجسمه‌های «شهید محمود صارمی»، «شهید نورعلی شوشتری»، «شهید محمود کاوه»، «شهید اندرزگو» و «شهید ابراهیم فخرایی» به‌ترتیب به زهرا موسوی‌اصل، علیرضا قدم‌یاری، علی لوایی، هادی عارفی‌منش و فردین اسفندیاری واگذار شده است.

از اخوان تا انوشیروان
از دیگر مجسمه‌هایی که قرار است در این سمپوزیوم ساخته شود، می‌توان به مجسمه شاعر نامدار خراسانی «مهدی‌اخوان‌ثالث» به‌دست هادی ضیاءالدینی، مجسمه «محمدرضا شفیعی‌کدکنی» به‌دست ملک‌دادیار گروسیان، مجسمه «عماد خراسانی» به‌دست ریبین حیدری و بالاخره مجسمه «علی رواقی»، ادیب و قرآن‌پژوه مشهدی، به هنرمندی یاسر حسینی اشاره کرد. به‌گفته دبیر این رویداد، ساخت سردیس بازیگر مشهدی «رضا سعیدی»، نقاش پرآوازه «حسین‌ترمه‌چی» و مجسمه پیش‌کسوت موسیقی «منصور نریمان» را به‌ترتیب هاشم شفیعی، علی چراغی و عطا صحرایی برعهده دارند.
همچنین ساخت سردیس نویسنده و اندیشمند اسلامی «محمدرضا حکیمی»، پهلوان «محمد خادم»، معمار «حسین زمرشیدی»، استاد خوش‌نویسی «عباس اخوین» و بازیگر نام‌آشنا «انوشیروان ارجمند» به‌ترتیب به جعفر نجیبی، مهدی وثوق، نادیا جوادی، مرتضی دستجردی و نادر قشقایی واگذار شده است.
لازم به ذکر است نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر مشهد ۲ تا ۸ آذر در چارسوق بوستان کوهسنگی برگزار می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->