آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت اعلام زمان ثبت‌ نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴
سرخط خبرها

ابتلای بالغ بر ۱۴۵ هزار نفر پرستار به کرونا

  • کد خبر: ۹۱۳۹۲
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
ابتلای بالغ بر ۱۴۵ هزار نفر پرستار به کرونا
رییس سازمان نظام پرستاری از ابتلای بالغ بر ۱۴۵ هزار نفر پرستار به کرونا خبر داد و گفت: تقریبا تمام کسانی که در شغل پرستاری مشغول به ارائه خدمت بوده‌اند حداقل یکبار به این بیماری مبتلا شده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، در آستانه میلاد فرخنده حضرت زینب (س) و روز پرستار، بعد از ظهر دیروز و در اولین روز از هفته پرستار ( ۱۷ تا ۲۳ آذر)  جامعه پرستاری کشور متشکل از  دکتر عباس عبادی- معاون و مدیران معاونت پرستاری وزارت بهداشت، مسوولان نظام پرستاری و تنی چند از پرستاران نمونه با حضور در مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و قرائت فاتحه و ادای احترام با آزمان های امام راحل تجدید میثاق کردند.

دکتر محمد میرزابیگی در این مراسم به نمایندگی از جامعه پرستاری به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: خداوند را سپاسگزاریم که توفیق داد به مناسبت ولادت با سعادت پرستار بزرگ تاریخ بشریت، حضرت زینب کبری (س) در این مکان نورانی که مزار شریف بنیانگذار انقلاب اسلامی است حضور یابیم.

وی افزود: ما هرسال در روز پرستار تجدید میثاق با حضرت امام (ره) و آرمان‌های ایشان را در برنامه‌های خود داریم و از روح بلند ایشان کمک می‌گیریم که ما را به سمت خیر و خدمت به مردم هدایت کنند.

دکتر میرزابیگی با بیان اینکه در این جمع، تعدادی از اعضای شورای عالی نظام پرستاری و نمایندگان پرستاران کشور حضور یافته‌اند، گفت: به روح بلند بیش از ۱۵۰ شهید مدافع سلامت کادر پرستاری درود می‌فرستیم که در بحران کرونا در دفاع از جان مردم به مقام شهادت رسیدند.

رییس سازمان نظام پرستاری ادامه داد: بالغ بر ۱۴۵ هزار نفر مبتلا به کرونا در جامعه پرستاری داشتیم و تقریبا تمام کسانی که در شغل پرستاری مشغول به ارائه خدمت بوده‌اند حداقل یکبار به این بیماری مبتلا شده‌اند.

دکتر میرزابیگی خاطرنشان کرد: خانواده‌های برخی از عزیزان پرستار نیز به دلیل ارتباط آنها با بخش‌های کرونا، به این ویروس مبتلا شدند. کرونا همه‌جا را تعطیل و بسیاری از مشاغل را دورکار کرد و حتی خانواده بیماران از آن‌ها دور ماندند اما پرستاران به بیماران نزدیکتر شدند و گاهی ما مکان سکونت پرستاران را در بیمارستان‌ها تعبیه می‌کردیم که به بیماران کرونایی خدمت‌رسانی کنند.

وی تصریح کرد: کرونا آمده بود تا جان مردم را بگیرد، اما امروز با دفاع جانانه مدافعان سلامت نفس کرونا به شماره افتاده است. کرونا یک مسئله بزرگ به ما آموخت و آن فعال شدن فاز جدیدی از علم مراقبت‌های پرستاری در سطح جامعه بود.

وی با بیان اینکه در این ایام نسبت به مراقبت‌های پرستاری در منزل و جامعه کم‌توجهی شد؛ یادآور شد: اگر بیماری به بیمارستان نرود و در منزل خدمت دریافت کند آمار مرگ و میر در این حوزه به دلیل کیفیت بالای خدمات پرستاران کاهش می‌یابد.

 کسانی مانع تبلیغ مراقبت پرستاری در منزل می‌شوند که ترویج این مراقبت‌ها به نفع آنها نیست و می‌خواهند هزینه‌های گزاف به مردم تحمیل کنند.

رییس کل سازمان نظام پرستاری گفت: در دوره پساکرونا نیز سازمان نظام پرستاری وارد عرصه مراقبت‌های پرستاری خواهد شد و بیماران مزمن، مبتلا یه سرطان و بیماری‌های صعب‌العلاج که نیاز به خدمات تهاجمی و جراحی نداشته باشند را می‌توان در منزل بستری کرد.

وی با بیان اینکه حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد از بیماران، مبتلا به بیماری‌های مزمن هستند، بیان داشت: با ارائه خدمات پرستاری در منزل، می‌توان هزینه‌های این بیماران را تا یک دهم نیز کاهش داد. در حال حاضر ۱۷۰۰ مرکز مراقبت پرستاری در منزل در کشور راه اندازی شده و در حال آماده‌سازی مراکز و زیرساخت‌هایی هستیم تا با ارائه مراقبت‌های پرستاری و توسعه این مراقبت‌ها به بیماران مزمن، کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه مردم در یک محیط تک بعدی یعنی بیمارستان با هزینه‌های بسیار گرانتر از منزل درمان می‌شوند، اظهار امیدواری کرد که با توجه بیشتر به پرستاری جامعه‌نگر، کیفیت خدمات درمانی افزایش یابد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->