کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند تأکید بر توجه والدین به تزریق واکسن‌های سرخک، سرخچه و اوریون کودکان  پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | وزش باد و ماندگاری هوای خنک در استان افزایش شیوع یک اختلال خطرناک در ضربان قلب افراد میان‌سال چه سنی برای تنها ماندن کودکان در خانه مناسب است؟ فضاهای درمانی تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی ۹ هزار مترمربع افزایش یافت ۲۷ هزار نفر در خراسان رضوی در صف دریافت وام فرزندآوری | فرماندار مشهد: صف انتظار را با پیگیری خواهیم شکست هفدهمین مدرسه «سه‌شنبه‌های امید» در تبادکان مشهد افتتاح شد امسال ۲۲‌میلیون نهال در خراسان رضوی غرس می‌شود آغاز واکسیناسیون حجاج تمتع خراسان رضوی از امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) شیرخوارگاه‌های مشهد خالی شد هشدار وزارت رفاه درباره پیامک‌های جعلی دریافت کالابرگ الکترونیکی دختر نوجوان مرگ مغزی در مشهد به سه بیمار زندگی دوباره بخشید (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) جایگزینی گوشت گاو با ماهی می‌تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند کلید کاهش وزن؛ فقط کافی است کالری دریافتی را کم کنید هشدار به بانوان برای استفاده از لوازم آرایشی دارای مواد مضر و سمی گزارشی از شکل گیری و عملکرد کانون «شهیدالقدس» در  مشهد با محوریت فلسطین اهدای عضو پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی برای نخستین بار در ایران
سرخط خبرها

روستا‌های جهانی در همسایگی ایران

  • کد خبر: ۹۱۶۹۵
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
روستا‌های جهانی در همسایگی ایران
بین ۴۴ روستای اعلام شده در فهرست سازمان جهانی گردشگری، نام چند روستا از کشور‌های همسایه ما در منطقه خاورمیانه نیز به چشم می‌خورد.

ریحانه صادقی | شهرآرانیوز؛ بین ۴۴ روستای اعلام شده در فهرست سازمان جهانی گردشگری، نام چند روستا از کشور‌های همسایه ما در منطقه خاورمیانه نیز به چشم می‌خورد. در اینجا به معرفی این روستا‌ها و فعالیت هایشان که نظر سازمان جهانی گردشگری را جلب کرده است، خواهیم پرداخت.

مصفت العبریین

ولایتی (شهرستانی) در منطقه الحمراء در استان داخلیه کشور عمان است که هر ساله هزاران گردشگر را به سمت خود جذب می‌کند. دوستداران طبیعت، افرادی که به میراث فرهنگی علاقه‌مند هستند و علاقه‌مندان به ماجراجویی و ماهورنوردی، هرسال از داخل و خارج از عمان به این روستای زیبا سفر می‌کنند. این روستا با مزارع پلکانی، کوچه‌های زیبا و خانه‌های ساخته شده بر صخره‌های سخت، چشم نوازی اش را به رخ می‌کشد.

گردشگران مصفت العبریین، با طی مسافتی کوتاه از ورودی روستا، شاهد تصویری دراماتیک از ترکیب این عناصر در کنار هم خواهند بود. ساکنان مصفت العبریین در چند سال گذشته مشغول بازسازی و رسیدگی به خانه‌های این روستای کهن برای تبدیل کردن آن به یک جاذبه گردشگری بوده اند. این روستا اکنون ۶ هتل و خانه تاریخی فرهنگی با بیش از ۷۰ اتاق برای اسکان میهمانان دارد، و در رسانه‌های بین المللی، از قبیل شبکه دیسکاوری، به نمایش در آمده است.

روستا‌های جهانی همسایه ما

رجال العمعا

روستایی تاریخی خفته در سراشیب کوه ها، بین قله السوده و دشت‌های ساحلی در منطقه عسیر کشور عربستان صعودی است. این روستا، به لحاظ تاریخی، به عنوان یک حلقه اتصال طبیعی برای مسافرانی که می‌خواستند از یمن و شامات به سمت شهر‌های مکه و مدینه بروند، عمل می‌کرد.
این روستای کوهستانی به دلیل داشتن خانه‌های سنگی زیبایی که بعضی شان حتی تا هفت طبقه بلندی دارند، شهرت دارد.

این خانه‌های سنگی، از مشخصه‌های معماری منطقه عسیر هستند، اما آنچه خانه‌های سنگی رجال العمعا را منحصربه فرد می‌کند، اندازه بسیار بزرگ و چینش آمفی تئاترگونه آن است که توجه هر گردشگری را در همان لحظه ورود به خود جلب می‌کند. همه خانه‌های این روستا با استفاده از سنگ‌های محلی ساخته شده اند. در سال‌های اخیر، توجه به مرمت رجال العمعا بسیار افزایش یافته است.

روستا‌های جهانی همسایه ما

تاراکلی

واقع در استان سقاریه در شمال غربی ترکیه و مصطفی پاشا، روستایی واقع در مرکز استان نوشهر، دو روستایی هستند که از کشور ترکیه در این فهرست قرار گرفته اند. تاراکلی که در محدوده دریای مرمره قرار دارد، یک دهکده اصیل باقی مانده از دوره عثمانی با چشم اندازی از خانه‌های موقر و زیبای چوبی و خیابان‌های باریک است؛ و مصطفی پاشا که در گذشته با نام سیناسوس، بخشی از سرزمین باستانی کاپادوکیه بود، با ساختمان‌های سنگی خود در حاشیه پنج تپه و بازماندگان چندین تمدن پیشین، منظره و تجربه‌ای منحصربه فرد برای گردشگران می‌سازد. مصطفی پاشا مانند یک موزه سر باز، نمونه‌های مهمی از معماری ترکیه در دوران مختلف، ازجمله کلیساها، مساجد و خانه‌های سنگی با نما‌های خارجی کنده کاری شده را در خود جای داده است.

روستا‌های جهانی همسایه ما

منابع:
realtur.com.tr
www.omanobserver.om
www.abouther.com
www.hurriyetdailynews.com
www.unwto.org

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->