جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد
سرخط خبرها

مدارس متخلف کرونایی خراسان رضوی تعطیل می‌شوند

  • کد خبر: ۹۱۸۱۹
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
مدارس متخلف کرونایی خراسان رضوی تعطیل می‌شوند
استاندار خراسان رضوی: اگر در محیط‌های آبی و زرد رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی مدرسه صورت نگیرد، مدرسه باید تعطیل شود که مسئولیت کار با آموزش و پرورش و مدیر آن مدرسه خواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه در حوزه بازگشایی مدارس باید یک صدای واحد شنیده شود، افزود: باید دو وضعیت را مد نظر بگیریم.

نخست اینکه هر منطقه‌ای که وضعیت آبی و زرد دارد بر اساس تصمیمات مرکز، فعالیت مدارس آن مانعی ندارد؛ ضمن اینکه اگر در محیط‌های آبی و زرد رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی مدرسه صورت نگیرد، مدرسه باید تعطیل شود که مسئولیت کار با آموزش و پرورش و مدیر آن مدرسه خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان با اشاره به شرایط مطلوب استان اظهار کرد: در قالب لکه گیری منطقه‌ای باید ضریب تزریق واکسیناسیون استان را بالا ببریم و این شامل اقشار، اصناف و محیط‌های مختلف خواهد بود.

اجرای محدودیت‌های هوشمند از امروز

وی با بیان اینکه شرط ادامه وضعیت فعلی، رعایت و پیشگیری از سوی دستگاه‌ها و مردم شریف استان است، تصریح کرد: در ارتباط با مراکز واکسیناسیون تأکید ما بر این است که ضریب واکسیناسیون کارمندان ادارات، کارخانجات و مراکز تجاری افزایش پیدا کند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به ضرورت به کارگیری واکسیناسیون سیار برای قشر‌های مختلف و کارکنان صنایع ادامه داد: در قالب لکه گیری منطقه‌ای باید ضریب تزریق واکسیناسیون استان را بالا ببریم و این شامل اقشار، اصناف و محیط‌های مختلف خواهد بود.

وی با اشاره به اجرای فاز اول محدودیت‌های هوشمند از ۲۱ آذر، تأکید کرد: همه ادارات باید زمینه تزریق واکسیناسیون را برای کارمندان باقی مانده فراهم کنند.

کنترل کارت واکسن کرونا از طریق سامانه هوشمند

به گزارش وبدا، رئیس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کارت واکسن کرونا همه خدمت دهندگان و خدمت گیرندگان از طریق سامانه هوشمند کنترل می‌شود و از این سامانه همه اطلاعات افراد از طریق کد ملی قابل دریافت است.

علی اصغر حسنی افزود: در طرح هوشمند همه شاغلان در مجموعه‌های اداری دولتی و غیردولتی و واحد‌های صنفی و کارگاهی باید کارت واکسن کرونا داشته باشند و اگر کسی کارت واکسن ندارد و بیماری‌ای دارد که فعلا امکان دریافت واکسن ندارد، باید گواهی پزشک به همراه داشته باشد.

وی در ادامه گفت: ورود بدون کارت واکسن کرونا در محل کار ممنوع است. در مواردی که گواهی پزشک دارند، ارائه تست منفی پی سی آر توسط افراد واکسن نزده در محل کار الزامی است و اگر خطایی صورت پذیرد در مرحله اول باید مدیر آن مجموعه پاسخگو باشد و برای موارد غیرموجه غیبت، کسر از حقوق و دیگر موارد قانونی اعلام شده اعمال می‌گردد.

حسنی افزود: فاز نخست اجرای این طرح از طریق «سامانه هوشمند امید» که در وزارت کشور فعال شده اجرا می‌شود؛ ضمن اینکه وزارت بهداشت و همچنین آزمایشگاه‌هایی که تست پی سی آر می‌گیرند هم به این سامانه متصل هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->