زنانِ یک فیلم زنانه | مروری بر شخصیت‌های زن در سریال «در انتهای شب» مستند «دوئل» روایتی از مسیر پر پیچ و خم علیرضا حیدری + زمان پخش همه چیز درباره حواشی و فعالیت‌های عجیب «بنیامین بهادری» حضور ۴۰ بازیگر خارجی در فصل دوم «سلمان فارسی» اکران مجدد «آمِلی پولن» برای گردشگران المپیک «پیانو» در راه ایتالیا مدرسه‌ای به وسعت ایران با «میم مثل معلم» از شبکه دو سیما اقتصاد بی‌رنگ هنر | جای خالی حراج‌های هنری در گالری‌های مشهد نقد قطعه «جوکر» از امیر عظیمی و حمید صفت + زمان پخش تئاتر «شابلون» از امروز به روی صحنه می‌رود (۲ مرداد ۱۴۰۳) صحبت‌های وزیر ارشاد درباره معیار‌های تلویزیون، سینما و شبکه نمایش‌خانگی جدایی «قنبر از صنم» هم به داد گیشه نرسید | نگاهی به فروش سینما‌های استان در اولین ماه تابستان هشت بذر برای کاشتن یک درخت اعلام فهرست فیلم جشنواره تورنتو جزئیات مراسم یادبود سومین روز درگذشت «سعید راد» ماجرای زنی که سوژه پادکست جنایی شد! مجموعه شعر «تو و من و شب» را بخوانید «حبس مجرد» در جمع هشت فیلم پرفروش داستانی «هنر و تجربه»
سرخط خبرها

سید نظام‌الدین امامی‌فر: مشهد همیشه پیشگام حرکت‌های هنری و تأثیرگذار بوده است

  • کد خبر: ۹۲۰۶۰
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹
سید نظام‌الدین امامی‌فر: مشهد همیشه پیشگام حرکت‌های هنری و تأثیرگذار بوده است
سید نظام‌الدین امامی‌فر، عضو هیئت علمی دانشکده هنر دانشگاه شاهد، که یکی از داوران بخش بین‌الملل جشنواره هنرهای شهری مشهد هم هست، درباره تفاوت‌های این دوره جشنواره صحبت کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز - سید نظام‌الدین امامی‌فر، عضو هیئت علمی دانشکده هنر دانشگاه شاهد، یکی از داوران بخش بین الملل جشنواره هنرهای شهری مشهد است. او در کارنامه‌اش سابقه معاونت پژوهشی و مدیر گروهی ارتباط تصویری دانشکده هنر دانشگاه شاهد، دبیری بخش هنر جدید دوره چهاردهم جشنواره هنر‌های تجسمی فجر تهران ۱۴۰۰، ریاست انجمن علمی هنر‌های تجسمی ایران و عضویت پیوسته انجمن علمی پژوهش‌های هنری ایران را هم دارد.

امامی‌فر  که بیشتر فعالیت‌هایش را در زمینه هنر جدید، هنر نوری و طراحی گرافیک محیطی است در گفتگو با ستاد خبری جشنواره هنرهای شهری مشهد درباره این جشنواره گفته است: «این دوره جشنواره استثنائی است و استثنائی‌بودن این رویداد به‌خاطر شیوه‌های انتخاب آثار و روش‌های جدید تعاملی است که قرار است از آن‌ها استفاده شود.»

او در ادامه گفته است: «پاویون اتفاق جدیدی است. مخاطب به‌جای اینکه یک اثر هنری و حجمی را به‌عنوان اثری دست‌نیافتنی و صرفاً تماشایی ببیند، می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند و یا از میان آن رد شود. بدین طریق مخاطب به تعامل با اثر هنری دعوت می‌شود و این اتفاق جدیدی است. معمولا نمونه این اتفاقات تنها در نمایشگاه‌های هنر جدید دیده می‌شود. این رویداد می‌تواند بسیار موفق باشد. استفاده از فضا‌های جدید اگر در میان مردم جا باز کند، با توجه به اتفاقات جدید تکنولوژی و خواست مردم مبنی بر فضا‌های باز نشاط آور و جذاب، قطعاً موفق خواهد بود.»

امامی‌فر در صحبت‌هایش مشهد و شهرداری آن را در رویداد‌های هنری پیشگام دانسته است: «شهر مشهد و شهرداری آن همیشه پیشگام یک‌سری حرکات هنری و تأثیرگذار بوده است. در این دوره نیز امیدواریم بتوانیم با این شیوه انتخاب و کار‌هایی که انجام می‌شوند، ذائقه‌ مخاطبان را نسبت به گرافیک محیطی آشنا کنیم. گرافیک محیطی که با زندگی انسان‌ها، روح انسان‌ها و فضای فکری جدیدشان سرو کار دارد. برخی از فضا‌های نشاط‌آوری که می‌تواند در زندگی شهری تأثیرگذار باشد به نوعی استفاده از دیدگاه‌ها و خواستگاه‌های مردم است که ما باید به عنوان هنرمندان نسل جدید به آن‌ها توجه کنیم.»

داور بخش بین‌الملل جشنواره هنرهای شهری مشهد در پایان گفته است: «به نظر می‌رسد در این رویداد شاهد همکاری هنرمندانی در بخش‌های مختلف معماری، طراحی و هنر‌های شهری باشیم. آثاری که آمیخته‌ای از نقاشی، گرافیک، معماری و دیگر هنر‌ها هستند. شاید به نوعی شاهد کنش‌های جدید شهری باشیم که بتواند الگوی دیگر شهر‌های کشور باشد. گرافیک محیطی برای مردم است و باید نیاز‌های جامعه امروزی را دید، البته با ذکر هویت شهری و فضا‌هایی که بتواند مطالبات فضای فکری مردم را بالاتر ببرد و ارتقا بدهد.»

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->